اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است

امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: درباره جهاد زبانی، و مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر،قرآن کریم آیات متعددی بیان کرده است و امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مشکات برین، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به آیه ی ۶۰ سوره ی انفال گفت: یکی از فروع دین اسلام، جهاد است و اسلام یکی از ارکان خود را جهاد در راه خدا و جهاد با کفار، معاندین و منافقین دانسته است.
 
مرتضوی افزود: در زمان غیبت امام زمان (عج) جهاد ابتدایی نداریم، اما متن قرآن و سیره ی عملیه نبی مکرم اسلام (ص)و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وجود دفاع برای مکتب، آب،خاک، ناموس و عرض را بیان می‌کند.
 
وی ادامه داد: روایات متعدد در مورد اجر شهید از ائمه علیهم السلام به دست ما رسیده که ازآن جمله  پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: هر که درراه دفاع از مال خود کشته شود،شهید است و در روایت دیگر فرمود:در راه دفاع از مال ودارائی خودبجنگ تا آن را بدست آوری یا کشته شوی، در این صورت از شهیدان آخرت خواهی بود و نیز فرمود: چنانچه بخواهند مال کسی را به ناحق بگیرند واو درراه دفاع از آن بجنگد وکشته شود، شهید است و اینها از مواردی است که حکم شهید را دارد وثواب شهادت را و نظیر اینها در روایات وجود دارد که برای آنها اجر شهید ذکر شده است، مانند من مات علی حب آل محمد مات شهیداً.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: درباره جهاد زبانی، و مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر،قرآن کریم آیات متعددی بیان کرده است و امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به فرموده ی امام علی (ع) در نهج البلاغه در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نسبت امر به معروف و نهی از منکر و سایر احکام قرآن و اسلام، نسبت دریا و آب دهان است  و امام علی (ع)فرمودند:« تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست!»
 
وی افزود: دو فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر که هر دو جزء فروع ده‌گانه دین مبین اسلام می‌باشند، آنچنان جایگاه والایی در شرع مقدس اسلام دارند که در حدود ۳۰ آیه از آیات قرآن کریم با الفاظ و عبارات مختلف در خصوص آن‌ها نازل شده است، علاوه بر آن، در سخنان معصومین علیهم‌السلام، نکات فراوانی بیان، که در منابع و متون معتبر حدیث ما ثبت و ضبط شده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان این روایت از پیامبر گرامی اسلام « أفضَلُ الجِهادُ کَلِمَةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائرٍ» گفت: مصداق بارز این روایت امام حسین علیه السلام است که در مقابل ظلم و ظالم ایستاد و خودش و فرزندانش به شهادت رسیدند و اهل بیتش به اسارت رفتند، برای بیان این مهم که بقای اسلام با جهاد است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به چرایی زندگی انسان بیان کرد: از امام حسین (ع) روایت است که انسان زندگی می‌کند تا اعتقادات دینی خود را یاد بگیرد، عمل کند و در راستای پیاده کردن و ترویج این اعتقادات جهاد کند.
 
وی گفت: امام خمینی(ره) با توجه به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر جلوی ظلم ایستاد و حکومت دو هزار و ۵۰۰ساله ی شاهنشاهی پهلوی را سرنگون کرد و حکومت  اسلامی را بنا جای گزین آن کرد و تمام کفر و نفاق برنامه ریزی کردند و با تحریک و حمایت از صدام جنگ تحمیلی را علیه ما آغاز کردند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: علت اصلی این جنگ این بود که مردم می گفتند ما رهبری کفر و شرک و نفاق را نمی خواهیم، ما زیر بار ظلم و زور حکومت پهلوی نمی رویم و هشت سال تمام با دست خالی جلوی تمام اجانب و کفار ایستادگی کردند و همان طوری که خداوند در قرآن وعده داده « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر آیین خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.» در شکل گیری انقلاب اسلام هم خدا ما را مورد لطف قرار داد و این ملت را بر همه ی توطئه ها و نقشه های کفار پیروز کرد.
 
وی گفت: استقامت مردم و تمام نیرو های نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم ارتش و سپاه و هم نیرو های مردمی و بسیج  و در یک کلام مردم، چون که ارتش و سپاه را هم مردم تشکیل داده اند، با دادن شهدای گران قدر توانستند به حول و قوه ی الهی از آب، خاک میهن و از اعتقادات، نظام و اسلام شان  دفاع کنند.
 
حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه جنگ هشت ساله از الطاف الهی بود، افزود: دشمنان اسلام و قرآن فکر می کردند با طرح ریزی و راه اندازی این جنگ می توانند ملت ایران را از اهداف بلندی که دارند، منصرف کنند، اما نتوانستند و این جنگ ملت را آب دیده و مقاوم کرد و دشمنان آن زمانی که این انقلاب مانند طفل نوپایی بود، حریف مردم و انقلاب نشد چه برسد به زمان حاضر که درخت حکومت اسلامی تنومند شده و به سن جوانی رسیده است.
 
وی تصریح کرد: ملّت ایران راه را درست رفت، حرکت را درست انجام داد، رهبری مقتدر، آگاه، مصمّم و دارای توکّل به خدا، اتّکاء به خدا، اتّکاء به وعده‌ی الهی که «اِن تنصُروا اللهَ یَنصُرکُم» موجب شد که این ملّت بتواند به پیروزی برسد و حکومت تحمیلی وابسته‌ی سیاهِ خاندان پهلوی و حکومت پادشاهی ننگ‌آلود، که برای هر کشوری حکومت پادشاهی مایه‌ی ننگ است در منطق صحیح انسانی، در ایران از بین رفت و تمام شد و  مردم صاحب اختیار شدند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری به برکات دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: خود باوری و «ما میتوانیم»، دشمن شناسی مردم، رو شدن دست منافقین و کفار و شناخت دشمن و دوست و بدست آوردن تجربه هایی که حاصلش پیشرفت در مسائل دفاعی، نظامی، نانو، هسته ای  و حتی مسائل دینی، از این برکات دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکات برین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه