اخبار داغ

امام جمعه ماهنشان :

دکترین دفاعی کشور دفاع همه جانبه است / تألیف کتب درسی نباید در اختیار افراد نامحرم قرار گیرد

دکترین دفاعی کشور دفاع همه جانبه است / تألیف کتب درسی نباید در اختیار افراد نامحرم قرار گیرد
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه دشمن به کسی رحم نمی کند، گفت: دکترین دفاعی ایران اسلامی دفاع همه جانبه در برابر دشمن است، دفاع در برابر دشمن تا دندان مسلح، نیاز به نیروی مسلح قوی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شمیم ماهنشان ، «حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور » در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه حضرت آیت‏الله‏العظمی امام خامنه‏ای(مدظله‏العالی)، بارها بر این نکته تأکید کرده‏اند که ایران آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود، اظهارکرد: هدف از افزایش توان تهاجمی کشور متناسب با تهدیدات و تجاوزهای نظامی احتمالی، به‏دست‏آوردن قدرت پاسخگویی با زدن «ضربه متقابل» است. این نوع قدرت و دفاع، ماهیت بازدارندگی دارد.
وی افزود: اگر دشمنان ملت ایران بدانند پاسخ تجاوز به جمهوری اسلامی را در خاک و سرزمین خود در هر گوشه از عالم که باشند دریافت خواهند کرد، آن‏گاه در محاسبات خود، خسارت‏های ناشی از این پاسخ را، لحاظ خواهند کرد.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: مفهوم ضربه متقابل، فراتر از دفاع در جغرافیای کشور و مقابله در این جغرافیا با متجاوز است. مصداق و نمونه قابل درک از ضربه متقابل مورد نظر جمهوری اسلامی، همان است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش، در پاسخ به تهدیدات صهیونیست‏ها، قریب به این مضمون فرمودند که در صورت هر نوع اقدامی علیه ملت ایران، تل‏آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: برخی ها در نقطه مقابل اسلام و قرآن و ولایت سخن می گویند و دوستی با آمریکا را نجات بخش می دانند. این در حالی است که مبانی دینی عدم دوستی با دشمن را نجات بخش می دانند، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بی‌اعتمادی به آمریکا منبع قدرت نرم‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,
,
,
,

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس افزود: مسئولان توجه بیشتری به تبیین دفاع مقدس و دستاوردهای آن داشته باشند و از کارهای صوری گزارش محور خودداری کنند. بعضی وقت های ممکن است یک برنامه اصولی به اندازه برنامه صوری و شکلی پیام داشته باشند.

,

*تألیف کتاب‌های درسی نباید در اختیار افراد یا گروه‌های نامحرم قرار گیرد

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: متأسفانه ما در تبیین ارزش های دفاع مقدس عقبگرد داشته ایم. برخی مفاهیم دفاع مقدس در کتاب‌های ما تضعیف می‌شود، تألیف کتاب‌های درسی نباید در اختیار افراد یا گروه‌های نامحرم قرار گیرد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: تأکید بر ملیت ایرانی بدون پرداختن به ارزش‌های دینی و دفاع مقدس، بدترین ضربه و خیانت را به ایران خواهد زد.

,
,

وی با اشاره به برخی از اقدامات جریان های سیاسی در داخل کشور افزود: جریانی در تلاش است بعد سیاسی خطبه های نماز جمعه را از آن جدا کنند. این در حالی است که به دستور دین و فرمایشات امام و رهبری نماز جمعه تریبونی است که مسائل سیاسی نظام اسلامی و حتی جهان اسلام در آن مطرح می شود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند: در خطبه نمازجمعه باید مقدرات مملکت بیان شود، مسائل سیاسی که در مملکت باید جریان پیدا کند، مسائل اجتماعی که در مملکت باید جریان پیدا کند، گرفتاری‏های مسلمان‏ها، اختلافات مسلمان‏ها در آن باید طرح و رفع شود.(صحیفه نور، ج ۳، ص ۱۲۱)

,
,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: هنوز برخی هویت سیاسی عبادی نماز جمعه را فهم و درک نکرده‌اند، در حالی‌که نماز جمعه منبر نظام اسلامی و نصیحت‌کننده مشفق مسئولان نظام و قرارگاه فرهنگی و سیاسی است.

,

وی افزود: باید توجه داشت که منحرف کردن نماز جمعه از مسیر اصلی خود، خواست دشمن است.

,

خطیب نماز جمعه ماهنشان با تذکری به مسئولان گفت: اولا حضور، ارتباط و تعامل بیشتری با مردم داشته باشند. یکی از شاخصه‌های مسئول نظام اسلامی همین است. مواظب باشیم گرفتار فرهنگ خان خانی قبل از انقلاب نشویم. ثانیا/ رفت و برگشت به استان اگر هم اتفاق می‌افتد، با وسیله دولتی نباشد، رفت و برگشت با خودرو دولتی قریب به یک میلیون تومان هزینه به بیت المال وارد می کند. این در حالی است که برخی مسئولان از نصب یک بنر ۲۰ هزار تومانی در مناسبت‌های فرهنگی به بهانه نبود اعتبار امتناع می‌کنند.

,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: شرکت در سرشماری نفوس و مسکن خدمت به امروز و آینده ایران اسلامی است، چرا که آمار مقدمه برنامه‌ریزی است. فلذا همه همت کنند در سرشماری شرکت کنند.
وی افزود: به ویژه تلاش کنید در سرشماری اینترنتی شرکت کنید چرا که هم هزینه های کلان مملکت را کاهش می‌دهد و هم صرفه جویی در زمان است. به اضافه اینکه به دلیل آرامش و مکان مناسب، دقت بیشتری هم خواهد داشت.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه