اخبار داغ

امام جمعه قیدار:

دفاع مقدس نمونه عملی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی است/مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می زند

دفاع مقدس نمونه عملی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی است/مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می زند
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست و یک گنجینه تمام نشدنی است و هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه از سفر یک و نیم روزه استاندار زنجان به شهرستان خدابنده که برای آشنایی با این منطقه، و بررسی مشکلات و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان صورت گرفت تقدیر و تشکر و قدردانی کرد و اظهار کرد: قطعا حضور مسئولان در بین مردم و آشنا شدن با مشکلات و بررسی و پیگیری آنها باعث امید و مایه دلگرمی  آنها به نظام خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست و یک گنجینه تمام نشدنی است و هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏هاست.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم ایران در شرایطی که تازه انقلاب کرده بودند حکومتی جدید را در کشور شکل داده بودند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی را سامان نداده بودند و آشوب‏های داخلی در بعضی از نقاط کشور در جریان بود که دچار تهاجم نظامی ارتش عراق شدند.

,

وی افزود: در حین جنگ هم کشور مواجه با ترورهای منافقین و اختلافات سیاسی شد. از آن‏طرف، کشور عراق از همه امکانات تسلیحاتی و مالی برخوردار بود و قریب ۸۰ کشور تجهیز کننده صدام در جنگ با ایران بود در چنین وضعیتی ایران توانست به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازد و همه سرزمین‏های اشغالی خود را باز پس بگیرد و برای نخسین‏بار، یک وجب از خاک کشور هم در تصرف ارتش متجاوز باقی نماند.

,

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: جنگی که موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود، به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏های بلند انقلاب تبدیل شد.

,

وی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت ارائه دهد و پس از جنگ تحمیلی نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏ های خارجی مقابله کند و امروز هم اتکاء بر این راهبرد مقاومت هوشمندانه  بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

,

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: طی ۳۸ سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم تشدید و استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شود.

,

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری با توجه به نیات شوم دشمنان درباره ملت ایران، فرمودند: "باید به‏ گونه‏ای قدرت نظامی کشور را افزایش داد که بدخواهان احساس تهدید کنندو برای پدیدآمدن چنین احساسی در دشمنان، باید علاوه بر تقویت قدرت دفاعی کشور، قدرت و توان تهاجمی کشور نیز،افزایش یابد".

,

امام جمعه قیدار به مباهله پیامبر با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه نیز اشاره کرد و گفت:مباهله، اثبات صدق دعوت پیامبر و سند عظمت اهل بیت علیهم السلام است.

,

وی ادامه داد: سه شنبه ۲۵ ذی الحجه سالروز نزول سوره هل اتی  (روز خانواده)است و نزول سوره هل اتی در حقیقت نمادی از شکوه و عظمت انسان را به تصویر می کشد.

,

امام جمعه قیدار افزود: انفاق، ایثار، سخاوت و جود امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) زبانزد خاص و عام و حتی دشمنان آن بزرگواران است و برخی آیات قرآن کریم مانند آیه‏ ولایت(آیه ۵۵ سوره مائده) و نیز سوره مبارکه‏ انسان ـ گواه انفاق، ایثار، جود و سخاوت علی بن ابیطالب(ع) و خانواده بزرگوار ایشان است و در این روز و به برکت دادن غذا وافطار ازسوی خانواده روزه دار امیرالمؤمنین امام علی (ع) به مسکین و یتیم و اسیر، آیات سوره مبارکه ˈهل اتی  نازل شد.

,

وی افزود: خانواده  کانون آرامش، مودت و رحمت است با تضعیف پایه‏هایی آن، حیاء، عفت، غیرت، مودت، رحمت و دیگر صفات پسندیده انسانی، از بین می‏ رود و به‏ جای آن حرص، خودخواهی، خشونت، بی‏بندوباری، بی‏انگیزگی برای تولید مثل و بی ‏اعتنایی به حقوق کودکان گسترش می‏ یابد و سرانجام تمدن بشری را به نابودی می‏ کشاند.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: نگاه اسلام و آموزه های ناب اسلامی به نهاد خانواده ویژه است که اگر خدای ناکرده پایه های خانواده سست و متزلزل شود، سعادت، کرامت و عزت انسانی از بین خواهد رفت.

,

وی افزود: در عصر حاضر ،‌ بیش از هر زمان دیگر ،نظام خانواده در معرض هجوم عوامل متعدد فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است که حتی لحظه ای غفلت، باعث افتادن و گرفتار شدن در دام تهاجم فرهنگی غرب خواهد شد و فرهنگ غرب در هر جامعه ای که نفوذ کند، خانواده ها را متلاشی می سازد.

,

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز، خانواده را با چالش های جدی مواجه ساخته است ، کارکرد رسانه های ارتباطی شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و اینترنتی و مبایل ها است .

,

وی افزود: رسانه های جمعی، به تدریج جایگزین ارتباط بین فردی شده اند، بطوریکه فضای انفرادی به جای فضای جمعی و عاطفی، بر خانواده ها حاکم شده است و درنتیجه، اعضای خانواده به جای گفتگوی صمیمی با یکدیگر ، با ابزارهای الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند، افراد خانواده گرچه ظاهرا با هم نشسته اند اما فرسخ ها از هم دورند.

,

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: امروزه انواع آسیب ها از قبیل خشونت های خانگی ، اعتیاد ، طلاق، جدای عاطفی و... سلامت خانواده ها را به خطر انداخته است و آنچه تاکنون خانواده ها را در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان مقاوم نگه داشته دین است و ماهواره این سرمایه بزرگ را هدف قرار داده است.

,

وی به باز گشائی مدارس اشاره کرد و گفت: فصل مهر و آغاز پاییز در کشور ما همراه با شروع بهار با شکوه و و شکفتن زیبای علم و دانش است و آموزش و پرورش ، دانش گاهها و حوزه های علمیه نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ دراز مدت است که طی آن کشور از وابستگی چه از جهت نرم افزاری و چه از جهت سخت افزاری رها می شود.

,

حجت الاسلام طالبی افزود: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش اول است در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش آموزان را مستقیم و خانواده های آنان را غیر مستقیم دارد.

,

وی افزود: بزرگترین سرمایه یک ملت، که سرمایه انسانى اوست در اختیار آموزش و پرورش است تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی  می تواند پیشرفت و تعالى کشور را تضمین کند و کشور عزیز ایران سریع‏تر به قله‏هاى رفیع کمال دست یابد.

,

امام جمعه قیدار به هفته تکریم سالمندان و روز جهانی سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: سالمندان گنجینه های گران بها از تجربه های بسیار و اندوخته های ارزشمند هستند که تجربه و اندوخته آن ها می تواند راهنما و راه گشای جوانان و کسانی باشد که در سراشیبی زندگی هنوز تجربه ای ندارند و به همین خاطر نبی مکرم اسلام فرمودند: "پیرمرد در میان خانواده اش همچون پیامبر در میان امت است و این فرمایش حاکی از نقش محوری سالمندان است".

,

وی افزود: با سپری شدن بهار جوانی و رسیدن دوران کهولت سالمندان به توجه و رسیدگی بیشتر از سوی فرزندان و افراد جامعه نیاز دارند و به همین خاطر خداوند متعال در قرآن کریم به آن دوران حساس اشاره فرموده است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه