اخبار داغ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان:

هیچ مزیت و فضیلتی برتر از دانایی نیست/توسعه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در گرو پیشرفت علم است

هیچ مزیت و فضیلتی برتر از دانایی نیست/توسعه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در گرو پیشرفت علم است
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: هیچ مزیت و فضیلتی برتر از دانایی نیست و همه دشمنی ابرقدرت ها ناشی از ترس در پیشرفت علمی ایران است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مرسل هدایتی»  امروز در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه استادان ارجمند، فرهنگیان دلسوز و متعهد، دانشجویان و دانش آموزان عزیز و گرامی ، اظهارکرد: فصل پاییز اگرچه آغاز خزان طبیعت است، اما نماد بهار علمی، شور و نشاط دانش پژوهان، استادان و دانشجویان و دانش آموزان  مشتاق دانش افروزی است که سرمایه های راستین جامعه به شمار می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

 

,

 *فضای علمی باید به اصول و قواعد آراسته شود

,  *فضای علمی باید به اصول و قواعد آراسته شود,

وی با بیان اینکه امروزه، توسعه پایدار ضامن امنیت، رفاه و آرامش هر کشوری است ، افزود:  راه تحقق چنین خواسته ای از مسیر توسعه و تولید علمی آن کشور می گذرد و مولد آن به تلاش، همت  فرهنگیان و دانشگاهیان و دانش آموختگانش بستگی دارد و برای تحقق چنین خواسته ای ضرورت دارد فضای علمی  ما  بیش از پیش به اصول و قواعد علمی آراسته شود،  به طوری که در آن آزادانه پژوهش،  تفکر،  نقد و خلاقیت از سوی استادان و دانشجویان مدنظر قرار گیرد.

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: بدون شک فرهنگیان و دانشگاهیان  با تلاش و کوششی مضاعف در جهت تعالی آینده جوانان کشور،  برآورده شدن مطالبات مردم و نیازهای روز جامعه حرکت خواهند کرد و از فضای ایجاد شده کنونی برای تقویت مراودات  با  مراکز معتبر علمی جهانی بهره خواهند گرفت .

,

هدایتی اظهارکرد: امیدوارم در سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” محور فعالیتهای دانشگاه بیش ازپیش در جهت تحقق این امر قرار گیرد، به طوری که نتیجه پژوهشها و برنامه ریزی ها در علوم مختلف، منتهی به اثربخشی و حل مشکلات کشور باشد.

,

وی افزود: نباید فراموش کرد که اقتصاد مولد و درونزا متکی به دانش روز است و بطور حتم  دانشگاهیان ما همچون گذشته می توانند سرمنشاء خدمات و برکات زیادی در حوزه های اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی کشور باشند.

,

*توسعه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در گرو پیشرفت علم است

, *توسعه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در گرو پیشرفت علم است,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: بی شک، «توسعه علمی» کلید توسعه همه جانبه و پایدار است. اگر علم توسعه یابد، فرهنگ،  سیاست،  اقتصاد و جامعه  نیز در مسیر و سمت توسعه و پیشرفت  قرار می گیرد و حرکت کشور به سوی اهداف متعالی شتاب می یابد.

,

هدایتی بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهارکرد:  سخن رهبر معظم انقلاب در این باب گویاست که «اقتدار حقیقی یک ملت در گرو علم است، علم است که بقیه منابع و مایه های اقتدار را به کشور ارزانی می دارد.

,

وی افزود: امروز استمرار سنت علم اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت،  حضرت ختمی مرتبت(ص) و سریان و جریان  زلال  وحی در رگ های پیکره سرزمینهای اسلامی،  جان گرفت،  جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکان پذیر نیست و استادان و پژوهشگران و فناوران و جوانان دانشجوی ایرانی نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار کنند.

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: علم در زمین زنده می روید و درخت دانش در هوای پاک بار می گیرد. دانشگاه که نهادی زنده و پویا و هم پیوند با پیرامون خویش است،  متناسب با محیط و فضایی که در آن می زید جان می گیرد و یا کم رمق می شود.

,

هدایتی اظهارکرد: دانشگاه فعال،  نقاد و سرزنده نشانه حیات و سلامت و دانشگاه منفعل، بی تفاوت و دلمرده علامت رکود و بیماری جامعه است. از دانشگاهی که دارای انضباط،  اعتبار و اقتدار علمی است،  نظام و جامعه بیشترین سود را می برند و از دانشگاهی که دچار بی قانونی،  فساد و بی رونقی علمی شود بیشترین زیان حاصل می شود.

,

وی افزود: بدون تردید دانشگاه علاوه بر اینکه بنیادی علمی است،  دارای کارکرد فرهنگی نیز هست،  لذا  بر اساس آموزه های مکتبی و تعالیم رهبران و بزرگان دینی، علم و تعلیم و تعلم باید همواره با تهذیب و اخلاق قرین و همنشین باشد.

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: لازم است تا عموم مجاهدان راه دانایی و فناوری و پژوهش با جدیت تمام از سرمایه عمر و توشه جوانی و سرزندگی خود برای همگانی ساختن فضایل اخلاقی در کنار توسعه علم بهره گیرند و پرواز تعالی بخش جامعه در آسمان دنیای جدید را میسر سازند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه