اخبار داغ

قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور:

هفت درصد تخت های بخش دولتی فرسوده است/ 100 هزار کمبود تخت بیمارستانی داریم /ساخت 1995 خانه بهداشت در طی دو سال اخیر

هفت درصد تخت های بخش دولتی فرسوده است/ 100 هزار کمبود تخت بیمارستانی داریم /ساخت 1995 خانه بهداشت در طی دو سال اخیر
قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هفت درصد تخت های بیمارستان ما فرسوده است ،گفت: در طول دو سال اخیر یک هزار 995 خانه بهداشت در مناطق مختلف کشور ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور،دکتر نوبخت نماینده مجلس و رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس ،سردار عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه،سردار دکتر عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای سپاه،سردار معدنی معاون علمیات نیروی هوایی سپاه،سردار اخوان معاون بهداری نیروی زمینی سپاه از بیمارستان صحرایی شهر حسن آباد یاسوکند بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران بیجار با اشاره توسعه قابل توجه بهداشت و درمان در طی چند دهه اخیر ،اظهار داشت:طبق آمار سازمان ملل از لحاظ شاخص های افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر مادران باردار جزء در رده دوم هستیم و این به این معنی نیست که که زیر ساخت های لازم مطابق شان و شئون و انتظارات مردم کشورمان را فراهم کرده ایم.

,

وی با بیان اینکه هفت درصد تخت های بخش دولتی که برابر با 5 هزار تخت بیمارستان است فرسوده است،افزود:در حال حاضر از لحاظ تخت بیمارستانی حدود 100 هزار کمبود تخت داریم.

,

قائم مقام وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به آمار کمبود تخت های بیمارستان گفت: این به این به این معنی است در خیلی از نقاط کشور ما بیمارستان به اندازه کافی نداریم و علی رغم اینکه تا کنون توانستیم 1995 خانه بهداشت را در طول دو سال بسازیم اما در خیلی از روستاهای مناطق محروم از لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی با کمبود مواجه هستیم.

,

به ازای هزار نفر جمعیت در ایران 1/5پزشک وجود دارد

,

حریرچی با تاکید بر اینکه میزان پزشکان متخصص در منطقه آسیای جنوبغربی 2/5 پزشک به ازای هزار نفر جمعیت است ،بیان داشت: این میزان در کشور ما 1/5 پزشک به ازای یک هزار نفر است.

,

وی با بیان اینکه برای جبران کمبودها و نواقص راه طولانی را در پیش داریم ،گفت: تا موقعی که اعتبارات لازم به تدریج از طریق دولت تدبیر امید و طرح تحول سلامت حاصل می شود با اقدامات منطقه ای و کمک از سایر نهادها نیازهای فعلی را رفع رجوع کنیم.

,

قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اقدامات مهم سپاه پاسداران در امر بهداشت و درمان ،بیان داشت: مشارکت در واکسناسیون فلج اطفال،نظارت بر مراکز درمانی ،ساخت و تجهیز منابع توسط قرارگاه خاتم الانبیاء از مهمترین اقدامات سپاه پاسداران در امر خطیر بهداشت و درمان در کشور است.

,

ایجاد 133 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم توسط نیروی زمینی سپاه

,

حریرچی در خصوص اقدامات نیروی زمینی سپاه در برپایی بیمارستان های صحرایی گفت: تا کنون 133 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان ،کردستان،آذربایجان غربی ایجاد شده که بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده داشتند و بیش از 12 هزار عمل جراحی در این بیمارستان ها صورت گرفته است.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با هفت بیمارستان 32 تخته که همزمان در کردستان ،آذربایجان غربی و کرمانشاه زده شده بیش از بیش بتواند نیازهای منطقه را به مدت موقت رفع کند تا راه حل های اساسی که تقویت زیر ساخت ها و بکارگیری نیرو تخصصی بیشتر ااست  بهره مند شویم.

,

سیاست اول دولت و مجلس محرومیت زدایی است

,

وی تصریح کرد:دولت تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی با نظام سطح بندی را در برنامه دارد که می تواند بهترین راه برای بهبود بهداشت و درمان منطقه باشد.

,

قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور با تاکید بر اینکه وی آی پی ما مناطق محروم هستند و باید به آنها رسیدگی شود ،گفت: سیاست اول دولت و مجلس اینکه به طرف محرومیت زدایی برود و اولویت اول تا چندم مناطق محروم است.

,

این مقام مسئول در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع، کاهش قیمت نفت و طولانی شدن تحریم ها احتیاج به زمان بیشتری است .

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه