اخبار داغ

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان خبر داد

آغاز نخستین سرشماری نفوس و مسکن از امروز در زنجان

آغاز نخستین سرشماری نفوس و مسکن از امروز در زنجان
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان، با بیان اینکه نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از روز سوم مهر ماه سال جاری در زنجان آغاز می شود، گفت: این شیوه سرشماری تا ٢٤ مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امید مقدم در گفت و گو با خبرنگار  مهرزنجان، با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری در حال توسعه است که نیازمند آمار و اطلاعات دقیق است و این آمار و اطلاعات تنها از راه سرشماری درست و صحیح حاصل می ‌شود، اظهار کرد: سرشماری امسال هشتمین سرشماری به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسین امید مقدم در گفت و گو با خبرنگار  , مهرزنجان, ، با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری در حال توسعه است که نیازمند آمار و اطلاعات دقیق است و این آمار و اطلاعات تنها از راه سرشماری درست و صحیح حاصل می ‌شود، اظهار کرد: سرشماری امسال هشتمین سرشماری به شمار می آید.,

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور هفت سرشماری انجام شده و اولین سرشماری در سال 1335 بوده است، افزود: بعد از آن این سرشماری با فواصل 10 ساله در کشور اجرا شده است.

,

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به اینکه بعد از سرشماری که در سال 85 انجام شد، براساس مصوبه هیئت وزیران زمان سرشماری به فواصل 5 سال کاهش یافت، بیان کرد: امسال هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در سطح کشور و استان زنجان اجرا می ‌شود.

,

امید مقدم با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن از طریق اینترنتی از 3 تا 24مهر ماه در استان زنجان صورت می گیرد، بیان کرد: مرحله میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت سراسری از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه امسال در زنجان انجام می ‌شود.

,

وی با اشاره به روش های اجرای سرشماری نفوس و مسکن در ایران، تصریح کرد: روش های سرشماری نفوس و مسکن در ایران تا سال 90 به شیوه سنتی و با استفاده از پرسشنامه کاغذی و مراجعه مامور سرشماری به خانوارها و مصاحبه حضوری بود.

,

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان با بیان اینکه روش سرشماری نفوس و مسکن در کشور در سال 95 به شکل ترکیبی و مدرن و به سه روش سرشماری اینترنتی، مراجعه مامور سرشماری و تکمیل اطلاعات خانوار با استفاده از تبلت و مصاحبه تلفنی برای خانوارهای غایب در زمان مراجعه مامور است، خاطرنشان کرد: حذف فرآیند بایگانی فرم‌ ها و پرسشنامه، همگام کردن داده‌های سامانه اینترنتی، تهیه گزارشات بروز در سطح حوزه جهت آگاهی مامور، کارشناسان و رده‌های اجرایی سرشماری از دیگر نوآوری های سرشماری نفوس و مسکن سال 95 محسوب می ‌شود.

,

امید مقدم با اشاره به آماده سازی امکانات استانی برای سرشماری اینترنتی، افزود: فرمانداران برای همکاری و ایجاد زمینه همکاری همه بخشداران و دهیاری‌های سطح شهرستان‌ برای ثبت نام سرشماری اینترنتی انجام می‌ شود.

,

وی با بیان اینکه زمینه فرایند ثبت نام های اینترنتی دفاتر ICT  روستایی در سطح استان آماده سازی می ‌شود، بیان کرد: همکاری همه شهرداران به ویژه شهرداری زنجان در خصوص تبلیغات‌های شهری از جمله نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی در سطح شهر از جمله اقداماتی است که در سطح استان انجام شده است.

,

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به اینکه 600 نیروی انسانی در سازمان اجرایی این طرح در استان زنجان خواهیم داشت، تصریح کرد: این افراد به صورت مستقیم در بحث سرشماری در سطح استان زنجان فعالیت خواهند کرد.

,

امید مقدم با اشاره به اینکه در این طرح 342 نفر به صورت مامور سرشماری در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: 159 نفر از این نیروها در زنجان، 48 نفر در ابهر، 55 نفر در خدابنده، 15 نفر در ایجرود، 22 نفر در خرمدره، 14 نفر در ماهنشان و 11 نفر در سلطانیه فعالیت می ‌کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه