اخبار داغ

تولیدکننده چوب و نئوپان:

معضل چوب را باید با کاشت درخت کنترل کرد

معضل چوب را باید با کاشت درخت کنترل کرد
مدیرعامل شرکت تولید نئوپان گفت: در موقعیت کنونی کشور، واردات چوب آسان ترین راه است اما هزینه این کار بسیار بالاست و به زیان صنعت چوب ایران است و همین مسئله باعثش شده است تا قیمت چوب در ایران بالا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر علیزاده مدیرعامل شرکت چوب و نئوپان در گفتگو با کار ایرانی اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل"  انتظار می رود که مسئولین هم به این مهم واقف باشند و مشکلات تولید داخلی که دچار سه معضل بالا بودن قیمت تمام شده، کیفیت و تنوع است را حمایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,


علیزاده عنوان کرد: همه کارشناسان به این مسئله واقف هستند که مهمترین دلیل بالابودن قیمت تمام شده، بالا بودن هزینه مواد اولیه و حامل های انرژی است که این مسئله باعث شده است تولید کننده ایرانی نتواند با اجناس خارجی رقابت کند.

,
,


وی مطرح کرد: با معضل چوبی که ایران گرفتار آن است وضعیت چوب وخیم است و راه حل آن کاشت درختان و گیاهان مناسب برای مصارف چوب است از جمله کاشت کاج و صنوبر در شمال و اوکالیپتوس در جنوب.

,
,


این تولیدکننده با اشاره به مشکلات تولید در ایران اضافه کرد: رفع مشکلات مربوط به امور بانکی، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، برق، گاز، امور اراضی و سایر موارد برای واحدهای صنعتی مهمترین راهکار حل مشکلات است.

,
,


علیزاده افزود: برای حل مشکل نئوپان می شود سیاست هایی اندیشید تا مازاد باگاس نیشکر از استان های جنوبی از جمله خوزستان به شمال کشور منتقل شود تا از آن برای ساخت کاغذ و نئوپان استفاده شود.

,
,


وی تاکید کرد: چوب از جمله صنایع مهم است که ماده خام آن در کشور موجود می باشد اما برای به رونق انداختن آن باید استراتژهایی اندیشید که واردات در این زمینه کم شود.

,
,


این تولید کننده گفت: مسئله نبود یک تشکل مشخص برای حمایت از تولید کنندگان چوب و همچنین عدم توجه و عنایت مسئولان و دولت به بخش تولید چوب و نبود تعرفه های حمایتی و در نهایت واردات بدون کنترل از دیگر مشکلات صنعت چوب و نئوپان است.  

,
,


علیزاده عنوان کرد: یک از مهمترین راه حل های مشکل چوب در ایران افزایش کاشت درخت با درختان بومی و غیر بومی در زمین های دولتی و خصوصی است مانند کاشت صنوبرهای اصلاح شده که برای این کار بخش خصوصی باید وام های کم بهره بدهد و خرید محصولات را تضمین کند. نقش صنایع و بانک ها هم بسیار کلیدی است و می توانند سرمایه لازم را برای کاشت چوب در اختیار تولید کنندگان قرار دهند.

,
,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه