اخبار داغ

حاشیه نگاری دانا از مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت/

از اشک ها و لبخند های پی در پی تا دختر شهیدی که خواست برای پدرش فیلم بسازند/ تشویق های متوالی حضار برای شهاب حسینی

از اشک ها و لبخند های پی در پی تا دختر شهیدی که خواست برای پدرش فیلم بسازند/ تشویق های متوالی حضار برای شهاب حسینی
مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد که این مراسم با حواشی و رویداد‌های مختلفی همراه بود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد که این مراسم با حواشی و رویداد‌های مختلفی همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این مراسم از آنجایی که با موسیقی های حماسی همراه شده بود، شور و هیجان ویژه ای داشت؛ اگرچه افتتاحیه فیلم مقاومت زرق و برق های سایر افتتاحیه و یا همایش ها را نداشت اما در نوع خود کم نظیر برگزار شد.

,

همه هنرمندانی که در این مراسم آمده بودند برای دل خود پا به حوزه هنری گذاشتند چرا که جنجال های سینمایی برای این مراسم تدارک دیده نشده بود؛ گروه های مختلف در گوشه و کنار حیاط حوزه هنری مشغول صحبت بودند که از حاضرین خواسته شد به سالن اصلی بروند.

,

در ابتدا نمایشی با موضوع مقاومت توسط گروهی از زنان و مردان برگزار شد که مسیری مشخص از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دفاع از حرم اهل بیت، مقاومت در منطقه و انتفاضه را در بر می گرفت؛ این نمایش به خوبی نقش زنان در مقاومت را به اجرا درآورد.

,

اجرای زنده علیرضا افتخاری در دو بخش از این افتتاحیه استقبال گرم حاضران را در پی داشت به طوری که تا دقایقی حضار به تشویق وی پرداختند؛ افتخاری یکی از آخرین سروده های خود در سال جاری پیرامون مقاومت و مدافعین حرم را اجرا کرد.

,

خواسته دختر شهید مدافع حرم از فیلمسازان در عرصه مقاومت

, خواسته دختر شهید مدافع حرم از فیلمسازان در عرصه مقاومت,

حضور دبیر همایش و سرودن شعری که نخستین روزهای سال تحصیلی را یادآوری می کرد بخش دیگری بود که در این بخش تصویر دختر شهید خانزاده نمایش داده شد؛ خزاعی در حالی که جمعیت از دیدن عکس تحت تأثیر قرار گرفته بود، گفت: عکسی که در رسانه ها منتشر شد مربوط به دختر شهید خانزاده مدافع حرم بود. نرگس خانزاده اولین روز مدرسه روی قبر پدر آغاز کرد او در روستای سرخ رود زندگی می کند خواستم در مراسم حاضر شوند که ممکن نبود. او تنها از من پرسید کسی فیلم پدر من را می سازد؟ ولی من قولی به او ندادم و این خواسته نرگس از شما فیلمسازان است.

,

با ورود هر بازیگر و یا هنرمند جمعی برای عرض ارادت به سراغ وی می رفتند؛ بعد از ورود رضا ایرانمنش به سالن، عده زیادی برای عرض ادب به دیده بوسی با وی پرداختند؛ شاید خوشحالی بقیه از دیدن این بازیگر و هنرمند دفاع مقدس به خاطر سلامتی وی بود؛ چرا که آخرین شایعات، خبر خوبی را برای وضعیت جسمی وی به همراه نداشت.

,

 

,

ماجرای بلایی که بعثی ها سر شهید اقبالی آوردند از زبان همسرش

, ماجرای بلایی که بعثی ها سر شهید اقبالی آوردند از زبان همسرش,

در بخشی دیگر از این مراسم خانم هاشمی همسر شهید اقبالی از امیر حسین مدرس مجری برنامه خواست تا دقایقی برای حضار صحبت کند، وی روایتی دردناک از شهادت همسر خویش بیان کرد و گفت: به دلیل رشادت های بسیار ایشان، اول آبان 59 هواپیمای ایشان را می زنند اما به اسیر هم رحم نکرده و بدنشان را به دو وانت می بندند و بدنشان دو نیمه می شود و حتی به جمجمه ایشان هم رحم نکرده و دو نیم می کنند که در نهایت بعد از 22 سال پیکر ایشان به وطن آمد.

,

وی در ادامه گفت از مصیبت ها هیچگاه خسته نشدم و افتخار می کنم که همسر شهید هستم؛ این سخنان همسر شهید اقبالی به حدی حاضرین را تحت تأثیر قرار داد که حتی هنرمندانی که برای دریافت جوایز خود به روی سن می آمدند، از این بانوی بزرگوار تجلیل می کردند.

,

علی نصیریان یکی از پیشکسوتان عرصه هنر و سینما هم هنگامی که به روی سن رفت مورد شویق حضار قرار گرفت؛ حضور وی در این جشنواره موجب خرسندی همه بود تا جایی که جعفر دهقان بیش از آنکه از دریافت تندیس جشنواره خوشحال باشد، از اینکه هدیه خود را از دستان علی نصیریان گرفته بود اظهار خرسندی می کرد.

,

بعد از اعلام نام شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر عده ای از حاضرین فریادی از خوشحالی کشیدند؛ شهاب حسینی این بار هم جایزه خود را اهدا کرد؛ او دوست داشت همسر شهید بابایی زنده بود که جایزه خود را به اون تقدیم کند اما در نهایت با اعلام این موضوع که در شوق پرواز برای اولین بار در عمر بازیگری خود، نقش مرا در خود غرق کرد، لوح و جایزه خود را به فرزندان این شهید بزرگوار تقدیم کرد.

,

آزیتا حاجیان دیگر بازیگری بود که به دیپلم افتخار دست پیدا کرد اما به خاطر عزادار بودن در برنامه حاضر نشد و محمدرضا شفیعی به نمایندگی از او تندیس وی را دریافت کرد.

,

نکته قابل توجه حضور خانواده های شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم و چند تن از امیران ارتش هنگام اهدای جوایز بود؛ خانواده های شهدا پس از اتمام مراسم سراغ امیران ارتش رفته و برخی از مشکلات خود را با آنها در میان گذاشتند.

,

نیمه شب و هنگام پایان مراسم هنرمندان جمعی صمیمانه به همراه علی عسگری، رئیس صدا و سیما را تشکیل داده و هرکدام به بیان پاره ای از مشکلات خود پرداختند که در نهایت رئیس صدا و سیما زمان هایی را برای ملاقات برای آنها در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه