اخبار داغ

برگزاری دومین جشنواره "جغور بغور" غذای سنتی زنجان/ رژه تجهیزات گردشگری در زنجان برگزار می شود

برگزاری دومین جشنواره "جغور بغور" غذای سنتی زنجان/ رژه تجهیزات گردشگری در زنجان برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: دومین جشنواره "جغور و بغور" به عنوان غذای سنتی زنجان از فردا برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا, اظهار داشت: هفته گردشگری از چهار تا نهم مهر ماه با شعار "گردشگری برای همه، همه برای گردشگری" برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار , موج رسا, , اظهار داشت: هفته گردشگری از چهار تا نهم مهر ماه با شعار "گردشگری برای همه، همه برای گردشگری" برگزار می شود.,

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی به همین مناسبت در استان اجرایی می شود، تصریح کرد: دومین جشنواره "جغوربغور" در استان زنجان برگزار می ‌شود.

,

این مسئول با بیان اینکه جشنواره جغور بغور از چهارم مهر ماه در زنجان آغاز به کار می کند، افزود: این جشنواره در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود.

,

 

,

*عرضه چای و دم نوش‌ های سنتی زنجان

, *عرضه چای و دم نوش‌ های سنتی زنجان,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به در نظر گرفتن پنج غرفه برای پخت و عرضه "جغور بغور"، گفت: عرضه چای و دم نوش‌ های سنتی نیز از دیگر غرفه های این جشنواره محسوب می شود.

,

وی از عرضه محصولات صنایع دستی در طی روزهای برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: یک غرفه‌ نیز برای عرضه آش به علاقه مندان تعبیه شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری جشنواره غذاهای جاده ابریشم - اکو در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره از 5 تا 8 مهر ماه در زنجان از ساعت 16 تا 21 برگزار می شود.

,

 

,

*برگزاری جشنواره بین ‌المللی غذای اکو

, *برگزاری جشنواره بین ‌المللی غذای اکو,

رحمتی با اشاره به حضور 12 کشور عضو سازمان اکو در این جشنواره، بیان داشت: جشنواره بین ‌المللی غذای اکو به مناسبت هفته گردشگری در استان زنجان برگزار می ‌شود.

,

وی با بیان اینکه این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌ المللی کاسپین زنجان برگزار می شود، افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در کنار برگزاری این جشنواره در زنجان، نمایشگاه معرفی ظرفیت های و مراکز گردشگری استان زنجان نیز برگزار می شود، افزود: در این نمایشگاه تابلوهای مربوط به فضاهای گردشگری، معرفی مسیرهای گردشگری و صنایع دستی گنجانده شده است.

,

 

,

*تجلیل از فعالان حوزه گردشگری زنجان

, *تجلیل از فعالان حوزه گردشگری زنجان,

رحمتی تصریح کرد: روز پنج مهر نیز در قالب برنامه ویژه ای از فعالان حوزه گردشگری تجلیل می شود.

,

وی از برگزاری رژه تجهیزات گردشگری استان زنجان همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: در این رژه گردشگران طبیعی با تجهیزات خود از جمله دوچرخه، اسب و خودرو شرکت می کنند.

,

گفتنی است، گرچه "جغور بغور" در برخی استان های کشور نیز هم طبخ می شود اما غذای سنتی زنجان محسوب می شود.یکی از تفاوت های طبخ  "جغور بغور" در زنجان با سایر استان ها استفاده از غوره در این غذا در زنجان است.

,

"جغور بغور" به دلیل برخورداری از جگر، پیاز و گوجه فرنگی و نیز سرو آن با نان، غذای مغذی و کاملی است،"جغور بغور" از جمله غذاهای سنتی زنجان که مورد استقبال گردشگران واقع شده است.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه