اخبار داغ

پیمان تجارت آزاد با آمریکا در دوره اوباما شکست خورد

پیمان تجارت آزاد با آمریکا در دوره اوباما شکست خورد
وزیران تجارت کشورهای اروپایی اعلام کردند که تلاش‌ها برای امضای پیمان تجارت آزاد با آمریکا در دوره ریاست‌ جمهوری باراک اوباما شکست خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، وزیران تجارت اروپا به اتفاق آراء اعلام کردند پیمان تجاری و سرمایه‌ گذاری ترنس- آتلانتیک (تی‌.تی‌.آی‌.پی) که پیمانِ تجارت آزاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما امضا نخواهد شد.

«پیتر زیگا» وزیر بازرگانی اسلواکی، که کشورش ریاست دوره‌ای شش ماهه اتحادیه اروپا را برعهده دارد، گفت: «امضای توافق نهایی تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما واقع بینانه به نظر نمی‌رسد».

«سیسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا که ریاست تیم مذاکره‌ کننده با طرف آمریکایی را برعهده دارد، پس از نشست وزیران تجاری اروپا در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی گفت: «تشکیل دولتی جدید در آمریکا که زمام امور را به طور کامل به دست بگیرد و بتواند به طور موثر این مذاکرات را پیش ببرد دستکم ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد».

«رینهولد میترلینر» وزیر اقتصاد اتریش نیز که موج اعتراضات در کشورش در مخالفت با این قرارداد به اوج خود رسیده است، گفت: «به نظر ما، مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد به تعلیق در آمده است چون دیگر مذاکرات جدی در این‌ باره برگزار نخواهد شد».

نشست وزیران تجاری اتحادیه اروپا در براتیسلاوا با هدف حل و فصل اختلافات میان اعضا برگزار شد.

در روزهای اخیر هزاران نفر در کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات گسترده از دولت‌های خود خواسته‌اند تا از امضای این قرارداد صرفنظر کنند. آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات درباره این پیمان را در سال ۲۰۱۳ با هدف ایجاد بزرگ‌ترین بازار تجارت آزاد جهان با حدود ۸۵۰ میلیون مشتری آغاز کردند.

با توجه به اینکه اوباما می‌خواهد این پیمان پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری وی در ماه ژانویه نهایی شود، قرار است دور جدید گفتگوها اکتبر آغاز شود.

گروه‌های حامی مصرف‌کنندگان، بیم آن دارند که امضای این پیمان به بی‌توجهی به بازار کار اتحادیه اروپا و استانداردهای زیست‌محیطی و بیکاری بیشتر منجر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه