اخبار داغ

ارتش عراق جزیره البغدادی را پس گرفت

ارتش عراق جزیره البغدادی را پس گرفت
فرماندهی نظامی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور جزیره البغدادی در استان الانبار را از کنترل داعش خارج کردند و خود را برای آزادسازی جزیره هیت آماده می‌کنند. از سویی دیگر داعش با پر کردن حندق‌های اطراف موصل با نفت خام، برای حمله نیروهای عراقی آماده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، اداره تبلیغات جنگ، وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، نیروهای امنیتی با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و ائتلاف ضد داعش در عملیاتی سریع جزیره البغدادی واقع در ۹۰ کیلومتری غرب الرمادی در استان الانبار را از کنترل داعش خارج کرده و خسارات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کردند.

طبق گزارش این مرکز، درگیری‌ها با حمایت نیروهای عشایری شهرهای حدثیه و البغدادی واقع در نزدیکی محل عملیات انجام شد.

قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره و البادیه در این راستا گفت: نیروهای دولتی بیش از ۲۰ روستا را از داعش پس گرفته و ۵۰ تن از آنان را به هلاکت رساندند. همچنین بیش از ۱۰ خودروی بمب گذاری شده و ۴۰۰ مین خنثی شدند و در این عملیات حجم بالایی اسلحه، مواد منفجره و مین از داعش‌ها به دست آمد.

در مقابل سعید مموزینی، مسئول اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان گفت، داعش تلاش خود برای مقابله با حمله احتمالی نیروهای عراقی به شهر موصل را افزایش داده و تونل‌های متعددی را در داخل شهر جهت تسهیل رفت‌وآمد نیروهایش و جلوگیری از هدف قرار گرفتن آنها توسط جنگنده‌های ضد داعش ایجاد کرده حتی در این تونل‌ها موادغذایی مورد نیاز نیروهایش را قرار داده است. علاوه بر این تانکرهای حاوی نفت خام را تهیه کرده تا در جریان حمله برخی از این تونل‌ها را آتش بزند.

مموزینی افزود: با این وجود این گونه اقدامات داعش هرگز تاثیری بر روند عملیات آزادسازی شهر نخواهد داشت چراکه داعش از داخل به شکل کامل از هم پاشیده است.

وی در ادامه به فرار بیش از ۵۳ داعشی از این شهر به سمت خاک سوریه اشاره کرده و گفت: پیشمرگ‌ها با آتش توپخانه پایگاه‌های داعش در روستای کانونه واقع در شرق موصل را بمباران کرده و شش داعشی را از پای درآوردند. همچنین چندین تن دیگر از آنها در این حملات زخمی شدند.

از سوی دیگر غیاث سورجی، مسئول اطلاع‌رسای مرکز سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به آمادگی‌های داعش در موصل گفت: آنها خندقی را که در اطراف شهر موصل حفر کرده بودند با نفت خام پر کرده است تا با شعله‌ور ساختن آنها دید جنگنده‌های ائتلاف در حمله به نیروهایش را کور کند و همزمان مانع پیشروی نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها به داخل شهر شود.

سورجی در ادامه فاش کرد: تعداد داعشی‌هایی که پیش از این در موصل بودند، حدود ۱۰ هزار تن بود اما اکنون با فرار مستمر داعشی‌ها از این شهر تعداد آنها به کمتر از ۴۰۰۰ تن کاهش یافته است و به همین دلیل داعش جوانان موصل را بازداشت کرده و با آموزش نظامی آنها و ادغامشان در نیروهای خود قصد جبران کمبود نیروهایش را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

منبع:ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه