اخبار داغ

خواهش از مدیران ارشد یزد برای انجام وظیفه!

خواهش از مدیران ارشد یزد برای انجام وظیفه!
حیدری مدیر کل حوزه استاندار یزد با صدور بخشنامه ای از مدیران ارشد خواهش کرد در ساعت اداری از برگزاری جلسات غیرمتعارف نظیر جشن تولد خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصرفرهنگ نوشت: کانال رسمی خبرگزاری صدا و سیمای یزد در خبری مدعی شد، عباس حیدری مدیر کل حوزه استاندار با صدور بخشنامه ای به مدیران کل و روسای ادارات سازمان ها و دستگاه های دولتی اعلام کرده: «خواهشمند است دستور فرمایید از برگزاری هر گونه جشن و مراسم غیرمتعارف و خارج از شئون اداری از قبیل جشن تولد در محیط و ساعات اداری جدا خودداری شود.»
این بخشنامه بعد از آن ابلاغ شده که برگزاری جشن تولد در فرمانداری اردکان و نهاد کتابخانه های یزد باعث مخالفت هایی در سطح شهر یزد شد. چند نکته در خصوص چنین مراسمات و ایضاً چنین بخشنامه هایی به ذهن می رسد.
اولاً؛ تجربه ثابت می کند دولت یازدهم تنها تحت فشار افکار عمومی حاضر به تغییر رویه است. خودداری هادی مقیمی فرماندار اردکان و رقیه دوست فاطمی ها مدیر کل نهاد کتابخانه های یزد از یک عذرخواهی کوچک و خشک و خالی به خوبی نشان دهنده روحیه دولتمردان است. قطعاً قبول اشتباهات و چرخش موضع دولتی ها آنهم با این روحیه نتیجه مخالفت مردم، رسانه ها و برخی مسئولین کشوری (نظیر مختارپور رئیس نهاد کتابخانه های کشور) بوده است. نکته ای که باید در مطالبات به حق بعدی نیز به آن توجه کرد و هیچ گاه از نقد سازنده نا امید نشد.
ثانیاً؛ دوست فاطمی ها بعد از انتشار عکس های جشن تولدش و اعتراضات رسانه ها نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه متنی نوشت و ضمن اینکه گفت بهترین جشن تولد عمرش را در ساعت کاری برگزار کرده است، اعلام کرد اکثر مردم به دنبال دیدن زیبایی ها هستند ولی اقلیتی دیگر (یعنی منتقدان جشن تولد خانم مدیرکل) درست برعکس! حال گویا با بخشنامه جدید حیدری، وی نیز در زمره اقلیتی قرار گرفته که به قول خانم مدیر کل به دنبال نازیبائی ها هستند! شاید هم عمل دوست فاطمی ها حتی از نظر همفکرانش هم چندان زیبا نبوده است.
ثالثاً؛ میرمحمدی استاندار یزد در مصاحبه ای از برخورد با متخلفان خبر داده بود. به نظر می رسد این بخشنامه تمام برخورد دولت با متخلفان خواهد بود! البته از دولتی که مدیران نجومی اش هنوز هم حقوق دریافت می کنند، نمی توان بیشتر از این هم توقع داشت.
رابعاً؛ متاسفانه این روحیات یعنی برگزاری جشن تولد در وقت اداری، عدم عذرخواهی و همچنین تمام کردن ماجرا با یک بخشنامه حاصل نوع نگرش مسئولان به میز و مقام خود است. گویا مسئولین فراموش کرده اند تمام پست و مقام های امروز خود را مدیون مردم هستند و این جایگاه تنها با هدف خدمت به مردم در اختیار آن ها قرار گرفته است. متاسفانه مدیرانی که خود را وارثان پست می دانند و به شغل خود به چشم «مقام» و نه «مسئولیت» می نگرند همواره بدترین ضربات را به اعتماد مردم و نظام وارد کرده اند.
خامساً؛ طنز تلخی در بخشنامه حیدری نهفته است. اینکه مدیران نباید در ساعت کاری، یعنی ساعتی که باید به فعالیت مفید پرداخته و خدمات ارائه دهند، اقدامات متفرقه انجام دهند بسیار بدیهی است. واقعاً مدیر کل ها و فرمانداران استان (که بخش وسیعی از بدنه دولت را هدایت می کنند) نمی دانند در ساعات اداری چه کارهایی را نبایدانجام دهند؟ وقتی مدیران ارشد استان تا این حد نسبت به وظایف خود ناآگاه باشند چه انتظاری می توان از کارمندان ساده داشت؟  
یعنی از فردا باید مدیر کل حوزه استاندار کارهای روزمره خود را رها کرده و به مدیران اعلام کند در ساعت اداری جشن تولد نگیرند، با همکاران برای تبریک جشن تولد تماس نگیرند، اندکی هم مردم را تحویل بگیرند، بعد از گشت زدن در تلگرام و عکس گذاشتن در اینستاگرام اندکی هم به کارهای اداری بپردازند؟ خب پس در اینصورت فایده مدیران چیست؟!
رسول محتشم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرفرهنگ نوشت: , عصرفرهنگ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه