اخبار داغ

احتمال اعزام ۵۰۰ سرباز دیگر آمریکایی به عراق

احتمال اعزام ۵۰۰ سرباز دیگر آمریکایی به عراق
اخبار مبنی بر بررسی طرح اعزام نیروهای بیشتر به عراق هفته‌هاست که مطرح می‌شوند. پیش از هم روزنامه وال استریت ژورنال از احتمال طرح این پیشنهاد و رقم احتمالی 500تن صحبت به میان آورده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی گفته است، پنتاگون در حال بررسی طرحی است که به موجب آن بتوان برای کمک به نیروهای عراقی و کرد برای بازپس‌گیری موصل 500 نیروی دیگر به عراق اعزام کرد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، اخبار مبنی بر بررسی طرح اعزام نیروهای بیشتر به عراق هفته‌هاست که مطرح می‌شوند. پیش از هم روزنامه وال استریت ژورنال از احتمال طرح این پیشنهاد و رقم احتمالی 500تن صحبت به میان آورده بود.

در همین حال یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است و در صورت تصویب این طرح پیش‌بینی می‌شود که آخرین موج نیروهای  ذخیره آمریکایی برای مبارزه با داعش به عراق اعزام شود.

در صورت تصویب این طرح تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از 4647 تن به بیش از 5000 تن می‌رسد. این در حالی است که چند صد تن از نیروهای آمریکایی نیز به صورت موقت در عراق مستقر و معمولا از این کشور خارج و مجددا به آن باز می‌گردند.

پنتاگون دقیقا مشخص نکرده است که این نیروها برای چه امری ممکن است به عراق اعزام شوند.

برخی از نمایندگان آمریکایی از جمله جان مک کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا از این طرح انتقاد کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه