اخبار داغ

پرش انتخاباتی برای گذر از بحران؛

روحانی و 4 سال تا بهشت!

روحانی و 4 سال تا بهشت!
مردمی که قرار بود در عرض 100 روز زندگی شیرینی را تجربه کنند حال باید به روحانی رأی دهند و 4 سال دیگر منتظر بمانند تا بلکه او بتواند گرهی از مشکلات اقتصادی باز کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فرصت خواستن از مردم امری متدوال در بین دولت‌هاست و عموم مسئولین در برهه‌هایی که عاجز مانده‌اند، بروز نتایج اقدامات و برنامه‌هایشان را بلندمدت عنوان نموده و با این ترفند همچنان از اریکه‌ی قدرت سواری گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و حتی اگر دست‌اندرکاران نخواهند در بازیِ سیاست نقش ایفا کنند، این رسانه‌ها هستند که با این جناح و آن جناح‌کوبی و طرح احتمال حضور چهره‌های شاخص، سپهر ایران را سیاست‌زده می‌کنند و در مقطعی ریل‌گذار دولت‌مردان و منتقدان می‌شوند.

,

همین ریل‌گذاری‌هاست که موجب می‌شود دولت‌مردان زودتر از موعد مقرر استارت تبلیغاتی بردارند و جوهر سخنرانی‌هایشان به یک جمله ختم گردد و آن اینکه «همه دولت‌ها بد هستند و فقط ما خوبیم» به تبع همین سخن‌پراکنی‌ها هم عده‌ای به سیمِ آخر می‌زنند و می‌گویند: «در سال‌های قبل از ما فساد همه جا را بلعیده بود و مردم بدبخت بودند! ما آمدیم و درست شد».

,

دولت‌مردان در انتخابات باید گزارشی از عملکرد 4 ساله‌شان را به مردم ارائه نمایند و این احتمال می‌رود که کاندیداهای رقیب در مناظره‌ها از روحانی سوال کنند «در آن 100 روزی که وعده‌های حل مشکلات اقتصادی را داده بودید، چه شد؟» بی‌شک رئیس دولت یازدهم در برابر این قولِ محال سخنی برای گفتن نخواهد داشت و پازل‌هایی را در کنار هم گرد خواهد آورد تا عنوان «ما خواستیم و نشد!» اما این نیز جواب قانع‌کننده‌ای نیست و دور از شأن یک سیاست‌مدار است وعده‌ای را به مردم دهد که توان عملی کردن آن را نداشته باشد.

,

در اینجاست که پروژه‌ای تحت عنوان «4 سال تا بهشت» کلید می‌خورد و در اقدامی کاملا هماهنگ و ابلاغی، آن گروه از افرادی که نانِ‌شان از این دولت در می‌آید از انجام طرح‌هایی حرف می‌زنند که ثمره‌شان در بازه زمانی یک الی چهار ساله نمود می‌یابد اما به نظر نمی‌رسد این مَکر فرجامی داشته باشد و بتواند اقشار مختلف مردم به خصوص آن دسته‌‌ی منتظر رفع مشکلات اقتصادی را قانع سازد.

,

برنامه‌ای که اصلاح‌طلبانِ اعتدالی شروع کرده‌اند شبیه همان طرحی است که بعد از گذشت یک‌سال از عمر دولت و تدبیر امید به مرحله‌ی اجرا درآمد و مسئولین در برابر انبوهی از وعده‌ها به دولت‌مردان قبلی تاختند و با بحرانی جلوه دادن وضعیت مملکت، حل مشکلات را زمان‌بر دانستند تا از حجم انتقادات بکاهند.

,

حالا که از عمر دولت چند سالی می‌گذرد دیگر حربه‌ی «همه چیز تقصیر دولت قبل است» خریداری ندارد و این مردم منتظر مشاهده‌ی دستاوردهای خارق‌العاده‌ای هستند که نسیه نباشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه