اخبار داغ

ژاپن میزبان بازی های آسیایی ۲۰۲۶ شد

ژاپن میزبان بازی های آسیایی ۲۰۲۶ شد
«شورای المپیک آسیا» (او سی ای) رسما با درخواست ژاپن برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۲۶ موافقت کرد. بر این اساس استان آیچی ژاپن و شهر ناگویا میزبانان مشترک بازیهای آسیایی خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از دانانگ، این اتفاق، یک مراسم مهم دیگر به تقویم بین المللی ورزشی ژاپن می افزاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هیدیاکی اوهومرا، استاندار آیچی و تاکاشی کاوامورا،  شهردار شهر ناگویا، پیشنهاد مشترک خود را به مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در دانانگ ارائه کردند.
شورای المپیک آسیا در ابتدا قصد داشت در سال 2018 میزبان بازیهای آسیایی 2026 را انتخاب کند ولی این تاریخ را جلو انداخت تا مقداری ثبات در تقویم ورزشی شلوغ منطقه که شامل سه دوره بازی های المپیک در هشت سال آینده است، برقرار شود.

,
,

کره جنوبی میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال 2018 در پیونگ‌چانگ است و توکیو نیز میزبانی بازی های المپیک تابستانی سال 2020 را برعهده دارد.
مسابقات زمستانی سال 2022 نیز در پکن برگزار می شود.

,
,

بازیهای آسیایی که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، در سال 2018 در شهرهای جاکارتا و پالم‌بانگ اندونزی برگزار می شود و مسابقات 2022 نیز در شهر هانگجو چین برگزار خواهد شد.
توکیو همچنین میزبان مسابقات بعدی المپیک در سال 2020 است و ژاپن جام جهانی راگبی در سال 2019، بازیهای زمستانی آسیا در سال 2017 و مسابقات قهرمانی شنای جهان را در سال 2021 برگزار خواهد کرد.
ژاپن پیش از این دو بار  میزبان بازی های آسیایی، در سال 1958 در توکیو و در سال 1994 در هیروشیما، بوده است و اعطای بیستمین دوره این مسابقات در سال 2026 تازه ترین مورد در یک رشته مراسم ورزشی مهم است که در یک دهه آینده در این کشور برگزار می شود.

,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:شبکه خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه