اخبار داغ

دیوار پیش‌ِ روی منتقدان؛

لاریــجانی، FATF و قراردادهای نفتـی!

لاریــجانی، FATF و قراردادهای نفتـی!
رئیس مجلس دهم بدون آنکه علت موافقت با FATF و قراردادهای نفتی را بیان نماید در کرداری دیکتاتور مَآب مانع بررسی توافقات زیرپوستی دولت در خانه ملت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، «قراردادهای نفتی» و «توافق با کارگروه اقدام مالی»، این‌ها موضوعاتی است که همچنان منتقدان و موافقان را به مباحثه واداشته و نقدهای بسیاری بر آن وارد گشته است. کارشناسان با طرح چندین ایراد اجرای قراردادهای نفتی را مساوی با زیر سوال رفتن حاکمیت و جیب‌بری اجنبی‌ها دانسته‌اند و در آن سوی میدان تحلیل‌گران سیاسی نتیجه‌ی توافق با FATF را خودتحریمی و تضعیف جبهه مقاومت عنوان کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تمام این حقایق پنهان موجب شده تا چنین توافق‌های زیرپوستی و سرنوشت‌ساز مبدل به موضوعاتی امنیتی شود و نمایندگان ملت خواستار پاسخگویی دولت‌مردان و تصویب چنین تعهداتی در صحن مجلس شوند؛ اما چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد؟

,

آنطور که از قرائن پیداست در صورت بررسی جزء‌به‌جزء قراردادهای نفتی و FATF در خانه ملت بسیاری از ایرادات اساسی آن نمایان خواهد شد و با رسانه‌ای شدن موضوعات حتی حامیان دولت نیز با اجرایی شدن آن‌ها مخالفت خواهند کرد مگر اینکه FATF شروط ایران را قبول نماید و یا شرکت‌های بهره‌بردارِ خارجی بندهای مورد ایراد را رفع نمایند که این امر نیز در جرگه‌ی محالات است.

,

تاکنون جمعی از نمایندگان مجلس دهم طی طرح‌هایی متعدد خواستار بررسی قراردادهای نفتی در صحن علنی شده‌اند و از دولت‌مردان نیز درخواست کرده‌اند تا از FATF در بهارستان دفاع کند اما هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که در رأس آن یارِ روحانی قرار دارد، تمام طرح‌های مربوطه را راکد نگه داشته و از مطرح شدن‌ آن‌ها ممانعت می‌کند.

,

لاریجانی بعد از قضایای برجام بازیگر قهاری شده و از آنجایی که حضور عده‌ای را در دولت دوازدهم به نفع خویش نمی‌بیند، روحانی را بهترین گزینه می‌داند و با اتخاذ روشی دیکتاتور مَآب، در برابر منتقدان مقاومت می‌کند؛ در جمهوری اسلامی رئیس قوه مقننه نیز مثل سایر نمایندگان تنها یک رأی دارد اما این قانون شامل حالِ لاریجانی نمی‌شود و او می‌تواند با یک تصمیم تغییرناپذیر و لابی‌های گسترده، چند صد رأی را دگرگون سازد.

,

رئیس قوه مقننه بارها نشان داده خوب و بدِ اقدامات روحانی برای او مهم نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد ماندن وی در قدرت و پیشبرد برنامه‌های دولت یازدهم است؛ لاریجانی همانطور که قدرتِ تصویب 20 دقیقه‌ای خسارت محض را دارد، به همان اندازه نیز در حذف طرح‌های آسیب‌زا به برنامه‌های کابینه و خاموش کردن تریبون منتقدین ماهر است.

,

علی‌ایحال باید برای مردم روشن شود که علت مقاومت لاریجانی در برابر نمایندگان ملت چیست و چرا او می‌خواهد توافق با FATF صورت گیرد و قراردادهای نفتی به مرحله‌ی اجرایی برسد؟ این چگونه دفاعی است که رئیس مجلس درباره‌ی آن سخن نمی‌گوید و علت موافقت خود با برنامه‌های دولت‌مردان را شرح نمی‌دهد؟

,

بی‌شک اگر عموم نمایندگان در برابر اقدامات پادشاه‌گونه‌ی رئیس مجلس سکوت اختیار کنند، او بررسی مسایل سرنوشت‌ساز در خانه ملت جلوگیری خواهد کرد تا مباحث پیرامون FATF و قراردادهای نفتی به فراموشی سپرده شود، در اینجاست که دولت بدون اینکه منتقد و دیواری را پیش روی خود ببیند خواسته‌های خود را عملیاتی خواهد نمود و سال‌ها بعد با نمایان شدن فجایع، همین لاریجانی از آن‌ها انتقاد خواهد کرد، درست مثل همان رفتاری که بعد از ناکارآمدی برجام به نمایش گذاشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه