اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی منطقه مطرح کرد

آمریکا تکلیف گروه های تروریستی معتدل در سوریه را مشخص کند/ کوس رسوایی آمریکا به آسمان رفته است

آمریکا تکلیف گروه های تروریستی معتدل در سوریه را مشخص کند/ کوس رسوایی آمریکا به آسمان رفته است
کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: آمریکا همواره از برخی گروه های تروریستی به عنوان گروه های معتدل نام می برد در حالی که جنایت های مختلفی از سوی این گروه ها در سوریه انجام می شود پس ضروری است تکلیف این گروه در سوریه مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا, اظهار داشت: آتش بس بین آمریکا و روسیه در سوریه به گونه ای بود که هیچ کس امید به پایداری این آتش بس نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه از نظر آمریکا برخی گروه های معارض سوریه، گروه های معتدل هستند، افزود: این در حالی است که حتی این گروه ها نیز اعلام کردند که به آتش بس پایبند نخواهند بود.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه بر ضرورت تعیین تکلیف آمریکا در خصوص گروه های معتدل تروریستی به زعم این کشور تاکید کرد و گفت: باید این سئوال را از آمریکا پرسید که چرا تکلیف این گروه های معتدل را مشخص نمی کند.

,

سید افقهی با بیان اینکه همزمان با آتش بس یک عملیات در جولان با عنوان عملیات قادسیه و یک عملیات در جبهه فتح شام انجام شد، تصریح کرد: گروه های ریز و درشت با عنوان تروریست های معتدل با کمک رژیم صهیونیستی در جنوب حلب عملیات انجام دادند.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا به روسیه وعده داد بود تا لیست این گروه ها را مشخص کند، افزود: اما شاهد بودیم که در جریان آتش بس آمریکا برای وحشی ترین گروه تروریستی معبر باز می کند.

,

این کارشناس با بیان اینکه امروز دست آمریکا برای مردم دنیا و حتی مردم کشور خودش نیز باز شده است، تصریح کرد: کوس رسوایی آنها به آسمان رفته است و مردم آمریکا نیز می دانند که آمریکا دروغ می گوید.

,

سید افقهی با اشاره به اینکه افرادی همچون جان کری با لاوروف 12 ساعت برای آتش بس زمان اختصاص می دهند و باراک اوباما دستور بررسی طرح های حمله به سوریه را پنتاگون می دهد، افزود:معلوم نیست در آمریکا چه کسی تصمیم می گیرد و به نظر می رسد در روزهای آخر ریاست جمهوری اوباما، آمریکا به کشور ملوک الطوایفی تبدیل شده است که این پیش فرض ضعیف است.

,

وی گفت: پیش فرض دوم این است که دولتمردان آمریکایی تقسیم نقش کرده و به دنبال راه حل سیاسی برای حل مسئله سوریه هستند در حالی شواهد و قرائن نشان می دهد که این پیش فرض باطل است.

,

وی با اشاره به موضع روس ها در این زمینه گفت: موضع روس ها نیز عجیب و غریب و پیچیده است چرا که روسیه ورود کامیون های مهر شده سازمان ملل را می پذیرد.

,

 کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: از همه مهمتر این موضوع مطرح شده است که در صورت نقض آتش بس سوریه نمی تواند جواب دهد و سوریه و آمریکا باید جواب دهند.

,

سید افقهی با بیان اینکه آمریکا به دنبال قواعد بازی در زمین و ادامه جنگ فرسایشی است، گفت: در حالی که جنگ فرسایشی به ضرر سوریه و همیپیمانان است.

,

وی خاطرنشان کرد: اوباما آتش جنگ را ولرم نگه می دارد تا کاخ سفید را تحویل رئیس جمهور بعدی بدهد که باید صبر کرد و دید حوادث چگونه رقم خواهد خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه