اخبار داغ

نباید به دشمن فرصت داد

نباید به دشمن فرصت داد
تولیت آستان قدس رضوی درباره موضوع پسابرجام گفت: دشمن برای محکم کردن پایه‌های پوشالی خود می‌خواهد از ما وقت و زمان بگیرد لذا نباید به دشمن فرصت داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان در قرارگاه لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه با بیان اینکه عالم همه مُلک و مِلک خدا و در محضر خداست، اظهار داشت: اراده خداوند در همه ذرات وجود هستی حاکم است و آنچه در عالم مؤثر است خداست و انسان سالک اگر با نگاه تفکرآمیز و خردمندانه به عالم و هستی بنگرد معرفت النفس، معرفت‌الله و معرفت‌الحجه به او افزوده خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تقدس و قدسیت را متعلق به خدا دانست و افزود: هیچ قداستی برای هیچ شخص و بخشی از عالم وجود رقم نمی‌خورد مگر در پرتو قدوس زیرا قدسیت فقط از آن خداست و آنچه قدسیت را برای کلام و کلمه شکل می‌دهد، در پرتو ارتباط با قدوس ایجاد می‌شود.

,

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه نظام مقدس، دفاع مقدس، ارتش و بسیج مقدس و قضا و اجزای حکومتی که قداست دارد باید این قداست را از محضر قدوس اخذ کند، تصریح کرد: وجه تمایز ارتش و نیروهای مسلح ما نسبت به نیروهای مسلح عالم قدسی بودن آن است، همان‌گونه که دفاع ما نسبت به سایر دفاع‌ها در جهان مقدس است و رمز این قدسیت در شاکله نظام سازی مبتنی بر قرآن و ارزش‌های الهی و اتصال به وحی نهفته است.

,

رئیسی با بیان اینکه باور و اعتقاد ما این است که انحصار حکومت در دست خدا و پیغمبر و ولایت است، افزود: رمز اول قدسیت ما این سازوکاری است که در نظام مقدس ما تعریف‌ شده و همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند «ولایت‌فقیه همان حکومت رسول‌الله و امیرالمؤمنین است» یعنی حکومت متصل به وحی است.

,

,

, ,

وی دومین رمز قدسیت نظام را بنای قانون و باید و نباید نظام مبتنی بر دین دانست و گفت: قانون اساسی مصوب و قوانین موضوعه مبتنی بر دین اسلام نگاشته شده و تمام قوانین ضد شرعی و اسلامی با دستور حضرت امام(ره) از اعتبار ساقط شدند و سازوکار قدسیت و شرعیت در قانون اساسی پیش بینی شده است و آن چیزی نیست جز وجود شورای نگهبان که باید اسلامی بودن قوانین مجلس و قوه قضائیه را تایید کند.

,

مشاور عالیه رئیس قوه قضائیه سومین رمز قداست نظام را در انگیزه‌ها و اهداف این نظام عنوان کرد و افزود: راهبردها و سیاست‌های مصوب و اعلام شده بر اساس قانون اساسی به تایید و تنفیذ مقام معظم رهبری می‌رسند و بر اساس امکانات نظام در جهت اهداف مقدسی که برای سعادت انسان معاصر پیش‌بینی شده است، توسط مقام معظم رهبری رهنمون می‌شوند.

,

رئیسی چهارمین رمز قدسیت نظام را عاملین هر حوزه در این نظام برشمرد و تاکید کرد: هر عمل کننده و مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی از سرباز گرفته تا استاندار و مدیران باید در عمل خود قدسی بیاندیشند و عمل کنند چرا که این نگاه قدسی نظام ما را از سایر نظامات عالم متمایز کرده است.

,

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد تحت فرماندهی ولی فقیه جامع‌الشرایط بصیرت آفرین عمل می‌کند، افزود: اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام عصر(عج) است و این افتخاری است برای نیروهای مسلح کشور که درنظامی سلاح به دست گرفته‌اند که قدسیت دارد و فنا ندارد و باقی و ماندگار است.

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان به بیان درس‌هایی از این عملیات غرور آفرین پرداخت و اظهار داشت: اولین درسی که از این عملیات می‌توان گرفت این است که هیچ‌گاه نباید به دشمن فرصت داد.

,

رئیسی با بیان اینکه در زمان این عملیات برخی همچون بنی‌صدر خائن معتقد بودند باید صبر کرد تا دشمن به درون آبادان بیاید و سپس دشمن را نابود کرد، گفت: حضرت امام(ره) با بصیرت و بیداری می‌دانستند ثمره این نگاه چیست فلذا فرمان شکست حصر آبادان را صادر کردند.

,

,

, ,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با تمام وجود به دشمن نفرت ورزید و نسبت به او کینه داشت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری حتی به مذاکره‌کنندگان فرمودند دشمن را دشمن بدانید ولی در عین حال مذاکره کنید چرا که دشمن برای محکم کردن پایه‌های پوشالی خود می‌خواهد از ما وقت و زمان بگیرد فلذا نباید به دشمن فرصت داد و عملیات قهرمانانه ثامن‌الائمه فرصت را از دشمن گرفت.

,

تولیت آستان قدس رضوی دومین درس عملیات شکست حصر آبادان را اتکا و اعتماد به داشته‌های خود عنوان کرد و گفت: هرچند ارتش و سپاه و بسیج ما در زمان عملیات امکانات نظامی کافی نداشت اما اراده پولادین، ایستادگی و مقاومت و اعتماد به نیروهای مسلح توانست حصر آبادان را بشکند و این پیامی است برای مدیران کشور که به داشته‌های داخل اعتماد کنند و بدانند گره و حصر و محاصره اقتصادی باید به دست توانای جوانان برومند کشور گشوده شود.

,

رئیسی اعتماد نکردن به دشمن در هیچ شرایطی را سومین درس عملیات ثامن‌الائمه اعلام و تاکید کرد: همانطور که قرآن مجید می فرماید «انهم لا اَیمان لهم» سخن از ایمان نیست بلکه سخن از اَیمان به معنای میثاق و پایمردی است و امروز پس از برجام برای همه آنانی که تا دیروز این نکته در ذهنشان بود که دشمن به تعهد خود عمل می کند آشکار شده است که دشمنان میثاق شکنند و به تعهدات خود وفادار نیستند.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به دشمن را به ما آموختند، گفت: چهارمین درس عملیات شکست حصر آبادان گوش دادن به فرمان امام و مقتداست و لشکر 77 پیروز در شرایطی که نگاه‌هایی همچون نگاه بنی‌صدر وجود داشت این امر را عملی کرد و برکت تبعیت از فرمان حضرت امام(ره) هنوز پس از 36 سال از آن زمان وجود دارد.

,

دادستان سابق کشور سعادت را در گرو گوش فرادادن به فرامین مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: توسل به ذات مقدس ائمه و به ویژه حضرت رضا(ع) گره گشاست و لشکر پیروز خراسان نیز مزین به نام و عنایت امام هشتم است.

,

رئیسی به اشاره به توسلات مقام معظم رهبری به عنایات ثامن‌الحجج افزود: معتقدم بسیاری از گره‌های کشور با توسل و توجه به عنایت حضرت رضا(ع) و اعتماد به نفس و اتکال به خداوند باز می شود.

,

وی عملیات ثامن‌الائمه را سرآغاز پیروزهای لشکریان اسلام توصیف کرد و گفت: امروز هیچ جبهه‌ای در دنیا وجود ندارد که عرصه پیروزی ایران اسلامی نباشد؛ نقطه برتری دشمن کجاست؛ عراق، سوریه، یمن و آفریقا؟

,

تولیت آستان قدس رضوی پیام ایران برای جهان را پیام مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ایستادگی در راه هدف، پیروزی مردمی مصمم و بااراده بر همه قدرت‌های نظامی و تا بن دندان مسلح دانست و افزود: پایگاه‌های مردمی ما هم ممتاز هستند و ارتش در دل مردم جای دارد و دیوار پادگان‌ها صرفا حد پادگان را مشخص می‌کند و تک تک مردم مدافع نیروهای مسلح هستند.

,

رئیسی مردم را مهم‌ترین مولفه قدرت نظام برشمرد و تاکید کرد: جایگاه اصلی نیروهای مسلح ما در دل مردم است و این بزرگ‌ترین افتخار نیروهای مسلح ماست.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه