اخبار داغ

پاسخ بیمه ایران درباره ابهامات یک نرم‌افزار

پاسخ بیمه ایران درباره ابهامات یک نرم‌افزار
به همه مردم اطمینان می دهیم با توجه به حساسیت ویژه مدیران بیمه ایران به حفظ امنیت و اطلاعات مشتریان خود، در هنگام خرید هر سیستمی، مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط اخذ خواهد شد و در نتیجه هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و کلیه پرسش ها پاسخ داده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرو خبر درج شده با عنوان "خطر درز اطلاعات محرمانه نظامی با قرارداد غیرقانونی شرکت مرتبط با بیمه ایران و کمپانی آلمانی" در تاریخ 31/6/95 در برخی رسانه ها، سایت بیمه ایران توضیحات زیر به منظور شناخت ابعاد موضوع و روشن شدن افکار عمومی ارایه کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدا تاکید می شود که برعکس آنچه در خبر فوق الذکر آمده، هیچ گونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی و حتی داخلی غیر از شرکت بیمه قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

1-  در سنوات مختلف، نه تنها کارشناسان که مدیران صنعت بیمه نسبت به عدم وجود سیستم جامع بیمه گری  (Core Insurance)  که امکان نظارت دائمی و سیستماتیک  را برآورده می سازد در صنعت بیمه کشور هشدار داده و لزوم وجود این سیستم را برای جلوگیری از فساد، تقلب و کاهش ریسک های سیستم ضروری خوانده اند. در همین راستا مجمع عمومی بیمه ایران به عنوان بالاترین نهاد غیراجرایی این شرکت، متشکل از وزرای محترم، هیات مدیره را مکلف به "تکمیل سیستم جامع بیمه گری با رعایت ضوابط و مقررات مربوط" نموده اند. در نتیجه نقش وزاری محترم اقتصاد، صنعت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سیاستگذاری در زمینه رفع این کمبود بوده که مورد تاکید تمام کارشناسان این صنعت و متخصصان فناوری اطلاعات بوده و هست و در متن مصوبه مذکور مجمع عمومی تاکید شده "با رعایت ضوابط و مقررات مربوط"،  در نتیجه محتویات خبر فوق الذکر که به اشتباه درز اطلاعات و نحوه خرید نرم افزار را مطرح کرده بود هیچ ارتباطی با مصوبه وزرا ندارد و مصوبه مذکور صرفا درباره لزوم راه اندازی سیستم یکپارچه برای افزایش کارایی و کاهش فساد است.
2-  مساله سیستم جامع بیمه گری یک مساله بسیار فنی و پیچیده است. بطوری که در 20 سال گذشته همواره مسئولین صنعت بیمه کشور به دنبال راهکاری برای آن بوده اند اما متاسفانه توفیقی در این مسیر در داخل کشور حاصل نشده است. در این راستا یکی از شرکت های زیرمجموعه بیمه ایران به نام سیمرغ که یک شرکت فناوری اطلاعات بوده و تخصصش در زمینه آی تی است برای رفع این مشکل اقدام به عقد قرارداد با یک شرکت آلمانی و وارد نمودن دانش و تکنولوژی در قالب سیستمی یکپارچه نمود تا دانش روز دنیا در زمینه سیستم جامع بیمه گری را وارد کشور ساخته و بومی سازی نماید. پس قرار نیست نرم افزار شرکت آلمانی بدون بومی سازی مورد استفاده قرار گیرد. هم اکنون کارشناسان مختلف و برجسته داخلی در حال کار روی این نرم افزار هستند. یکی از محورهای مهم در این مسیر، بحث امنیت است که بالاترین استانداردها در این خصوص باید رعایت شوند.
3-  همانطور که تاکید شد، برعکس آنچه در خبر فوق الذکر آمده، هیچ گونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی و حتی داخلی غیر از شرکت بیمه قرار نگرفته و نخواهد گرفت. از سوی دیگر، هنوز بیمه ایران اقدام به خرید این نرم افزار از شرکت سیمرغ نکرده که بخواهد بر فرض محال اطلاعاتی رد و بدل شود! در نتیجه  تاکید می شود که این نرم افزار به هیچ وجه تا هنگامی که کلیه مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط نظارتی و امنیتی گرفته نشود و کارشناسان مستقل زیر نظر مدیرعامل که حساسیت ویژه ای به مساله امنیت دارند، جامعیت و امنیت آن را کاملا بررسی و تایید نکنند  و کلیه مراحل قانونی مطابق مصوبه مجمع عمومی شرکت طی نشود، خریداری نشده و مورد استفاده بیمه ایران قرار نخواهد گرفت.
در آخر به همه مردم اطمینان می دهیم با توجه به حساسیت ویژه مدیران بیمه ایران به حفظ امنیت و اطلاعات مشتریان خود، در هنگام خرید هر سیستمی، مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط اخذ خواهد شد و در نتیجه هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و کلیه پرسش ها پاسخ داده خواهد شد.
برای مدیران و کارکنان بیمه ایران، اولویت اصلی حفظ اعتمادی است که به این شرکت وجود دارد.

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه