اخبار داغ

ترکیه اتهام خشونت علیه مخالفان را رد کرد

ترکیه اتهام خشونت علیه مخالفان را رد کرد
نخست وزیر ترکیه با اشاره به اظهارات اخیر رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه در متهم کردن دولت در جریان بازجویی‌ها علیه افراد وابسته به جنبش فتح‌الله گولن (فتو) از وی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه دیلی صباح، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری خواه"، بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه چند روز قبل در یک کنفرانس خبری با انتقاد از دولت ترکیه اعلام کرد: دولت گاهی در رسیدگی به پرونده افراد وابسته به جنبش فتح الله گولن، (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) عادلانه رفتار نمی‌کند.

در همین راستا بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در واکنش به این اظهارات قلیچدار اوغلو با اشاره به دیدار اخیرش با وی گفت: او در این دیدار حمایت خود را از اقدامات دولت در مبارزه علیه سازمان فتو اعلام کرده بود.

نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه دولت این کشور نسبت به بازجویی‌ها در این پرونده "بسیار با احتیاط" و "حساس" رفتار می‌کند، گفت: قلیچدار اوغلو در دیدار اخیرش با من اعلام کرد که جنبش فتح‌الله گولن یک "گروه تروریستی خطرناک" است که در همه موسسات ترکیه نفوذ کرده است.

ییلدیریم اضافه کرد: سازمان "فتو" سازمانی است که دارای روبط بسیار پیچیده و محرمانه است. ترکیه پس از حذف کامل این تهدید گسترده به دنبال دستیابی به اطمینان از رفع اشتباهات و خطاهای احتمالی خواهد بود. در همین راستا مکانیزم‌ها و کمیسیون‌هایی برای تضمین اجرای عدالت نسبت به هر کس لازم و ضروری است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه با اشاره به گزارش اخیر سازمان اقتصادی "مودی" نسبت به اوضاع اخیر اقتصاد ترکیه گفت: اقتصاد این کشور توسط تصمیمات برخی سازمان‌ها تنظیم نشده است. این دولت توانسته در طول 14 سال گذشته رشد اقتصادی را سه برابر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه