اخبار داغ

مباهله مثل غدیر از واجبات رکنی ولایت

مباهله مثل غدیر از واجبات رکنی ولایت
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: مسأله مباهله از واجبات رکنی ولایت است که نه رسانه‌ها از آن سخنی می‌گویند نه ما در حوزه به آن می‌پردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود در سخنانی با اشاره به ادب بزرگان در بیان حدیث از امام معصوم (ع) بیان کرد: ادب علمای سابق این بود اگر در مناظره و مباحثه، کسی حدیثی از اهل بیت علیهم السلام می‌خواند، فورا این طرف صدای خود را پایین می‌آورد یا کاملا سکوت می‌کرد، اینها حدیث شناس بودند وقتی می‌فهمیدند این فرمایش از معصوم(ع) صادر شده فورا سکوت می‌کردند و این ادب مناظره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرکز خبر حوزه,

وی تصریح کرد: اگر دیدید آنها به جایی رسیدند و آثارشان در طی قرن‌ها باقی مانده به خاطر ادب است.

,

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه قبلا در حوزه تولید علم بود، اما سال‌هاست تولید علم متوقف شده است یادآور شد: سه طلبه در حوزه همین درس‌ها را خوانده بودند؛ یکی الغدیر نوشت برای ولایت، دیگری مستمسک عروه الوثقی که یک کتاب قوی و غنی فقهی است نگاشت و یکی هم المیزان برای قرآن نوشت، اما متاسفانه این روزها تا طلبه می‌خواهد رشد کند و طلبگی در وجودش ریشه بدواند جذب نهادی می‌شود؛ طلبه مستعد بین خود و خدا مسؤول است نباید پایش را از حوزه بیرون بگذارد، باید بماند تا زعیم حوزه شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز مباهله اشاره کرد و گفت: مسأله مباهله از واجبات رکنی ولایت است ولی نه رسانه‌ها از آن سخنی می‌گویند نه ما در حوزه  به آن می‌پردازیم، آن وقت آن مسائل واجبات غیر رکنی را خیلی دامن می‌‌زنیم، آنها هم واجب است، اما مثل اجزای نماز است، ولی حمد و سوره کجا، رکوع و سجود کجا؟! حمد و سوره، واجب غیر رکنی است، اما رکوع و سجود، واجب رکنی است.

,

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در واقعه مباهله، خدای سبحان علی علیه السلام را به عنوان جان پیامبر خود معرفی کرد، آیا  بالاتر از این فضیلتی هست.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه