اخبار داغ

نوسازی زرادخانه بمب‌های اتمی آمریکا

نوسازی زرادخانه بمب‌های اتمی آمریکا
در حالی که طبق معاهده ان‌پی‌تی دارندگان تسلیحات اتمی باید به سمت کاهش زرادخانه اتمی خود بروند، آمریکا درصدد نوسازی زرادخانه بمب‌های اتمی خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرها حاکی از تصمیم واشنگتن برای نوسازی زرادخانه اتمی بین قاره‌ای و سیلوهای اتمی آمریکا است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: «سیلوهای بتنی و فولادی مخفی زیرزمینی مستقر در سراسر آمریکا که بیش از 400 موشک بالستیک بین قاره‌ای و آماده شلیک و محو شهرها در مناطق مختلف جهان هستند».

 این رسانه غربی ادامه داد: «سلاح‌های اتمی مینوتمن که برای اولین بار در دهه 1960 و در اوج جنگ سرد طراحی شد، اکنون دیگر نشانه کهنگی به خود گرفته و جایگزینی قطعات آن برای سلاح‌های طراحی شده در عصر الکترونیکی و آنالوگ، دارد سخت می‌شود. همچنین، سیلوهای اتمی که بسیایر در دهه 1950 ساخته شدند هم در حال کهنه شدن هستند».

به گفته خبرگزاری فرانسه، قرار است در 20 سال آینده نیروی هوایی آمریکا یک پایگاه موشکی به منظور بازدارنگی استراتژیک زمین پایه(Ground Based Strategic Deterrent) جایگزین کل پروژه ناوگان اتمی «مینوتمن» شود.

در این گزارش آمده که نیروی هوایی ارتش آمریکا تخمین می‌زند که هزینه این کار که تا اواخر دهه 2020 اعمال و انجام شود، حدود 86 میلیارد دلار برای دوره و چرخه کاری 50 سال بشود.

نیروی هوایی ارتش آمریکا در ماه جولای پیشنهادات خود برای نوسازی و جایگزینی ناوگان اتمی «مینوتمن» را ارائه کرده است؛ ناوگانی که نام آن یکی از ژنرال‌های آمریکایی گرفته شده که در زمان جنگ آمریکا و بریتانیا شرکت داشته است.

احتمال آن می‌رود که این نوسازی بزرگ نظامی در آمریکا را یکی از سه شرکت بزرگ آمریکایی «لاکهید مارتین»، «نورتروپ گرونمن» و «بوئینگ» انجام دهند. قرار است موشکهای جدید به کار رفته در نوسازی ناوگان اتمی آمریکا، مجهز به تجهیزات تازه الکترونیکی باشد؛ تجهیزاتی که در برابر حملات و تهدیدات سایبری هم حفاظت می‌شوند.

موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای آمریکا یکی از سه ضلع اتمی این کشور است چرا که دو ضلع دیگر آن، نیروی حمله اتمی سه گانه این کشور شامل زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های اتمی هم می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در نظر دارد هر سه ضلع سه گانه اتمی خود را جایگزین یا نوسازی کند که طی 30 سال آینده، هزینه چنین کاری یک تریلیون دلار برآورد می‌شود.

یک مقام نیروی هوایی ارتش آمریکا که خواستار عدم افشای نامش شده، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «روس‌ها، چینی‌ها، کره شمالی‌ها در حال نوسازی همه سیستمهایشان هستند و آنها دارند همه اضلاع(اتمی) شان را نوسازی می‌کنند. در این محیط اگر ما کاری نکنیم، فکر نمی‌کنم منطقی باشد».

ناوگان اتمی مینوتمن آمریکا در حال حاضر در اماکن مختلفی در داکوتا، وایومنگ و مونتانا مستقر هستند.

قرار است دوشنبه(فردا) اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از پایگاه هوایی میتون در داکوتای شمالی دیدن کند؛ جایی که مراکز کنترل سلاح‌های اتمی آمریکا در آن مستقر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه