اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی بیان کرد:

مباهله اثبات حقانیت اسلام/ مشاهده اعتقاد راسخ پیامبر اسلام توسط مسیحیان نجران

مباهله اثبات حقانیت اسلام/ مشاهده اعتقاد راسخ پیامبر اسلام توسط مسیحیان نجران
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری گفت: مسیحیان نجران با مشاهده حضور نزدیکان پیامبر گرامی اسلام در مباهله دریافتند که ایشان در دعوت و دعای خود اعتقاد راسخ دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز مباهله، اظهار کرد: نجران سرزمینی در نقطه مرزی کشور عربستان یا همان حجاز و یمن قرار گرفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

وی با بیان اینکه در آغاز پیدایش اسلام، سرزمین نجران تنها منطقه مسیحی نشین حجاز آن دوران بود افزود: پیامبر گرامی اسلام نامه ای به اسقف سرزمین نجران نوشت و طی آن مسیحیان آنجا را به آئین دین اسلام دعوت کرد.

,

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اسقف نجران پس از خواندن نامه پیامبر اسلام، شورایی مرکب از شخصیت های مذهبی و غیرمذهبی تشکیل داد که وارد مدینه شوند و از نزدیک با پیامبر (ص) دیدار کنند و دلایل نبوت ایشان را مورد بررسی قرار بدهند.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری با بیان اینکه نمایندگان اسقف نجران پس از سفر به مدینه و پس از دیدار با پیامبر گرامی اسلام، با ایشان به مباحثه و تبادل نظرات و افکار درباره دین اسلام پرداختند تصریح کرد: مسیحیان نجرانی، به پیامبر اسلام اعلام کردند که گفتگوهای شما ما را قانع نمی کند.

,

وی بیان کرد: در این هنگام بود که حضرت جبرییل بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد و آیه وحی را بر ایشان ابلاغ کرد تا با کسانی که با او مجادله می کنند و حق را نمی پذیرند به مباهله برخیزد.

,

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه نمایندگان مسیحیان نجران از پیامبر گرامی اسلام وقت خواستند و قرار شد فردای آن روز به مباهله با پیامبر بروند گفت: پیامبر اسلام و نمایندگان مسیحیان نجران، توافق کردند که مراسم مباهله در نقطه ای خارج از شهر مدینه و در دامنه صحرا انجام شود.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اسقف مسیحی به نمایندگان نجران گفته بود در مراسم مباهله نگاه کنید، اگر محمد با فرزندان و خانواده اش برای مباهله آمد، از مباهله با او بترسید و اگر با یارانش آمد با او مباهله کنید، زیرا چیزی در بساط ندارد بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام به همراه امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت فاطمه (س) به سمت صحرا رفتند.

,

وی با اشاره به اینکه از آن طرف نمایندگان مسیحیان نجران در حالی که اسقف آنها پیشاپیش حرکت می کرد به محل رسیدند تصریح کرد: اسقف با مشاهده این وضعیت چنین گفت: "نه، من مردی را می بینم که نسبت به مباهله با کمال جرأت اقدام می کند و می ترسم راستگو باشدمن چهره هایی را می بینم که هرگاه دست به دعا بلند کنند و از درگاه الهی بخواهند که بزرگترین کوهها را از جای برکند، فوراً اینطور خواهد شد. بنابراین، هرگز صحیح نیست ما با این افراد مباهله نماییم. زیرا بعید نیست که همه ما نابود شویم، و ممکن است دامنه عذاب گسترش پیدا کند، و همه مسیحیان جهان را بگیرد و در روی زمین حتی یک مسیحی باقی نماند."

,

حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری با تاکید بر اینکه نمایندگان اسقف نجران وقتی که دیدند پیامبراکرم (ص) نزدیکان و عزیزان خود را برای مباهله به همراه آورده است اضافه کرد: آنها دریافتند که رسول الله(ص) به دعوت و دعای خود اعتقاد راسخ دارد، و الا یک فرد مردد، عزیزان خود را در معرض بلای آسمانی و عذاب الهی قرار نمی دهد.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هیات نمایندگان نجران با دیدن وضع یاد شده، وارد شور شدند خاطر نشان کرد: آنان به اتفاق آراء تصویب کردند که هرگز وارد مباهله نشوند، آنان حاضر شدند که هر سال مبلغی به عنوان "جزیه" (مالیات سالانه) بپردازند و در برابر آن، حکومت اسلامی از جان و مال آنان دفاع کند.پیامبراکرم(ص) نیز رضایت خود را اعلام نمود و قضیه مباهله به اتمام رسید.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه