اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

بیش از 1700 هیئت در قم در حال آماده سازی برای محرم هستند

بیش از 1700 هیئت در قم در حال آماده سازی برای محرم هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت:تاکنون در استان قم بیش از 1700 هیئت به ثبت رسیده و دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند که در حال آماده سازی برای ماه محرم و صفر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سعید اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم  در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به برنامه هایی که در ماه محرم و صفر برگزار می شود اظهار داشت: این برنامه ها به دو بخش تقسیم می شود؛ بخش اول برنامه هایی است که به صورت مردمی برگزار می شود. مردم کشور ما بر اساس سنت هایی که از بیش از هزار سال پیش تا کنون وجود داشته، در آستانه محرم با ذوق و سلیقه و عشق و محبتی که نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند، مساجد، حسینیه ها، تکایا و محل های برگزاری هیئات را به صورت خود جوش سیاه پوش کرده و با هزینه های مردمی به میدان می آیند و می بینیم که هرسال با شور و هیجان بیشتر از سال گذشته این مراسم ها برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

وی اضافه کرد: در این مراسم ها برنامه هایی اعم از دعوت از روحانیون، دعوت از مداحان اهل بیت (ع)، اطعام و پذیرایی و برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی دیگر اجرا می شود.

,

اسکندری در خصوص وظایف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسمات ماه محرم و صفر در طول سال و به ویژه در آستانه ماه محرم برنامه هایی  مختلفی از جمله ، ساماندهی هیئت های مذهبی ، به روزرسانی مجوزهای صادر شده برای هیئت ها، برنامه های آموزشی و توجیهی برای مسئولان هیئت ها ، آسیب شناسی و دادن هشدار های لازم به آنها و برگزاری دوره آموزشی برای مبلغان و اعزام این مبلغان به هیئت های مختلف را برگزار کرده است.

,

وی افزود: طی دو سال گذشته در تلاشیم که حال و هوای جلسات را به سمت فضاهای قرآنی اعم از تلاوت،ترجمه و تفسیر قرآن سوق بدهیم.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود:  مبلغان با تفسیر و تبیین آیات قرآن، موضوعات محدودیت جهانی و بین المللی، معرفی فرقه های انحرافی جهت جلوگیری از انحراف هیئت ها به سمت این فرقه ها، نقد مسائل روز و اطلاع رسانی برای جلوگیری از نفوذ افکار دشمن در هیئت ها می توانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

,

وی گفت: تاکنون در استان قم بیش از 1700 هیئت به ثبت رسیده و دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند که در حال آماده سازی برای ماه محرم و صفر هستند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه