اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

بندر شهید باهنر پیشرو در مبادلات اقتصادی ایران و عمان/ نمایندگی وزارت خارجه در بندرشهید باهنر مستقر می شود

بندر شهید باهنر پیشرو در مبادلات اقتصادی ایران و عمان/ نمایندگی وزارت خارجه در بندرشهید باهنر مستقر می شود
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار کرد:بندر شهید باهنر را پیشروترین بندر تجاری کشور در زمینه مبادلات اقتصادی به ویژه در زمینه صادرات غیرنفتی با کشور عمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛محمد محسنی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در جمع خبرنگاران راه اندازی خط تجاری و مسافربری بندرشهید باهنر با بندر خصب و شناس عمان زمینه تردد مستمر مسافران و گردشگران ایرانی به عمان و بالعکس را فراهم می کند، گفت:تمهیدات لازم به منظور استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در بندر شهید باهنر برای  ارائه روادید به اتباع عمانی فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود:در بندر خصب عمان نیز نمایندگی وزارت خارجه عمان برای ایجاد امکان تردد اتباع ایرانی مستقر شده تا تردد اتباع دو کشور تسهیل شود.

,

محسنی اظهار کرد: شناور کاتاماران عمانی با نام"الحلانیات" فعالیت های ترابری در این خط مسافری دریایی را انجام می‌دهد و شناورهای با ملیت ایرانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت شناور عمانی در این خط مسافری را حدود ۱۰۰ نفر می باشد، تصریح کرد:امکان سفر به همراه خودروی شخصی نیز در این خط مسافری به هر دو کشور عمان و ایران فراهم شده و این شاور قابلیت حمل ۲۲ تا ۲۴ خودرو را داراست.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به قرابت های فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان با استان (مسندم) عمان، رونق بخشی در حوزه تجارت و مسافرت‌های دریایی بین این دو کشور تاکید کرد:بندر شهید باهنر را پیشروترین بندر تجاری کشور در زمینه مبادلات اقتصادی به ویژه در زمینه صادرات غیرنفتی با کشور عمان است  و عمده کالاهای صادراتی ایرانی به عمان مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و دام زنده است که بازار قابل توجه عمان را به خود اختصاص داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه