اخبار داغ

مسئول واحد سلامت، خانواده و جمعیت مرکز بهداشت خدابنده:

یک چهارم از دوران زندگی بشر در دوران سالخوردگی سپری می شود/باورهای غلط،مهمترین چالش سالمندان

یک چهارم از دوران زندگی بشر در دوران سالخوردگی سپری می شود/باورهای غلط،مهمترین چالش سالمندان
مسئول واحد سلامت، خانواده و جمعیت مرکز بهداشت خدابنده با بیان اینکه یک چهارم از دوران زندگی بشر در دوران سالخوردگی سپری می شود گفت: باورهای غلط،مهمترین چالش سالمندان به شمار می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا محمدی مسئول واحد سلامت، خانواده و جمعیت مرکز بهداشت خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24،اظهار کرد: هفته سالمند از امروز ۴ مهر آغاز شده و تا ۱۰ مهر ادامه دارد، شعار این هفته امسال " نه علیه هر گونه تبعید سنی " آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی ادامه داد: پیری و سالخوردگی امری اجتناب ناپذیر و غیرقابل برگشت است که به طور طبیعی، دست کم یک چهارم از دوران زندگی بشر را تشکیل داده و هر فرد باید بتواند از این دوران نهایت استفاده را برده و از زندگی خود لذت ببرد.

,

مسئول واحد سلامت، خانواده و جمعیت مرکز بهداشت خدابنده عنوان کرد:  سالمندان ذخایر با ارزشی هستند که باید اقدامات لازم برای برخورداری بهینه از خردمندی و کاردانی آنان در خانواده و جامعه به عمل آید،در این راستا و به منظور پاسداشت مقام این شهروندان ارشد، ۹ مهر هر سال با عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده است.

,

محمدی خاطر نشان کرد: سلامت سالمندان یکی از مسائل و مشکلات بهداشتی در اکثر جوامع است و مقابله با این مشکلات نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی های دقیق و صحیح است، وضعیت سالمندان کشور متأثر از عوامل اجتماعی اقتصادی و بهداشتی متعددی است و نیازمند توجهات همه جانبه است.

,

وی با بیان اینکه برخی از سالمندان برخی مسائل را در دوان میان‌سالی رعایت نکرده‌اند و امروز نیاز به حمایت دارند؛ لذا باید تحت نظر قرار گیرند گفت: مهم‌ترین مشکلات سالمندان در کنار مشکلات اقتصادی، مباحث مربوط به بهداشت و درمان است.

,

محمدی با بیان اینکه یکی از چالش‌های نسبت به سالمندان، باورهای غلط در مورد آن‌ها است اضافه کرد: قانون برنامه پنجم اهمیت زیادی به بحث سالمندان نداده است.

,

وی با بیان این که طیف وسیعی از نخبگان اقتصادی و اساتید دانشگاهی ما در گروه سالمندان هستند، عنوان کرد: یکی از اهداف ما در شورای سالمندان ارتقای سطح توانمندی‌ها و جلوگیری از گوشه‌گیری و خانه‌نشینی آن‌ها است.

,

محمدی ا بیان این که رسالت شبکه بهداشت تأمین و ارتقای سطح سلامت کل جامعه در تمام گروه‌ها است، اظهار کرد: ما در شبکه بهداشت کل جمعیت را به ۶ گروه کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان، سالمندان و زنان باردار تقسیم کرده‌ایم.

,

وی با بیان این که کنترل و ارزیابی خطر برای سالمندان توسط کارشناسان ما در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، گفت: ۷ پروژه و ۱۱ برنامه در زمینه‌های ارتقای سطح سلامت جامعه داریم که یکی از این برنامه‌ها مربوط به سالمندان است.

,

مسئول واحد سلامت، خانواده و جمعیت مرکز بهداشت خدابنده با بیان این که متاسفانه میزان مراجعه سالمندان برای بررسی میزان خطرپذیری بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: ادارات باید سالمندان و بازنشستگان خود را به خانه‌های بهداشت ارجاع دهند تا این بررسی‌ها بر روی آن‌ها صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه