اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی هرمزگان:

هرمزگان تولید کننده سیر ارگانیک در کشور

هرمزگان تولید کننده سیر ارگانیک در کشور
معاون بهبود تولیدات گیاهی هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان امسال 170هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت محصول سیر می رود و عمده کشت سیر در شهرستان بشاگرد وحاجی آباد می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛سید حسن حسینی معاون بهبود تولیدات گیاهی هرمزگان با اشاره به هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی تولید کننده سیر ارگانیک در کشور است ،گفت:امسال 170هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت محصول سیر می رود و پیش بینی می شود از این سطح اراضی  1هزارو 700تن محصول برداشت می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی تولید کننده سیر ارگانیک در کشور است ،گفت:,

وی افزود : به دلیل رعایت اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت محصولاتی همچون کلزا ، کنجد وگیاهان دارویی، سطح زیر کشت محصول سیر نسبت به سال قبل 11درصد کاهش داشته است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه کاهش11درصدی سطح زیر کشت اظهار کرد: به دلیل استفاده از بذر مرغوب ، تغذیه مناسب و آموزش بهره برداران پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 12درصد افزایش داشته باشد.

,

وی افزود: با اشاره به اینکه عمده کشت سیر در شهرستان بشاگرد وحاجی آباد می باشد ، محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی استان و کشور به کشورهای روسیه ، عراق ، عمان  و امارات متحده عربی صادر می شود.

,

حسینی خاطرنشان کرد: فصل کشت این محصول از اواسط شهریورماه آغاز وتا پایان مهرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط اردیبهشت شروع وتا پایان تیرماه ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه