اخبار داغ

رکورد تاریخ تولید و خرید گندم کشور شکست

رکورد تاریخ تولید و خرید گندم کشور شکست
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از شکسته شدن رکورد تاریخ تولید و خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قنبری با بیان اینکه مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرین، امسال مقدار11 میلیون و480 هزار تن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری کرده اند، اعلام کرد: تاکنون 70 درصد بهای گندم ها به حساب کشاورزان واریز شده است و باقیمانده مطالبات را به زودی به کشاورزان عزیز پرداخت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم درسالجاری ازرشد قابل توجه 3 میلیون و 393 هزار تنی (حدود41 درصد)نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که تحقق این امر، مرهون وجود استراتژی مدون وهدفمند دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی و همچنین همت و تلاش کشاورزان عزیز است.

,

قنبری خاطر نشان کرد: امسال اگر چه به دلایل مشکلات مالی بهای گندم ها با تاخیر پرداخت شده، اما تاکنون این شرکت توانسته بالغ بر103 هزارمیلیارد ریال( بیش از 70درصد) ازپول گندمکاران را به حساب آنان واریز کند.
وی افزود: درحال حاضرهیچ استانی وجود ندارد که حدود 50 درصد بهای گندم ها را پرداخت نکرده باشد و حدود 4200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران نیز باقیمانده است که پس از تامین اعتبار تاپایان فصل خرید از طریق بانک عامل به کشاورزان پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان مشکلات مالی دولت، از عزم و تلاش دولت برای تامین بموقع اعتبارات خرید گندم خبر داد و اظهار داشت: دولت برای پایداری تولید و خودکفایی در تامین گندم، از هر راه مناسبی به دنبال تامین اعتبارات خرید و پرداخت پول کشاورزان است به گونه ای که در هفته گذشته به عرضه و فروش اوراقسلف استاندارد گندم، به مبلغ 3000 میلیارد تومان، مبادرت و بخش مهمی از مانده مطالبات و بهای گندم ها را پرداخت کرد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی افزود: امسال 1127 مرکزخرید درسراسر کشور بیش ازیک میلیون و 754 هزار محموله گندم از کشاورزان تحویل و درمراکز استاندارد نگهداری و ذخیره سازی کرده اند.
قنبری، موجودی کنونی گندم کشوررا فوق العاده توصبف کرد و گفت: با خرید های خوبی که امسال انجام شد و ذخایرمنتقل شده از سال گذشته؛ هم اکنون برای بیش از یک سال گندم درمراکزاستاندارد ذخیره سازی شده، که ضمن دستیابی به خودکفایی، حتی می توانیم بیش از 2 میلیون تن گندم معمولی و معادل آن آرد وهمچنین 200هزارتن گندم دروم صادر کنیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان؛ با اشاره به اینکه امسال 5 استان کشورخرید بالای 700 هزارتن و 6 استان نیز خرید بیش ازنیم میلیون تن داشته اند، اظهارکرد: 11 استان برتر در زمینه خرید تضمینی گندم به ترتیب شامل خوزستان با 1میلیون و 396هزارو 485 تن- گلستان با 1میلیون و 362 هزار و 675 تن – فارس با 905هزار و 404 تن – کردستان با 853 هزار405 تن- کرمانشاه با 743هزار و 465 تن- آذربایجان غربی با 633 هزار و 540تن- خراسان رضوی با600  هزار و 244 تن- آذربایجان شرقی با 594 هزار و 162 تن- اردبیل با 572 هزار 469 تن- همدان با 532 هزار 628 تن و استان لرستان با 509 هزار و 925 تن هستند.

,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:شبکه خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه