اخبار داغ

تقدیر از بانوی جودوکار همدانی برای دست ندادن با نامحرم در مسابقات آسیایی:

دستی که پرچم اسلام را بالا برد لایق مدال طلای اخلاق دینی است

دستی که پرچم اسلام را بالا برد لایق مدال طلای اخلاق دینی است
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رنگ مدال مریم بربط در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، ستاری نوید ، مسئول بسیج جامعه زنان و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای تقدیر از عمل اخلاقی و اسلامی مریم بربط به منزل وی رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان,

در این دیدار ستاری نوید و هیئت همراه ضمن گفتگوی صمیمی با مریم بربط و خانواده وی از مادر این جدوکار نوجوان برای تعلیم اخلاق اسلامی در کنار دیگر ابعاد پرورشی تشکر کردند.

,

ستاری نوید خاطر نشان کرد: این رفتار سنجیده و به دور از شتابزدگی شایسته یک دختر مسلمان بود و تصمیم گیری درست بربط در آن لحظه قابل تقدیر است. اینکه یک دختر مسلمان وقتی در شرایطی قرار میگیرد که باید بین اخلاق دینی و پذیرفته شدن در جامعه بین الملل یکی را انتخاب کند و با تسلط بر شرایط ،اخلاق دینی را بر مصلحت وقت ترجیح میدهد بسیار مسرت بخش است و نشان از تربیت اسلامی وی دارد.

,

وی افزود: مریم بربط هرچند مدال نقره بازی های آسیایی را کسب کرده است اما رنگ مدال او در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است و ما به وجود چنین دخترانی در کشور و شهرمان افتخار می کنیم.

,

در این دیدار لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود  به این بانوی ورزشکاراهدا شد.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

این کار را برای خدا انجام دادم و تصور نمی کردم کسی متوجه آن باشد

, این کار را برای خدا انجام دادم و تصور نمی کردم کسی متوجه آن باشد,

بربط در گفتگوی تخصصی با خبرنگار شبنم همدان در مورد این کارش گفت: وقتی مسئول اهدای مدال دستش را به سمت من دراز کرد اولین چیزی که به ذهنم رسید رعایت ادب و احترام بود به همین جهت ابتدا دستم را بالا بردم و سپس به نشانه ادب و احترام به وی دست بر سینه گذاشتم و به وی گفتم من مسلمان هستم و از دادن دست معذورم. و آن مسئول هندی نیز پس از این حرکت از من عذرخواهی کرد و گفت نمیدانستم شما مسلمان هستید.

,

بربط افزود: در لحظه ای که دستم را بالا بردم تصور نمی کردم کسی متوجه این حرکت شده باشد. اما بعد متوجه شدم عکاس فدراسیون آن لحظه را ثبت کرده و عکس ها زودتر از من به ایران رسیده بود.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

از این بانوی نوجوان در مورد مدالی که کسب کرده و سابقه فعالیت ورزشی گفت:من پنج سال است جودو کار می کنم و چهار سال در اردوی تیم ملی بودم. سال اول به عنوان حریف تمرینی شرکت کردم اما دومین سال در کشور مقام دوم را کسب کردم و به بازی های آسیایی هنگ هنگ راه یافتم که در آن بازی ها فقط تجربه کسب کردم. پارسال نیز در کشور موفق به کسب مقام اول و عنوان تکنیکی ترین بازیکن شدم و در بازی های آسیایی تایلند مقام پنجم را کسب کردم. امسال نیز در کشور اول شدم و در مسابقات آسیایی هند مدال نقره کسب کردم.

,

بربط ورزش را نردبانی در جهت پیشرفت در دیگر زمینه ها دانست و گفت: ورزش به پیشرفت تحصیلی من کمک کرده است و با وجودی که در زمان امتحانات در اردو بوده ام اما انرژی مثبتی که از ورزش کسب کرده ام در کنار تلاش و پشتکار موجب شده در امر تحصیل نیز موفق باشم.

,

 

,

سخن بانوی جودوکار با مربیانش

, سخن بانوی جودوکار با مربیانش,

مریم بربط مهم ترین عامل در موفقیتش را تلاش و همراهی مربیانش دانست  و گفت: وقتی من این ورزش را آغاز کردم چندان اطلاعی از جودو نداشتم و زحمت مربی من باعث شد به این ورزش دلگرم شوم و با انرژی این کار را ادامه دهم.

,

وی خطاب به مربی خود گفت: خانم کرمی عزیز موفقیت امروز من حاصل زحمات و تشویق های شماست و پیش از این هرگاه خواستم از زحمات شما تقدیر کنم پیش نیامد  اما امروز عنوان می کنم مربی جدوی من بهترین استاد در این زمینه است و بارها از وقت و برنامه شخصی خودش برای تمرینات من گذشته است و مدالی که من کسب کردم کوچکترین کاری است که در برابر زحماتش کرده ام.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

این بانوی جودوکار همچنین از نصرپور، رئیس هیئت جودوی همدان  و یگانه نائب رئیس هیئت که با تلاش و پیگیری خود وی را همراهی کرده اند تشکر کرد.

,

 وی به عنوان سخن پایانی گفت: دستان مادرم را به خاطر زحماتی که برای من کشیده می بوسم و خودم را مدیون زحمات بی دریغش می دانم. من در سایه حمایت های خانواده و با آرامش خاطر توانستم به ورزش بپردازم.

,

انتهای پیام/  م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه