اخبار داغ

در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح شد؛

گلایه استاندار از عملکرد بسیار ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

گلایه استاندار از عملکرد بسیار ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج
استاندار همدان گفت: برخی بانک ها در زمینه پرداخت وام ازدواج، بسیار بسیار ضعیف عمل کرده و عملکرد آن ها یک تا سه درصد بیشتر نبوده و این به هیچ وجه قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ محمد ناصر نیکبخت در ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: بالاترین رقم مربوط به بانک ملی با 33 درصد عملکرد است و برخی بانک ها چون صادرات، سپه، رفاه، صندوق کارآفرینی امید و بانک های خصوصی اقدام قابل توجهی انجام نداده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,

وی با بیان اینکه پارسال 20 هزار فقره وام ازواج در استان پرداخت شده، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 12 هزار مورد انجام شده که تا پایان سال نهایتا به 24 هزار فقره خواهد رسید که افزایش زیادی ندارد و بانک ها باید تلاش و پیگیری بیشتری کنند.

,

نیکبخت با قدردانی از اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش های پیش از ازدواج بیان کرد: این آموزش ها ضروری است و باید با قدرت انجام شود.

,

وی تصریح کرد: این آموزش ها به منظور کاهش آمار طلاق باید اجباری شود، اما نمی توان در مراحل دریافت وام این کار را کرد زیرا به اندازه کافی مانع و سختی برای گرفتن تسهیلات وجود دارد و دفترهای ثبت ازدواج نیز اعلام کردند که نمی توانند در این زمینه همکاری کنند و باید بررسی شود که آموزش ها در چه مرحله ای انجام شود.

,

 استاندار همدان اعلام کرد: آمارهای تهیه شده نشان می دهد که نزدیک به 5 هزار کارمند مجرد در ادارات استان مشغول به کار هستند و این خوب نیست.

,

نیکبخت خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نداشتن شغل و تمکن را مانع ازدواج می دانند؛ بنابراین فردی که شاغل است؛ عذر و بهانه ای ندارد.

,

وی با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر اخراج کارمندان مجرد تصریح کرد: براساس قانون نمی توان اجبار کرده و عذر کارمندان مجرد را خواست، اما می توان کار مطالعاتی و پژوهشی انجام داد که مسئله به طور کامل بررسی شود.

,

نیکبخت، خطاب به مدیر امور اجتماعی استانداری گفت: این کار را از استانداری آغاز کنید زیرا اگر جوانی بی دلیل ازدواج نکند؛ تبدیل وضعیت نمی شود.

,

وی، همچنین با قدردانی از نامگذاری مجموعه ملت به نام شهید "شمسی‌پور" در پاسخ به گلایه مدیر یکی از موسسات هنری گفت: معاونت سیاسی و امور اجتماعی استانداری پس از بررسی موضوع، شرایط لازم برای استفاده مجموعه هایی که برای جوانان کار می کنند از ساختمان های فرهنگی بلا استفاده را فراهم کند.

,

در پایان از دستگاه های برتر در حوزه اوقاف فراغت که به ترتیب شامل کانون پرورش فکری، جمعیت هلال احمر، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش می شود، تجلیل شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه