اخبار داغ

سِلفی با مقدسات!

سِلفی با مقدسات!
یاد مردان مرد روزهای بی رنگی و خلوص دفاع بخیر که دعوایشان سر روی مین رفتن بود نه پشت میز رفتن. فقط برادری بود و برابری. از تشکیل باند، تهمت زنی و برچسب زنی برای حذف دیگری و تضییع حقوق و بازی کردن با آبروی دیگران برای ماندن در قدرت خبری نبود. قداست و ارزش جایگاهها با خدمت عجین بود. ریا و نفاق جایگاهی نداشت چرا که هدف مشترک بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلانه، سوء استفاده از احساسات و باورهای دینی و اعتقادی مردم موضوعی است که سابقه آن به بلندای تاریخ می‌باشد. دستاویز قرار دادن مقدسات و ارزشهای دینی و مذهبی برای تامین منافع فردی و دنیوی و مقاصد شخصی  و یا برنامه ریزی سازمان یافته برای هجمه علیه دین با نفوذ دادن عناصر ضد دین و ارتکاب انواع فساد در پوشش و با لباس و رنگ و بوی ارزش که  نتایجی همچون باورسوزی، دین هراسی و دین گریزی را درپی دارد، از جمله اشکال و اهداف این سوء استفاده ها توسط دنیا پرستان و دشمنان دین ستیز بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه،,

در این میان، دین مبین اسلام و ارزشهای مقدس اسلامی به عنوان منبع حیات بخش و الگویی جامع و کامل در جهت رشد و تعالی، همواره مورد سوء استفاده ها در جهت اغراض و منافع شخصی و همچنین جنگ اسلام هراسی بوده است بطوریکه امروزه سوء استفاده از مقدسات اسلامی، وجه مشترک تمام فتنه گری ها قرار گرفته و متاع دین پردرآمد ترین مطاع شده است.

,

 

,

شاید بارزترین صحنه در تاریخ اسلام که دین وسیله اهداف پلید شد، همان جریان جنگ صفین باشد که به نام  قرآن ریشه دین هدف قرار گرفت. معاویه قرآن را بر نیزه می کند و با خطوط نوشته شده بر پوست و کاغذ ، قرآن ناطق علی(ع) را از میدان بدر می کند .کاری که اثر مخربش در جریان خوارج  آشکار و نتایج این تخریب تا امروز مشاهده می شود .

,

این رفتار ناخجسته و شوم در طول امامت امامان معصوم علیهم السلام به شیوه های مختلف ادامه یافت . آنجا که امام حسن(ع) را به صلح وا می دارد و امام حسین(ع) در پوشش خرافه و بی دینی دینداران ، به جرم نامسلمانی!! به شهادت می رسد.

,

سوء استفاده از دین، امام موسی بن جعفر (ع) را در حبس به شهادت می رساند و امام رضا (ع) را با سم شهید می کند و ... همه این کژ رفتاریها و نامردمی ها به نام دین صورت می گیرد .

,

امام حسین علیه السلام فرموده اند:

,

افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبانشان گردیده است و برای امرار معاش خود ، دین را محور قرار داده اند و سنگ اسلام را به سینه می زنند.پس اگر بلایی انسان را تهدید کند،خواهی دید که دینداران واقعی کمیاب خواهند شد.

,

از جماعت سر به سجود آیه خوان به ظاهر متدین دوران زندگانی امام مظلوم و مظهر عدالت علی (ع) گرفته تا داعش و تفکرات داعشی امروز همه و همه جلوه هایی از همان تزویری است که با لباس دیانت و تقوا به میدان آمده است.

,

تزویری همچون سکه دورو که یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش می بینند و اهل معرفت ابلیسش.

,

صیانت از ارزشهای دینی و اسلامی و قطع دست و چشم طمع دنیاپرستان از هجمه ها و جلوگیری از باور سوزی های مردم در کشور عزیز ایران به عنوان پرچمدار اسلام در جهان، رسالتی بس خطیر است که " معرفت و بصیرت افزایی" در ارتباطات اجتماعی برای دیدن روی دیگر سکه تزویر و رسوا ساختن ابلیسان در هر پوشش، مهمترین عامل به سرانجام رساندن این رسالت خطیر می باشد.

,

رهبر فرزانه انقلاب اخیرا عالمانه فرمودند که:" امروز دنیای‌ اسلام که در یک مرحله حساس تاریخی به سر می برد نیازمندی‌‌هایی‌ دارد. در یک‌چنین شرایطی‌ که دنیای‌ اسلام در واقع از یک پیچ تاریخی‌ دارد عبور می کند، ما وظایفی‌ داریم، ما تکالیفی‌ داریم؛ هرکداممان به یک نحوی، نمی توانیم غفلت کنیم از نیازهای‌ امروزِ دنیای‌ اسلام؛ در رأس این نیازها هم، نیازهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است؛ چون جمهوری‌ اسلامی‌ میان‌دار این حادثه‌‌ عظیم است. بله، بازیگران بسیارند؛ کنندگان و کنشگران و فعّالان در دنیای‌ اسلام زیادند، از همه نوعش؛ امّا میان‌دار، جمهوری‌ اسلامی‌ است."

,

به اعتقاد ایشان برترینِ این نیازمندی‌‌ها، نیازهای‌ تبیینی‌ و بصیرت‌افزایی‌ و تحکیم معارف انقلاب و اسلام است و اینها در رأس همه‌‌ این نیازها است. دیدار جمعى از شاعران آیینى و مداحان اهل‌بیت / تیرماه 1395

,

در کنار تمام سوء استفاده های فردی و شخصی از نام دین توسط دنیاپرستان دورو و منافق، هجمه سازمان یافته علیه اصول و مبانی اعتقادی ملت و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استراتژی امروز دشمنان قسم خورده در جنگ تمام عیار نرم کنونی است.

,

نشانه گرفتن فرهنگ انتظار و مهدویت، ولایت مداری، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و عدالت خواهی و... اهداف این مبارزه نابرابر می باشد. تلاش برای آلوده نمودن عرصه های خدمت رسانی، فضاهای مذهبی همچون مساجد و هیات های مذهبی و... با نفوذ دادن عناصر ضد دین، جلوه هایی شوم از این مبارزه سازمان یافته علیه باورهای مذهبی مردم است که سوء استفاده های فردی برای تامین مقاصد و ارتکاب انواع فساد توسط اشخاص درپوشش ارزشهای اسلامی و جا زدن خود به عنوان فردی ارزشی با نقاب های مقدس، بر شدت آن باورسوزی ها می افزاید.

,

می‌گویند روزی دزدی در مجلسی پر ازدحام با زیرکی کیسه‌ سکه مردی غافل را ‌دزدید و هنگامی که به خانه رسید کیسه را باز کرد دید در بالای سکه‌ها کاغذیست که بر آن نوشته است: 

,

خدایا به برکت این دعا سکه‌های مرا حفاظت بفرما..

,

اندکی اندیشه کرد سپس کیسه را به صاحبش باز گرداند.دوستانش او را سرزنش کردند که چرا این همه پول را از دست داد.

,

دزدکیسه، در پاسخ گفت:صاحب کیسه باور داشت که دعا دارایی او را نگهبان است. او بر این دعا به خدا اعتقاد نموده است، من دزد دارایی او بودم نه دزد دین او، اگر کیسه او را پس نمیدادم، باورش بر دعا و خدا سست میشد.آنگاه من، دزد باورهای او هم بودم و این دور از انصاف است!

,

و این روزها، در دنیای پرهیاهو برخی ها هم دزد خزانه مردم اند و هم دزد باورهای شان چونکه بنام دین دزدی میکنند.... عده‌ای از دین زده می شوند و فکر میکنند که این کاری که اینها میکنند تعالیم دین است و به قول آن هنرمند عزیز که با ذکر این مثل در یادداشتی، گفت: اگر می‌بری سکه‌ها را ببر نه باورها را...

,

ارتقاء بصیرت در روابط اجتماعی و نیز ارتقاء سطح سواد رسانه ای درشرایط کنونی عوامل مهمی برای تحلیل محتوا و آگاهی از لایه های پنهان و ناگفته های جریان ها و اشخاص در پشت نقاب ارزشی و معنوی شان می باشد. آنانکه با دم زدن از خدمت رسانی، شعارتکلیف، ایثار و از خودگذشتگی و... ساحت مقدس این عرصه ها را نشانه گرفته اند.

,

به قول "پارتو" جامعه شناس معروف که چگونه افراد سعی می کنند تشنگی شان به قدرت و چهره زشت اعمال ناپسند و غرایز و کردار غیرمنطقی شان را با ایدئولوژی، رنگ و بوی منطقی و ارزشی دهند.

,

امروز بر همگان مخصوصا کارشناسان دینی و افسران جنگ نرم است که با تلاش خود به عنوان احیاگران دینی، ضمن زدودن غبار خرافات و تحریفات از ساحت اندیشه دینی، سنت نبوی، سیرت علوی و نهضت حسینی، در جهت آشکار ساختن حقایق پنهان و رسوا ساختن و ناکام گذاشتن منافقان و متزوران جامعه در سوء استفاده از نام دین و مقدسات برای اهداف پلید خود تلاش نمایند.

,

دراین میان، شکل و ساختار اداری این سوء استفاده ها از ارزشها و باورهای دینی با نقاب معنویت و ارتکاب فساد توسط برخی مدیران متخلف به منظور حفظ قدرت، زننده ترین شکل نوع خیانت به دین محسوب می شود.

,

دیدگاهی که اسلام به جایگاهها و مناصب دارد و تاکید آموزه های دینی به شرایط تصدی مسئولیت ها و اوصاف کارگزاران و متصدیان امور، چهره زشت این مسابقات برای تصاحب پست ها را توسط برخی مدیران، آشکار تر نموده بر زشتی دستاویز قراردادن مقدسات برای رسیدن به این اهداف نامبارک می افزاید.

,

یاد مردان مرد روزهای بی رنگی و خلوص دفاع بخیر که دعوایشان سر روی مین رفتن بود نه پشت میز رفتن. فقط برادری بود و برابری. از تشکیل باند، تهمت زنی و برچسب زنی برای حذف دیگری و تضییع حقوق و بازی کردن با آبروی دیگران برای ماندن در قدرت خبری نبود. قداست و ارزش جایگاهها با خدمت عجین بود. ریا و نفاق جایگاهی نداشت چرا که هدف مشترک بود. وقتی برای انتصابی رایزنی می شد افراد دیگری را معرفی می نمودند اما امروز دیده می شود که بعضی ها با لگد مال نمودن حقوق دیگران و با تمسک به ریا و نفاق و بردن آبروی دیگری برای تصاحب جایگاهها چگونه در تکاپو هستند. راستی در کشورهایی که خبری از دین و ارزش و مقدسات نیست، مگر خدمت رسانی در ابعاد گوناگون وجود ندارد؟ چه بسا بخاطر وجود منابع غنی از حیث علمی، مالی و... و نظارت جدی نهادهای مدنی از جمله رسانه ها کیفیت خدماتشان بهتر نیز باشد. پس آن وجه تمایز مسلم ایران عزیز اسلامی و برتری به حق و انکارناپذیر نظام مقدس جمهوری ایران درچه موضوعی است. موضوع این برتری همان حلقه مفقوده در عملکرد چنین مدیرانی است که همه چیز را منفعت طلبی و ساختن و پرداختن دنیای فانی خود می دانند. توجه به فلسفه خدمت و تلاش در جمهوری اسلامی ایران که تلاش برای تشکیل حکومت جهانی به رهبری مهدی موعود (عج) است همان وجه تمایز آن با تمام فعالیت های ذکر شده است که برای تامین مقاصد فردی و گروهی افراد صورت می گیرد. همان وجه تمایزی که ریا، برچسب زنی، نفاق، دورویی، سوء استفاده ها و... را برای دست یابی به جایگاههای اداری از بین می برد چراکه تلاشگر برای تشکیل حکومت مهدوی ابزاری جز صفا و صمیمیت، برادری، خیرخواهی و نیک اندیشی، صداقت و خداترسی ندارد.

,

امروز متاع دین پردرآمد ترین مطاع شده است . اگر باور و صداقت مردم هدف توطئه دین فروشان قرار گیرد چنان ضربه به اصل دین و دین داری وارد می شود که هیچ کس قادر نباشد میان حق و نا حق تفاوتی قائل شود و تشخیص سره از ناسره کاری دشوار و حتی غیر ممکن به نظر برسد. صیانت عمومی ،در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیازی غیر قابل کتمان است.

,

فرهنگ سازی و بها ندادن به کسب دین فروش خواهد توانست تا حدی از این قبیل مردم فریبیها را بکاهد. آحاد مردم در ارتباطات خود مواظب باشند تا بر اساس واقعیتها و نه به خاطر ظاهر و پوشش خاص، ارزشها را به باد ندهند و انسانیت را با اغماض و چشم پوشی فدای عده ای سود جو نکنند .

,

دین برای زندگی خوب و اجرای قوانین انسانی و رفتار درست و جلوگیری از فساد و ظلم بنا نهاده شده است نه برای عده ای سود جو و از خدا بی خبر . مواظبت از تدین و دینداری بر عهده همه است . هوشیار و مواظب باشیم...

,

اَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَاْلعِوَجِ

,

فرهادیوسفی اردبیلی دانشجوی دکتری تخصصی ارتباطات

,

                                                                             

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه