اخبار داغ

در راستای مقابله با برداشت غیرمجاز از آبهای زیرزمینی؛

50 حلقه چاه غیر‌مجاز در زنجان و خدابنده مسدود شد

50 حلقه چاه غیر‌مجاز در زنجان و خدابنده مسدود شد
مدیر امور منابع آب زنجان با اشاره به برخورد با حفاری چاه‌های غیر مجاز در زنجان گفت: 33 حلقه چاه غیر مجاز در زنجان امسال مسدود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا, اظهار کرد: در طول شش ماهه اول امسال در شهرستان زنجان33 حلقه چاه  غیر مجاز در شش ماهه اول سال جاری پر و مسدود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی افزود: 7 دستگاه حفاری غیر مجاز چاه های  عمیق و نیمه عمیق در شهرستان زنجان توقیف شده، اصلاح منصوبات و جلو جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز 3مورد، جلوگیری از انتقال آب به اراضی غیر آبخور اولیه 8 مورد، در مجموع صرفه جویی حاصل از اقدامات انجام شده، بیش از 2  میلیو ن متر مکعب در سال بوده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ابراز کرد: 17دستگاه حفاری غیر مجاز چاه های  عمیق و نیمه عمیق در شهرستان خدابنده  در شش ماهه اول سال جاری توقیف شده است.

,

وی تصریح کرد: در طول شش ماهه اول سال جاری در شهرستان خدابنده 17 دستگاه حفاری غیر مجاز چاه های عمیق و نیمه در شهرستان خدابنده توقیف و تعداد 11 حلقه از چاه های غیرمجاز پر ومسلوب المنفعه شده­اند.

,

رضا پور ابراز کرد: جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز 28 مورد، جمع­آوری انتقال آب به اراضی غیر آبخور اولیه 4 مورد، جلوگیری از انتقال آب با اصلاح اراضی زیرکشت در پاسخ استعلام نظام مهندسی کشاورزی 51 مورد اتفاق افتاده که در مجموع صرفه جویی حاصل از اقدامات انجام شده 4.8  میلیو ن متر مکعب در سال است.

,

وی گفت: اصلاح منصوبات و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز عمده فعالیتی است که در عمل و با نظارت کارشناسان امور منابع آب شهرستان خدابنده صورت می گیرد، علاوه بر اقدامات اشاره شده، در سال جاری 112 مورد از چاه های مجاز از سال 93 در این شهرستان اصلاح منصوبات صورت پذیرفته اشت. بطوری که مجموع صرفه جویی حاصل از اصلاح منصوبات 19.8 میلیون متر مکعب در سال برآورد می گردد. شایان ذکر است که حجم برداشت چاه های مجاز از منابع آب زیرزمینی شهرستان 222 میلیون مترمکعب در سال بوده که این میزان صرفه جویی چشمگیر می­باشد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: جلوگیری از انتقال آب به اراضی غیر آبخور اولیه نیز در سال جاری 4 مورد با جمع آوری مجموعاً  21 هکتار انجام شده است.

,

وی ابراز کرد: همچنین در پاسخ به استعلام های اجرای آبیاری تحت فشار با اراضی 455 هکتار در سال جاری مجموعا 51 هکتار خارج از آبخور اولیه تایید نشده است. این رقم برای سال های 93 و 94 میزان اراضی استعلام شده 5 هزار و 795 هکتار و اراضی تایید نشده 951 هکتار بوده که در بحث جلوگیری از انتقال آب به اراضی دیم مهم و قابل توجه است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه