اخبار داغ

رزمنده یزدی دفاع مقدس:

جنگ ما در برابر دشمن جهاد اصغر بود/جهاد اکبر، تبعیت نکردن از دشمن است

جنگ ما در برابر دشمن جهاد اصغر بود/جهاد اکبر، تبعیت نکردن از دشمن است
رزمنده یزدی اعلام کرد: جنگ ما در برابر دشمن جهاد اصغر بود. جهاد بعدی که باید انجام دهیم، جهاد اکبر؛ یعنی مبارزه با هوای نفسانی است. متاسفانه برخی به خصوص برخی از مسئولان در این قضیه مردود شدند و به دنبال اشرافی گری و مسائلی که الان داریم مشاهده می کنیم رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرفرهنگ؛ با افزایش تحرکات ارتش بعث  عراق در سال 1359و مشهود بودن تلاش برای جنگ افروزی، علی اصغر باقری رزمنده یزدی نیز مانند بسیاری دیگر عازم این مناطق شد. باقری که در آن زمان هجده سال داشت به عنوان بسیجی به قصر شیرین رفت.
دو ماهی در قصر شیرین بود و با آغاز جنگ به کردستان اعزام شد. سپس به سوسنگرد رفت و در عملیات آزادسازی سوسنگرد و عملیات یا مهدی در اواخر اسفند 59 و اوایل فرودین 1360 در غرب سوسنگرد شرکت داشت. سپس هم برای مربیگری تخریب و سلاح آموزش دید.
این رفت و آمدها تا سال 62 ادامه داشت. با تشکیل تیپ الغدیر در سال 62 باقری به تیپ الغدیر پیوست و عمدتاً مسئولیت واحد تخریب را بر عهده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از عصرفرهنگ؛ , عصرفرهنگ,
,
,

 

,

, ,

 

,

باقری در گفتگو با عصرفرهنگ در خصوص مجاهدت های رزمندگان یزدی در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت: به طور کلی بچه های یزد حتی قبل از تشکیل تیپ الغدیر هم مشخص بود که خط شکن بودند. مثلاً گردان شهید عاصی زاده اولین فرمانده تیپ الغدیر به عنوان گردان خط شکن در عملیات های بیت المقدس و رمضان عمل کرده و کارنامه خوبی هم به جا گذاشته بود.
این رزمنده دفاع مقدس افزود: تیپ هم که تشکیل شد این روند ادامه داشت. اولین عملیاتی که رزمندگان یزدی در قالب تیپ الغدیر در آن حضور داشتند عملیات خیبر بود که در منطقه طلائیه انجام شد. در این عملیات ماموریت تیپ الغدیر تصرف کمین های دشمن در 7 محور بود. نیروهای الغدیر توانستند همه هفت محور را باز کرده با دشمن درگیر شوند و عملیات را به خوبی انجام دهند.
باقری اضافه کرد: یا مثلا در عملیات دیگر مثل بدر که در منطقه هورالعظیم انجام شد، ماموریت تیپ الغدیر این بود که با طی مسافت سی کیلومتری و عبور از باتلاق روستای الصخره در شرق دجله را تصرف کنند. رزمندگان یزدی آنجا عمل کردند و با توجه به اینکه عملیات نتوانست به اهدافش برسد مقاومت هایی توسط رزمندگان تیپ الغدیر صورت گرفت. مثلاً با تانک های از دشمن مواجه شدیم که توسط آرپی جی مورد اصابت قرار نمی گرفت و منهدم نمی شد. در این جا یک سری از نیروهای تخریب بودند که با مین های ضد تانکی که همراه آورده بودیم می رفتند به سمت تانک های دشمن و مثل شهید فهمیده عمل می کردند. مثلاً رزمندگانی چون شهید محمد رضا دهقانی از اهالی اشکذر تعدادی از تانک های دشمن را از بین بردند و خودشان هم به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به کارنامه رزمندگان یزدی در دفاع مقدس اظهار کرد: در عملیات والفجر 8 تیپ الغدیر در منطقه خرمشهر به منظور تصرف جزایر ام الرصاص و ام البابی وارد عمل شد. نیروها با توجه به جریان آب مجبور بودند 24 ساعت قبل از عملیات به پشت مواضع دشمن منتقل شوند. به همین منظور تعدادی از نیروهای غواص ما از جمله رزمندگان واحدهای تخریب، اطلاعات و دیگر نیروهای زبده 24 ساعت قبل رفتند پشت دشمن و در نیزارها مخفی شدند.
باقری تاکید کرد: این عملیات هم موفقیت آمیز بودید. در موعد مقرر غواص های ما وارد عمل شدند و معبر ایجاد کردند و نیروهای رزمی وارد ام الرصاص شده و جزیره را تصرف کردند. البته یک بخشی جنوبی جزیره بود که آنجا در یکی از معبرها نیروهای خودی با دشمن درگیر شدند اما عملیات الحاق نیروها برقرار نشد و آنجا مشکل ایجاد شد. ولی خب، عملیات تک اصلی نبود، تک پشتیبانی بود برای اینکه دشمن نتواند نیروهایش را متمرکز کند و مانع از موفقیت عملیات شود. همین اتفاق هم افتاد. دشمن گمان کرد تک اصلی در منطقه خرمشهر است و تمام توانش را در خرمشهر خرج کرد و به این وسیله نیروهای ما توانستند در فاو مواضعشان را تثبیت کنند و فاو تصرف شد.
این رزمنده یزدی اظهار داشت: همزمان با والفجر8 تیپ الغدیر در جزایر مجنون هم ماموریت داشت و در آنجا خط پدافندی تحویل گرفته بود. در منطقه خرمشهر و هم جزایر مجنون هم به همین صورت خط پدافندی داشتیم و با دشمن درگیر بودیم. در عین حال یک سری از نیروهای یزدی در قالب گردان قائم در مهران بودند و آنجا هم خطوط پدافندی ما بود.
باقری بار دیگر با تاکید بر حضور فعال رزمندگان یزدی در جبهه های نبرد حق علیه باطل اعلام کرد: همچنین تیپ الغدیر در عملیات کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و همینطور بیت المقدس7 و والفجر 10 در غرب کشور حضور چشمگیر داشت.
وی اذعان کرد: جنگ ما در برابر دشمن جهاد اصغر بود. جهاد بعدی که باید انجام دهیم، جهاد اکبر؛ یعنی مبارزه با هوای نفسانی است. متاسفانه برخی به خصوص برخی از مسئولان در این قضیه مردود شدند و به دنبال اشرافی گری و مسائلی که الان داریم مشاهده می کنیم رفتند.
رزمنده یزدی در توضیح جهاد اکبر عنوان کرد: جهاد اکبر، تبعیت نکردن از دشمن است. ما وظیفه داریم از دشمنان خودمان و طواغیت تبعیت نکنیم. امروز لازمه این جهاد این است که از وابستگی های خود به دشمن کم کنیم، نه اینکه تسلیم شویم و بگوییم آنها کدخدا هستند و باید با آنها کنار بیائیم.
باقری ابراز داشت: وظیفه داریم چه در برابر آمریکا، اسرائیل و عواملشان مانند وهابیت خبیث و آل سعود و چه برخی وابستگان داخلی که در برابر دشمن احساس ضعف و سستی می کنند و مسئولیت های کلیدی هم در دستشان است استقامت کنیم و نگذاریم دشمن به اهدافش برسد. ایستادگی، نصرت الهی را به دنبال دارد. خدای متعال قول داده به مسلمین که اگر ایستادگی کنند پیروزی با آنها است لذا تنها راه فعلی در برابر دشمنان بیرونی و برخی وادادگان داخلی این است که مومنین ایستادگی کنند و مطمئن باشند پیروزی از آن آن هاست.
وی گفت: متاسفانه برخی مسائل تاریخی اتفاقی اتفاق افتاده ولی در حافظه ملی ما به فراموشی سپرده شده است. بعد از مشروطیت به انگلستان اعتماد کردیم و برخی رفتند در سفارت انگلستان و پای آن ها را به مسائل کشور باز کردند، ده سال بعد از آن در 1296 تا 1298 یک قحطی ساختگی درست کردند که قریب نه میلیون نفر از ایرانی ها را با گرسنگی کشتند. جمعیت ایران آن زمان بیست میلیون نفر بود که به یازده میلیون نفر رسید ، بعد از آن هم رضا خان را آوردند که دینشان را گرفت، چادر از سر زنانشان کشیدند و کار به جایی رسید که رضاخانی که پابرهنه در مجالس عزاداری شرکت می کرد، برپایی روضه و عزاداری را غدغن کرد و حتی روز عاشورا یک مجلس عزاداری رسمی هم در ایران وجود نداشت.
وی هشدار داد: باید مراقب باشیم. دشمن کارش همین قتل و کشتار و غارت است. کافی است کوتاه بیائیم. اگر آمریکا پایش به مملکت ما باز شود هیچ رحم و مروتی نمی کنند و ممکن است بدتر از آن آنچه که در صد سال پیش اتفاق افتاد تکرار شود.

, عصرفرهنگ , عصرفرهنگ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه