اخبار داغ

چین خواستار توقف درگیری‌ها در سوریه شد

چین خواستار توقف درگیری‌ها در سوریه شد
پکن ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در سوریه از طرف های درگیر خواست تا خصومت را متوقف کرده و مذاکرات صلح را از سر بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، "گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: پکن نگران تشدید مجدد تنش ها در سوریه است و از همه طرف های درگیر می خواهد تا خصومت ها را متوقف کرده و برای از سرگیری مذاکرات صلح تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی در ادامه تصریح کرد: همه طرف ها باید مطابق با قطعنامه های قبلی شورای امنیت درباره سوریه عمل کنند، از جمله قطعنامه 2254 که شامل ترسیم نقشه راه برای روند صلح سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن نگران تشدید  درگیری هاست. توقف خصومت یک نکته مهم برای راهکار سیاسی در سوریه است و یک تضمین مهم برای بهبود اوضاع انسانی و مقابله موثر علیه تروریسم خواهد بود. ما از همه طرف ها می خواهیم تا شرایط مطلوبی را برای آتش بس، از سرگیری مذاکرات صلح و ارسال کمک های انسانی فراهم کنند.

روز یکشنبه، شورای امنیت سازمان ملل نشست فوق العاده ای را برای مذاکره درباره اوضاع حلب برگزار کرد.با پایان یافتن آتش بس اخیر در سوریه، درگیری ها در اطراف حلب تشدید شده است.

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه