اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر:

نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است/ برنامه ریزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان

نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است/ برنامه ریزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از برنامه ریزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری و اکوتوریستی شهرستان نیر گفت: این شهرستان به لحاظ وجود اماکن تاریخی و تفرجگاه های دیدنی طبیعی و آب گرم های سرد و گرم متعدد، از مناطق مهم گردشگری استان اردبیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,

 

,

وی با اشاره به وجود 150 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده شهرستان نیر در فهرست آثار ملی کشور، وجود چشمه های آب معدنی متعدد در این شهرستان را نشانگر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.

,

 

,

وی اظهار کرد: این ظرفیت ها فرصت مناسبی است تا استعدادها و ظرفیت های گردشگری شهرستان نیر در کشور معرفی شود.

,

 

,

اسدی گفت: با استفاده از این ظرفیت ها می توان توانمندی های این شهرستان را معرفی کرده و گام های موثری را برای جذب گردشگر برداشت.

,

 

,

وی با بیان اینکه نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است افزود: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت منطقه در نیر واقع شده و از کل آثار تاریخی این شهرستان تاکنون 76 اثر به ثبت ملی رسیده است.

,

 

,

 شهرستان نیر از طرف شمال به مشگین شهر، از جنوب به شهرستان کوثر (گیوی)، از شرق به بخش مرکزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود.

,

 

,

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در 40 کیلومتری نیر، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در 10 کیلومتری غرب در کنار جاده قدیم نیر-سراب، دهکده های صخره ای اباذر گلستان با فضاهای معماری خاص در 5/9 کیلومتری جنوب نیر، غار فرهاد یا فرهاد کهلی در 17 کیلومتری غرب نیر، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج کیلومتری غرب نیر، سنگ افراشته های دوران باستان در 17 کیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو 53 کیلومتری جنوب شرقی نیر، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در 10 کیلومتری جنوب نیر، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در 12 کیلومتری شمال شرق نیر، استخر و دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یک کیلومتری شمال نیر قرار دارد و این محل همراه با گیاهان بومی همچون بولاغ اوتی (آب تره) و امکانات استراحتی و تفریحی از جاهای باصفای این شهرستان بشمار می رود.

,

 

,

همچنین آب معدنی قینرجه در شش کیلومتری غرب نیر و کنار جاده نیر به سراب، چشمه آب گرم حمام دره سی ایلانجیق در هشت کیلومتری غرب نیر، چشمه دیب سیز گول در چهار کیلومتری جنوب نیر، دامنه باصفای ارتفاعات کوه قصر در شمال غرب نیر و بزگوش در جنوب نیر که به عنوان ییلاق طایفه ایل شاهسون مورد استفاده قرار می گیرد.

,

 

,

چشمه ایستی سو (سقزچی) در چهار کیلومتری جنوب نیر، سد مخزنی یامچی در پنج کیلومتری شهرستان نیر و در کنار روستای یامچی سفلی، دهکده توریستی سبلان آفتاب نیر (قینرجه- بوشلو) در پنج کیلومتری جاده نیر به سراب از جمله آثار دیدنی شهرستان نیر است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه