اخبار داغ

توسط هلال احمر ابهر در طول سه ماهه تابستان صورت گرفت؛

امداد رسانی به ۳۴ مورد تصادف جاده ای در ابهر/ فوت ۳ نفر در حوادث جاده ای در ابهر

امداد رسانی به ۳۴ مورد تصادف جاده ای در ابهر/ فوت ۳ نفر در حوادث جاده ای در ابهر
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر با بیان اینکه ۳۴ مورد تصادف جاده ای در شهرستان توسط هلال احمر ابهر امداد رسانی شده است، گفت: در تابستان سال جاری ۳۲ خانوار در تصادفات جاده ای آسیب دیده اند، ۴۵ نفر به صورت سرپایی درمان و تعداد ۱۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار ابهر۲۴ با اشاره به گزارش ۳ ماهه دوم سال جاری جمعیت هلال احمر ابهر درحوزه امداد اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در تابستان، هر سال شاهد وقوع حوادث جاده‌ای وحشتناک در محورهای مواصلاتی استان در این ایام هستیم، که این حوادث به طور عمده از بی‌ توجهی به علائم راهنمائی و رانندگی و خواب‌ آلودگی راننده ناشی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابهر۲۴ ,

وی با بیان اینکه ۳۴ مورد تصادف جاده ای در شهرستان توسط هلال احمر ابهر امداد رسانی شده است، تصریح کرد: در تابستان سال جاری ۳۲ خانوار در تصادفات جاده ای آسیب دیده اند، ۳ نفر فوت شده ، ۳۲ نفر مجروح و مصدوم، ۴۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و تعداد ۱۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر با اشاره به تعداد نجات یافتگان در حوادث جاده ای تاکید کرد: تعداد نجات یافتگان این حوادث ۱۸ نفر بوده است که به ۸ نفر کمکهای اولیه ارائه شده است و ۵ نفر از آنها رهاسازی شده و ۸ نفر در اسکان موقت اسکان داده شده اند.

,

کاظمی با بیان اینکه در تابستان ۹۵ دو مورد اتش سوزی منزل اتفاق افتاده است افزود: در این حوادث دو خانواده دخیل بوده و تعداد ۱۰ نفر در این حادثه آسیب دیده اند.

,

وی با اشاره به اقلام زیستی توزیع شده در آتش سوزی تصریح کرد: ۷ تخته پتو ، ۴ تخته موکت ، یک شعله وسایل گرمازا ، یک شعله فانوس ، ۴ بسته پودر لباسشویی ، ۱یک عددست ظروف ، برنج ۱۷ کیلو، روغن ۴ کیلو، قند و شکر ۱۰ کیلو، چای ۹ قوطی، حبوبات ۳ کیلو، تن ماهی ۵ قوطی بوده است.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر در ادامه اضافه کرد: همچنین در ایام تابستان ۲ مورد مانور اسکان اضطراری و یک مور اردوی تفریحی برگزار شده است.

,

کاظمی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی خاطر نشان کرد: ۱ دوره آموزشهای تخصصی پیش بیمارستانی ۴۰ ساعته برای تعداد ۲۲ نفر و همچنین یک دوره اموزش تخصصی امداد و نجات برای ۴۹ نفر برگزار شد.

,

برگزاری کلاس های ۴۰ ساعته پایه داوطلبی برای جوانان حلال احمر ابهر

, برگزاری کلاس های ۴۰ ساعته پایه داوطلبی برای جوانان حلال احمر ابهر,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر با اشاره به برنامه های اجرا شده توسط واحد جوانان این جمعیت، افزود: برگزاری افطاری برای کودکان بی سرپرست، برگزاری محفل انس با قران مجید در ماه مبارک رمضان، تحویل سبد غذایی به خانواده های بی سرپرست (۴۰خانوار) با هزینه خود جوانان شامل (برنج ،مرغ ،روغن ، خرما،ماکارانی ،سویا …) ، برگزاری آموزش کمکهای اولیه برای هیئت های مذهبی در مساجد، شرکت در مانور نه به اعتیاد از جمله برنامه های اجرا شده می باشد.

,

کاظمی در ادامه اضافه کرد: شرکت در کار گاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با مضرات مواد مخدر، شرکت در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه، برگزاری کارگاه آموزشی عفاف وحجاب ، شرکت در المپیاد آماده طرح دادرس، فراخوان عضویت غیر حضوری کمکهای اولیه توسط اعضای جوانان در ادارات، برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت زیستن دختران، برگزاری پیاده روی و ورزش صبحگاهی اعضای جوانان به مناسبت هفته کرامت، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع)، مشاوره رایگان اعضای جوانان (به صورت انفرادی)، گلباران وغبارروبی مزار شهدا، برگزاری کلاس های ورزشی (والیبال –فوتسال)، شرکت درپیاده روی  عمومی و پرپایی چادر سازمان جوانان ، فراخوان اهداءعضو  از دیگر برنامه های اجراشده است.

,

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده در تابستان سال جاری عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س)، برگزاری کاروان نیکوکاری در روستای محروم توسط اعضای جوانان ، بازدید اعضای جوانان از اردوگاه اسکان اضطراری تیم توانا در پایکاه امدادی، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی، برگزاری جشن عید غدیر، برگزاری کلاس های ۳۵ ساعته کمکهای اولیه برای جوانان، برگزاری کلاس های ۴۰ ساعته پایه داوطلبی برای جوانان، شرکت درکلاس های ۸۰ ساعته کمکهای اولیه  تکمیلی عمومی امداد، شرکت در کلاس های ۸۰ ساعته کمکهای اولیه تکمیلی عمومی نجات، جذب وسازماندهی اعضای جوانان، ثبت نام اعضای جوانان در سامانه عضویت و برپایی ایستگاه نقاشی غنچه های هلال به مناسبت جشن شکوفه هادیگر برنامه های اجرا شده این جمعیت می باشد.

,

 

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط واحد داوطلبان این جمعیت، اظهار کرد: برپایی چادر سلامت، شرکت در راهپیمایی روز قدس و برپایی چادر سلامت،کارگاه آموزشی سبک زندگی زناشوشویی و ورود به زندگی بهتر، برگزاری جلسه خانه داوطلب، برگزاری اردوی محلات، اجرای طرح حمایت ماندگار اهدای خون سالم دهه کرامت ، کارگاه آموزشی بهداشت، سلامت بانوان و دختران دهه کرامت ، تجلیل از خبرنگاران داوطلب و اهدای لوح تقدیر ، تهیه جهیزیه برای خانواده نیازمند دهه کرامت از جمله برنامه های این جمعیت می باشد.

,

کاظمی در ادامه اضافه کرد: شرکت در پیاده روی دهه کرامت، برپایی چادر سلامت، اجرای طرح همدردی با دختران کار به مناسبت میلاد حضرت معصومه، همکاری در برگزاری جشن میلاد امام رضا ، جلسه خانه داوطلب اداری، تجلیل از پزشکان داوطلب ، گلباران مزار شهدا هفته دولت ، شرکت در پیاده روی و برپایی چادر سلامت ، برگزاری مسابقات والیبال، برگزاری جلسه خانه داوطلب اداری، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی، اجرای طرح نیابت به مناسبت عید غدیر دیدار از بیماران بیمارستان امید، اجرای طرح رمغان مهر در مدرسه عبرت از دیگر برنامه های اجرا شده است.

,

رئیس جمعیت هلال احمر ابهر از برگزاری جشن عید غدیر خم توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان و با همکاری دفتر ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و گفت: این جشن با حضور جمعی از اعضاء جوانان، داوطلبان و امدادگران این جمعیت و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ابهر برگزار شد.

,

کاظمی در ادامه افزود: در این محفل معنوی که بعد از نماز مغرب و عشاء تشکیل شد ابتدا حجت الاسلام رحیمی امام جمعه محترم ابهر به سخنرانی در مورد این روز بزرگ پرداخت و از عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید مسلمین جهان نام برد که در آن خداوند نعمتش را بر مسلمین عرضه داشت و دین کامل شد و رسالت پیامبر (ص) به ثمر نشست .

,

وی عنوان کرد: در ادامه مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه سرایی در مورد این عید بزرگ و مقام و منزلت امام علی (ع) پرداختند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر هدف از برگزاری این جشن را تبیین و تبلیغ در راستای شناساندن موضوع غدیر و جانشینی بر حق امام علی (ع) برای آحاد مختلف شهروندان و اعضا هلال احمر دانست.

,

اجرای طرح نیابت توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر ابهر

, اجرای طرح نیابت توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر ابهر,

رئیس جمعیت هلال احمر ابهر تصریح کرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان به مناسبت دهه کرامت و عید غدیر اقدام به اجرای طرح نیابت نمود.

,

کاظمی افزود: در این طرح که با حضور ۷ نفر از اعضای داوطلب اجرا شد با اهدای گل و شیرینی از۴۰ نفراز بیماران بیمارستان امید ابهر عیادت کردند و عید غدیر را تبریک گفتند.

,

وی افزود : این طرح با هدف پاسداشت و ارج نهادن به بیماران؛ اجرای فعالیت های بشر دوستانه و تحقق اهداف عام المنفعه جمعیت هلال احمر جهت تسکین آلام بشری انجام می شود .

,

رئیس جمعیت هلال احمر ابهر از اجرای طرح کاروان نیکوکاری با مشارکت ۲۲ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در روستای الگزیر خبر داد و گفت: با توجه به دستورالعمل طرح تابستانی (شوق رویش) کاروان نیکوکاری جمعیت هلال احمر ابهر به روستای الگزیر که در ۵۴ کیلومتری این شهرستان واقع و دارای ۱۰۰ خانوار می باشد اعزام گردید.

,

کاظمی اظهار کرد: از اقدامات انجام گرفته در این کاروان برگزاری کلاس های آموزش کمکهای اولیه دوره همگانی برای ۵۱ نفر از خواهران بوده است

,

وی در ادامه گفت: کنترل فشار خون ۳۷ نفر از اهالی روستا، پخش بروشورهای اطلاع رسانی و امدادی به تعداد ۲۲۰ برگ از جمله آشنایی مردم با بهترین اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع حوادث و بلایای طبیعی،بهداشت باروری در حوادث، آشنایی و آمادگی جهت مقابله با آتش سوزی، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان روستا و اهداء جوایز (لوازم التحریر شامل دفتر، مداد، پاکن، مدادرنگی و ..) بین ۳۸ نفر از کودکان و برگزاری مسابقه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و اهداء هدایا به ۵ نفر از کودکان از دیگر اقدامات انجام شده توسط اعضای جوانان این جمعیت بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه