اخبار داغ

آیت الله مجتهد شبستری:

راه مقابله با تهاجم فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر است / دشمن به دنبال ایجاد زاویه میان جوانان و ارزشهای دینی است

راه مقابله با تهاجم فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر است / دشمن به دنبال ایجاد زاویه میان جوانان و ارزشهای دینی است
آیت الله مجتهد شبستری توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها را مهم دانست و افزود: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و مصادیق بارز جهاد فی سبیل الله مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی از جهاد نظامی و دفاع نظامی هم، فضیلت و اجرش بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار صمیمی اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: بسیج به عنوان مجاهد فی سبیل الله همیشه باید در صحنه حاضر شود و بسیجی کسی است که در راه خدا جهاد کند؛ جامعه امروز نیازمند جهاد فکری، قلمی و لسانی است. بسیجی باید مرتب، خوش اخلاق، جدی و درسخوان باشد و عرق دینی داشته و احساس مسئولیت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

 

,

وی تأکید کرد: تهاجم فرهنگی به ویژه در دانشگاه‌ها نمود بیشتری پیدا کرده و دانشجویان باید بسیار مراقب این هجمه‌ها باشند، چون لبه تیز این تهاجمات متوجه جوانان و دانشجویان است و باید تا حد امکان با این تهاجمات مقابله کنند.

,

 

,

آیت الله مجتهد شبستری توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها را مهم دانست و افزود: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و مصادیق بارز جهاد فی سبیل الله مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی از جهاد نظامی و دفاع نظامی هم، فضیلت و اجرش بیشتر است. برای اینکه بوسیله این فریضه است که سایر احکام اسلام اجرا می شود و مذاهب و اعتقادات در امان می ماند، ضامن اجرای بقیه احکام الهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و این وظیفه از اصلی ترین وظایف بسیجیان است.

,

 

,

وی افزود: مسئله انقلاب اسلامی، حفظ نظام و ولایت فقیه در رأس همه معروف ها قرار دارد بنابراین بسیجیان باید از این ارزش ها، دفاع و حمایت کنند.

,

 

,

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان مکرر تاکید می‌فرمایند که انقلابی هستید، انقلابی بمانید، .. انقلاب تمام نشده است و امام(ره) نیز می‌فرمودند؛ در اثنای راه هستیم و این مسئله باید تداوم داشته باشد.

,

 

,

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با تاکید بر جهاد فکری در مقابل هجمه های داخلی و خارجی تصریح کرد: کسانی که تفکرات اسلام ناب در آن ها وجود ندارد و با ارزش های دینی و ولایت فقیه فاصله دارند، باید از نظر فکری با آنها مقابله کرد نه با دعوا و مرافعه که معنی ندارد. در مقابل مسائل فکری باید تقابل فرهنگی انجام پذیرد و در مقابل جهاد فکری نیز باید دفاع فکری کرد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه