اخبار داغ

گزارشی از مراکز مشاوره همدان:

نقش ارتقای مهارت های ارتباطی دراستحکام روابط زوجین

نقش ارتقای مهارت های ارتباطی دراستحکام روابط زوجین
کارشناس ارشد مشاوره مشکلات ارتباطی بین زوجین و نداشتن مهارت‌های زندگی را از عوامل اصلی فروپاشی خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: اکثر زوجین به دلیل نداشتن مهارت‌های حل مسئله، حل تعارض و ارتباطی دچار اختلاف می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ خانواده از جمله نهادهایی است که ضرورت وجود و پایداری آن همواره مورد تأکید بزرگان دینی ما بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

با پیشرفت فناوری و ورود فرهنگ زندگی غربی به ایران این نهاد اثرگذار دچار تزلزل شده است که عوامل مؤثری همچون الگو گرفتن از شیوه زندگی ائمه اطهار ، تجربیات بزرگان و همچنین مشاوره‌های خانواده در جلوگیری از سست شدن این نهاد مؤثر می‌باشد.

,

 

,

ضرورت وجود مراکز مشاوره به دلیل وجود آسیب‌های روانی اجتماعی که امروزه در جامعه ما وجود دارد بر همگان آشکار است  به همین منظور سری به یکی از مراکز مشاوره همدان زدم و مصاحبه‌ای با مشاورین این مرکز به انجام رساندم.

,

 

,

کارشناس ارشد مشاوره  در خصوص ضرورت خدمات مشاوره در زندگی امروزه به خبرنگار صبح الوند، گفت: خانواده‌ها برای داشتن یک زندگی ایده آل و مطلوب به خدمات مشاوره‌ای نیاز دارند زیرا این خدمات به آنان در مسائلی همچون شیوه‌های ارتباط مناسب، حل مسئله، برطرف نمودن نیازهای عاطفی و همچنین روش‌های حل تعارض بین زوجین مؤثر است.

, صبح الوند,

 

,

مشاوره قبل از ازدواج نقش پیشگیری کننده دارد

,

سمیه خوانساری اهمیت مشاوره‌های پیش از ازدواج را در داشتن خانواده‌ای مطلوب بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: مشاوره پیش از ازدواج نقش پیشگیری را دارد.

,

 

,

وی تصریح کرد: انتخاب صحیح  در ابتدای ازدواج بسیار مؤثر در تداوم و ثبات  آینده این زندگی هست لذا زوجین با استفاده از مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌توانند با روحیات یکدیگر،علل تشکیل خانواده، حقوق یکدیگر و همچنین وظایف طرف متقابل آشنا شوند.

,

 

,

کارشناس ارشد مشاوره  تأکید کرد: دختران و پسران با استفاده از این مشاوره‌ها  راحت‌تر می‌توانند انتخاب و با اطمینان بیشتری قدم در جاده ازدواج بگذارند.

,

 

,

خوانساری در خصوص دلایل اصلی مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره گفت: اکثر مشکلات مراجعه‌کنندگان مربوط به حیطه‌های روابط بین فردی، مشکلات خانوادگی، مشکلات تحصیلی و راهنمایی در تربیت فرزند است.

,

 

,

مدرس دانشگاه مشکلات ارتباطی بین زوجین و نداشتن مهارت‌های زندگی را از عوامل اصلی فروپاشی خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: اکثر زوجین به دلیل نداشتن مهارت‌های حل مسئله، حل تعارض و ارتباطی دچار اختلاف می‌شوند که پس از بررسی مشکلات آن‌ها متوجه نبود این مهارت در زندگی آنان می‌شویم.

,

 

,

کارشناس ارشد مشاوره  در پایان در خصوص رضایت مراجعه‌کنندگان به این مراکز گفت:  آمار خاصی از میزان رضایت مراجعه‌کنندگان نداریم  ولی از اینکه برای دفعات بعد مجدداً مراجعه  و این مراکز را به بقیه معرفی  می کنند می توان به رضایت آنان پی برد.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه