اخبار داغ

افزایش تسهیلات بلاعوض اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 95/ تا سقف 85 درصد هزینه‌های اجرایی به متقاضیان قابل پرداخت است

افزایش تسهیلات بلاعوض اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 95/ تا سقف 85 درصد هزینه‌های اجرایی به متقاضیان قابل پرداخت است
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان از افزایش تسهیلات بلاعوض اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 95 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد حسنی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت‌و‌گو با کُردتودی، با تأکید بر اصلاح روشهای  آبیاری از حالت سنتی به روش‌های نوین به جهت بهینه‌سازی مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی اعلام کرد: در راستای کمک مالی به بهره‌برداران بخش کشاورزی و تشویق آنها به اصلاح روش آبیاری سهم اعتبارات بلاعوض نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: به ازای هر هکتار آبیاری زیر سطحی  تا سقف یکصد میلیون ریال، آبیاری میکرو 85 میلیون ریال، ماشین‌های آبیاری 70میلیون  ریال، کلاسیک ثابت 55 میلیون  ریال و همچنین  با اجرای آبیاری کم فشار 35 میلیون ریال اعتبار بلاعوض به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

,

 

,

 حسنی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح به صورت مجتمع توسط بهره‌بردارن تا سقف 85 درصد هزینه‌های اجرائی به متقاضیان مجری قابل پرداخت می‌باشد.

,

 

,

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان ابراز داشت: رویکرد این جهاد کشاورزی کردستان در برنامه ششم توسعه با توجه به اینکه آب به عنوان یک مساله خاص شناخته شده، حرکت به سمت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی است.

,

 

,

وی گفت: با اجرای این طرح در واقع به دنبال کارآیی مصرف آب و ارتقای بهره وری به ازای مصرف هر مترمکعب آب در استان هستیم.

,

 

,

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان از بهره‌برداران خواست برای مصرف بهینه آب با رویکرد سامانه‌های نوین آبیاری اهتمام داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه