اخبار داغ

در پی عدم بازگشت به کار 500 کارگر نساجی بروجرد؛

کارگران اخراج شده نساجی بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند

کارگران اخراج شده نساجی بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند
امروز جمعی از کارگران اخراج شده نساجی بروجرد به دلیل عدم بازگشت به کار در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات شدند اما پاسکاری و وعده های پی در پی، تنها پاسخ از سوی مسئولان به کارگران بیکار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد 29 اسفند سال گذشته بود که 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد با سابقه های متفاوت به دلیل اجرای طرح توسعه و نوسازی کارخانه لغو قرار داد شدند و قرار شد 6 ماه بعد از اخراج یعنی اول مهر 95 همه کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بازتاب بروجرد,  بازتاب بروجرد, 29 اسفند سال گذشته بود که 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد با سابقه های متفاوت به دلیل اجرای طرح توسعه و نوسازی کارخانه لغو قرار داد شدند و قرار شد 6 ماه بعد از اخراج یعنی اول مهر 95 همه کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار شوند.,


گرچه در همان روزهای اول مسئولان استانی و شهرستانی وعده های مکرری مبنی بر عدم اخراج کارگران می دادند اما این کار دقیقا در زمان مورد نظر و ابتدای سال جدید انجام و کارگران از کار بیکار شدند و جالب این که بعد از مدتها از لغو قرارداد کارگران باز هم برخی از مسئولین در سخنان خود می گفتند که قرار نیست کارگری اخراج شود.

,
,


سرانجام کارگران اخراج شدند و به همه آنها قول داده شد که اول مهر بازگشت به کار می شوند و در این مدت 6 ماه از بیمه بیکاری استفاده کردند.

,
,

Image result for ‫نساجی بروجرد‬‎

, Image result for ‫نساجی بروجرد‬‎,


اما موعد وعده ها به سر رسید و اول مهر با دلهره های فراوان برای کارگران از راه رسید، باز هم کارگران مورد بی مهری قرار گرفتند و انگار نه انگار که قرار بود کارگران به کار بازگردند.

,
,


البته قرار بود نساجی بروجرد مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند تا علاوه بر اجرای طرح توسعه، نوسازی هم اجرا شود اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز این مبلغ به نساجی پرداخت نشده است.

,
,


بعد از گذشت 6 روز از مهر ماه و عدم بازگشت به کار کارگران بروجرد، هنوز برخی از مسئولین باور نکرده اند که کارگران بازگشت به کار نشده اند و به قول خودشان با خونسردی می گویند که پیگیر حل مشکل هستند.

,
,

Image result for ‫نساجی بروجرد‬‎
پیگیری هایی که هنوز نتیجه نداده و کارگران سرگردان شده اند اما در این مدت به کارگران گفته شده که هر روز به نساجی بروند و در لیستی نام خود را ثبت کنند اما وقتی کارگران دیدند این کار بی نتیجه را هر روز تکرار می کنند، صبرشان لبریز شد.

, Image result for ‫نساجی بروجرد‬‎,
,


صبح امروز سه شنبه جمعی از کارگران نساجی بروجرد در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شدند.

,
,


"احمد گودرزیان " معاون فرمانداری ویژه بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: پیگیری برای دریافت تسهیلات این واحد صنعتی ادامه دارد و نتیجه بازگشت به کار کارگران و رفع این مشکل تا 15 مهر مشخص می شود.

,
,


وی اضافه کرد: صبح امروز جمعی از کارگران اخراجی در مقابل فرمانداری بروجرد تجمع و خواستار رسیدگی به مشکل انها شدند که برای رفع مشکل باید اقداماتی اساسی صورت بگیرد.

,
,


"کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: در زمان لغو قرارداد کارگران نساجی بروجرد قرار شد اول مهر همه بازگشت به کارشوند که تا کنون این امر محقق نشده است.

,
,


وی اضافه کرد: به دنبال حل مشکلات نساجی بروجردهستیم و تجمع کارگران در مکان های مختلف ضرورتی ندارد چرا که ما به دنبال رفع مشکل هستیم.

,
,

Image result for ‫تجمع مقابل فرمانداری بروجرد‬‎

, Image result for ‫تجمع مقابل فرمانداری بروجرد‬‎,


به گزارش بازتاب بروجرد وضعیت صنعت و کارگران شهرستان بروجرد هر روز بحرانی تر می شود و پیگیریهای مسئولان که جواب نمی دهد، همچنان ادامه دارد و در این میان کارگران بیشتر از همه ضربه می بینند و آمار بیکاری در شهر رو به افزایش است و وقتی از افزایش امار بیکاری در شهر گفته می شود برخی از مسئولان کاملا انکار می کنند و اظهار دارند که سالانه هزاران شغل در این شهر ایجاد می شود.

,
,


امیدواریم مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای رفع مشکل نساجی بروجرد و بازگشت به کار کارگران تلاش کنند تا سرپرست خانواری شرمنده خانواده و فرزندان نشود.

,
,


انتهای پیام/ 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه