اخبار داغ

شما مشکوک به اعتیاد هستید!

شما مشکوک به اعتیاد هستید!
این علامت ها را در مورد خودتان چک کنید، اگر جواب مثبت گرفتید شما مشکوک به اعتیاد هستید؛ حتما برای درمان خودتان فکری کنید. شاید بپرسید اعتیاد به چه چیزی؟ مواد مخدر، قرص، اکس؛ هیچکدام! شما مشکوک به «اعتیاد به فضای مجازی» هستید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، این علامت ها را در مورد خودتان چک کنید، اگر جواب مثبت گرفتید شما مشکوک به اعتیاد هستید؛ حتما برای درمان خودتان فکری کنید. شاید بپرسید اعتیاد به چه چیزی؟ مواد مخدر، قرص، اکس؛ هیچکدام! شما مشکوک به «اعتیاد به فضای مجازی» هستید.

۱- انزوا طلبی: اگر دوست دارید کمتر بیرون بروید، بیشتر در یک مکان خلوت بنشینید و سرتان را توی موبایل فرو کنید احتمالا منزوی شده اید. دیگر از بودن در میان جمعیت و خوش و بش با دیگران لذت نمی برید. سر کار هم که باشید یا داخل یک جلسه، مدام این پا و آن پا می کنید تا زودتر راحت شوید و خودتان را به اینترنت وای فای برسانید و در تلگرام و اینستا و شبکه های اجتماعی، لیز بخورید.

۲- فقر حرکتی: اگر دیگر کمتر تحرک دارید، حس و حال پیاده روی از شما گرفته شده، حتی برای آب برداشتن از یخچال دنبال یکی می گردید سیراب‌تان کند، تا مجبور نباشید از روی کاناپه تکان بخورید، آن وقت است که فقیر شده اید، فقر از جنس حرکت نه از جنس پول!

۳- کم خوری یا پرخوری: طبیعی است که وقتی دلتان در شبکه های اجتماعی جا مانده دیگر به شکم تان فکر نمی کنید. همیشه موقع غذا خوردن عجله دارید. دیرتر از همه خودتان را به سفره می رسانید و زودتر از همه بلند می شوید. حین غذا خوردن هم مدام یک چشم تان به ظرف خورشت است و یک چشم تان به صفحه موبایل؛ آنچنان اضطراب جاماندگی از شتاب اینترنت در درون تان موج می زند که حتی بیخیال ته دیگ سیب زمینی داغ و چرب می شوید و دوباره خودتان را به حرف های ته گرفته گروه های اجتماعی می رسانید.

۴- بی توجهی به بهداشت شخصی: درگیری های مجازی آنچنان ذهن را پریشان می کند که دیگر بدن و نگهداری از آن اهمیت خود را از دست می دهد. افراط در کار کردن با شبکه های اجتماعی و بیش از حد مهم شمردن آن باعث می شود انسان از بدن خود غافل شود، کمتر و نا منظم تر مسواک بزند، دیرتر استحمام کند و حتی ساعت بندی خواب و بیداری خود را از دست بدهد.

۵- حس از دست دادن زمان: شاید تشخیص زمان برای تان سخت شده، یک دفعه سر از موبایل بر می دارید و می بینید هوا تاریک شده، یکساعت از اذان مغرب گذشته، اخبار ساعت ۹ هم تمام شده و شما هنوز از کار با اینترنت ارضاء نشده اید.
خودتان را بر اساس این ۵ علامت بررسی کنید و نتیجه بگیرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه