اخبار داغ

بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان، همچنان در بلاتکلیفی

بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان، همچنان در بلاتکلیفی
گمانه زنی ها در رابطه با مسئول شعبه استانی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه، با گذشت یک ماه پس از افتتاح شعبه استانی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان، در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه، همچنان مسئول آن به طور رسمی معرفی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

سعادت، استاندار آذربایجان غربی در جریان افتتاح شعبه استانی این بنیاد اظهار کرده بود که فرد مورد نظر برای مدیریت این مجموعه را انتخاب کرده اما فعلا اعلام نمی کند.

,

پس از آن گمانه زنی های مختلفی در رابطه با مسئول احتمالی این بنیاد در آذربایجان غربی صورت گرفته بود و برخی از احتمال بالای انتصاب یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب به نام خانم "الف" که چهره چندان سرشناسی در عرصه فرهنگ به شمار نمی رود و در یکی از محافل منتسب به رئیس دولت اصلاحات عضویت دارد خبر می دادند.

,

احتمال این انتصاب اخیرا موجب گلایه برخی فعالین زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی نیز شده است که معتقدند سپردن مسئولیت بنیاد به این فرد آن را به سمت و سویی هدایت خواهد کرد که سنخیتی با زبان و ادبیات ترکی آذری ندارد و بیشتر با بحث زبان فارسی و گویش آذری قرابت خواهد داشت.

,

حال باید دید بلاتکلیفی این بنیاد تا چه زمانی به طول خواهد انجامید و تفکری که هدایت این مجموعه در دستان اصلاح طلبانی که  نگاهشان معطوف به "گویش آذری" است خواهد بود یا کسانی که نگاه متفاوت تری به زبان و ادبیات ترکی آذری دارند.

,

به گزارش ندای ارومیه سخنرانی یکی از چهره های سیاسی اصلاح طلب در مراسم افتتاحیه این بنیاد و قرار گرفتن نام وی در هیات مدیره آن نیز انتقادات برخی از اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان غربی را در پی داشته بود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه