اخبار داغ

رای بی اعتمادی پی در پی انجمن های صنفی به حزب اعتماد ملی در کردستان

رای بی اعتمادی پی در پی انجمن های صنفی به حزب اعتماد ملی در کردستان
مدتی است در کردستان حزب اعتماد ملی شاخه کردستان در قالب حمایت های پیدا و پنهان در صدد تصرف هیت مدیره انجمن های صنفی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  مدتی است در کردستان حزب اعتماد ملی شاخه کردستان در قالب حمایت های پیدا و پنهان در صدد تصرف هیت مدیره انجمن های صنفی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

البته این حزب می خواهد با چند مهره تکراری به جا مانده از ناکامی انتخابات مجلس شورای اسلامی چنین هدفی را پیش برد.

,

 

,

نمونه تازه آن انجمن صنفی پیمانکاران کردستان است که بالاخره بعد از ماه ها تلاش و جلسات متعدد انتخابات یکی از قدیمی ترین انجمن های صنفی کردستان برگزار شد.

,

 

,

این انتخابات به مدت 4 ساعت با حضور حدود 200 نفر از اعضای این انجمن ونمایندگان رسمی کار و امور اجتماعی در قالب یک مجمع عمومی برای تصدی هیئت مدیره و بازرسین جدید برگزار شد.

,

 

,

دستور جلسه مجمع برگزاری انتخابات هیت مدیره و بازرسین دوره پانزدهم بود.

,

 

,

انجمن پیمانکاران کردستان با قریب به 900 شرکت پیمانکاری از جمله بزرگترین و قدیمی ترین انجمن های صنفی پیمانکاری است که همواره کانون توجه بوده است.

,

 

,

از نظر موقعیت اجتماعی- صنفی و سیاسی به عنوان یک نقطه تلقی ایفای نقش کرده است. اگرچه در چندسال اخیر به دلیل ناکارآمدی مجموعه ارشد مدیریتی آن نتوانسته نقشی در خور ارزش پایگاه آن ایفا کند اما با روند انتخابات اخیر امید می رود این انجمن صنفی به جایگاه واقعی خود صعود کرده شاهد اتخاذ تدابیر و مواضع قابل توجهی باشیم.

,

 

,

با تحلیلی بر حضور کاندیداها، زمان برگزاری، حضور اعضا و نهایتاً نتیجه انتخابات اخیر به نکات جالبی دست خواهیم یافت که اهمیت این انجمن را دو چندان واضح خواهد کرد.

,

 

,

پس از اعتراض های اعضا و اختلافات پیش آمده بین هیئت مدیره قبلی  بویژه عدم ارائه گزارشات مالی و عدم اجازه ورود بازرسین منتخب به انجمن ؛تلاش چند باره در برگزاری مجمع عمومی بالاخره نتیجه داد.

,

 

,

آخرین هفته شهریور ماه دقیقاً قرین روزهای پایانی فصل تابستان مصادف با مسافرت های قبل از شروع سال تحصیلی جدید و انتخاب آخرین ساعت روز پنج شنبه مابین دو تعطیلی در هفته بای برگزاری این انتحابات تنها یک نکته را در ذهن تداعی می کند که هیئت مدیره قبل که اکثراً همزمان کاندیدای فعلی و بر حسب اکثر قریب به اتفاق یار غار حزب اعتماد ملی در انتخابات مجلس قبل بودند تمایل به حضورگسترده سایر اعضای انجمن ندارند تا با اعمال یک شیوه قدیمی و مهندسی شده با عشیره بازی و قومیت گرایی برای بار چندم این انجمن را در قبضه خود داشته باشند صد البته کارنامه نامناسب قبلی هم، اعضا را کاملا برای حضور در مجمع عمومی پیشرو بی میل کرده بود.

,

 

,

نکته جالبتر و بسیار حائز اهمیت در این انتخابات تلاش حزب اعتماد ملی شاخه کردستان برای تصرف این انجمن بود پس از تلاش کاملاً ناپخته این حزب در انتخابات اخیر مجلس و ناتوانی در کسب تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظر نیز  تقابل گزینه آنها  با قانون  در قبول رد صلاحیت و عدم تمکین در برابر قانون از طریق اخلال در انتخابات  بودیم تا حدی که شاهد فعالیت و دایر نمودن ستاد انتخابات در ایام تبلیغات قانونی دور اول از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حضور فیزیکی در شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه هم بودیم.

,

 

,

تلاش همین مهره تکراری آنها همراه با یک لیست ائتلاف تکراری با نام لیست همگرایی وهمراهی  برای ورود به اتاق بازرگانی سنندج ناکام ماند و تنها خود همین سر لیست آنها با عبور زیرکانه از هم قطآران خود وارد هیئت مدیره شد.

,

 

,

در انتخابات اخیر همین گزینه پس از تلاش چند ماهه و ایجاد یک لیست از همراهان قدیمی ،ائتلافی برای تصرف هیئت مدیره و نهایتا انجمن صنفی پیمانکاران بنا نهاد که جلسات متعدد در باغ ها و دفاتر کارشان ماه ها قبل از برگزاری این مجمع نشان از عزم جدی آنها برای سیطره بر این انجمن داشت.

,

 

,

همین فعالیت ها نمود عینی احساس خطری شد تا طیفی از دوستداران انجمن در اندک زمان باقی مانده در کمال نامیدی اما با انرژی کامل خود، به تقابل بر خاسته و یک لیست ائتلاف عمومی ایجاد کنند.

,

 

,

عملاً دو ائتلاف تشکیل شده شامل لیست سازمان دهی شده و مورد حمایت حزب اعتماد ملی شاخه کردستان با حضور تعدادی از هیئت مدیره باسابقه قبلی و برخی افراد کهنه کار پیمانکاری  کردستان بود.

,

 

,

اما لیست مقابل آنها لیست عمومی شامل یک جمع ائتلافی ترکیبی از دو طیف، یکی با تجربه های انجمن و دیگری طیفی از جوانان اکتیو بود.

,

 

,

به هر حال نتیجه نهایی پیروزی لیست دوم با قاطعیت کامل بود. ائتلاف عمومی ومستقل  هشت نفر از لیست خود را وارد هیئت مدیره کرد و نفر اول علی البدل را هم نصیب خود کرد.

,

 

,

تنها گزینه وارد شده لیست مورد حمایت اعتماد ملی یعنی همان تک گزینه رد شده مجلس این بار به تنهایی وارد هیئت مدیره شد که عملاً به تنهایی نخواهد توانست به اهداف سیاسی و حزبی اعتماد ملی در این انجمن دست یابد.

,

 

,

از طرفی به نوعی پیشی گرفتن از همراهان خود در لیست نشان داد منافع فردی بر گروه ارجحتر است.

,

 

,

همچنین بار دیگر ذکاوت و حضور اعضا در این انجمن  راه را بر سیاسی کاری آنان در اصناف مسدود کرد که صد البته چنان در بوق و کرنا کردند که انگار با پیروزی یک نفر از این حزب تمامی انجمن را تصاحب کرده اند و قطع به یقین در آینده هم شاهد تلاش های آنان در سایه صحنه های صنفی و پایگاه های اجتماعی خواهیم  بود.

,

 

,

ظن آن می رود این حزب با این اقدامات درصدد زمینه سازی برای انتخابات شورای اسلامی شهر و حضور فعال در ریاست جمهوری باشد.

,

 

,

صحت و سلامت انتخابات انجمن پیمانکاران کردستان مورد تایید هیئت رئیسه مجمع عمومی با نظارت نمایندگآن اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

,

 

,

بسیاری از فعالان سیاسی مدنی کردستان معتقدند شکست های پی در پی حزب اعتماد ملی به عدم نا پختگی و قدرت طلبی دبیر حال حاضر آن بر می گردد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه