اخبار داغ

پاسخ قاطع وزارت خارجه به یاوه‌گویی وزیر بحرینی

پاسخ قاطع وزارت خارجه به یاوه‌گویی وزیر بحرینی
سخنگو وزارت امور خارجه به ادعاها و اتهامات وزیر خارجه امیرنشین بحرین که در روزنامه فرامنطقه ای الحیات منتشر شد پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام قاسمی در گفتگو با روزنامه اطلاعات ضمن رد ادعاها و اتهامات وزیر امور خارجه بحرین علیه کشورمان تأکید کرد: سخنان این مقام بحرینی نامربوط و بی پایه است و ما بارها اعلام و تاکید کرده ایم سیاست ثابت و شفاف جمهوری اسلامی ایران، همواره مبتنی بر حسن همجواری همراه با احترام متقابل با همسایگان و تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیر پذیری مقامات بحرینی از عربستان در اتخاذ مواضع ضد ایرانی با تایید این نکته اظهار داشت: تکرار تقلیدگونه ادعاها و توهمات عربستان توسط این مقام بحرینی، نتیجه‌ای جز تخریب تمامی پل‌ها و تعمیق شکاف ها نداشته و منافع آن‌ تنها به سود رژیم صهیونیستی و تمامی دشمنان راهبردی همه کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.
,
,

قاسمی در واکنش به تروریست خواندن احزاب قانونی، مردمی و سمبل مقاومت همچون حزب الله لبنان توسط این مقام بحرینی تاکید کرد: بدون تردید عنوان تروریست، شایسته گروههایی همچون القاعده، داعش، النصره و امثال آنها است که دستانشان به خون ملتهای مسلمان منطقه و حتی سایر ملت های جهان آلوده است و منشأ فکری و مالی همه آنها تفکر وهابی و تکفیری است نه حزب الله و گروههای مقاومت که اتهام شان صرفا ایستادگی شجاعانه در برابر تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری است.
,
,

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان به برخی کشورهای عرب همسایه توصیه کرد: از سرنوشت گذشتگان در منطقه عبرت گرفته و به اصلاح اشتباهات راهبردی خود و کنار گذاشتن سیاستهای دوگانه و اتخاذ شیوه های واقع بینانه تری همت گمارند و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی برای عبور از بحران های منطقه را در دستور کار خود قرار دهند. بدون تردید درک این واقعیات می تواند آینده با ثبات و امن تری را برای تمامی کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه