اخبار داغ

غبار غربت روی نوشت افزار ایرانی

غبار غربت روی نوشت افزار ایرانی
بازار نوشت افزار یکی از بازارهای هدف برای تولید کنندگان خارجی و داخلی است و در ۹ ماه از سال فعال است. اینکه دانش آموزان و دانشجویان بیشتر دوست دارند چه کالایی بخرند موضوع این گزارش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، همیشه اینطور تبلیغ شده که کالای داخلی تهیه کنید تا علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور انگیزه تولید هم بالاتر برود. تجربه تلخ انحصار صنعت خودرو که باعث عقب افتادن ایران از دنیای خودرو شد باعث شده تا مردم عمیقا به برخی کالاهای داخلی با دیده تردید نگاه کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,
 
,
بازار نوشت افزار یکی از بازارهای هدف برای تولید کنندگان خارجی و داخلی است و در ۹ ماه از سال فعال است. اینکه دانش آموزان و دانشجویان بیشتر دوست دارند چه کالایی بخرند موضوع این گزارش است. 
,
 
,
با گشتی در سطح شهر به چند کتابفروشی سر زدم تا از نزدیک پاسخ این سوال را پیدا کنم که بالاخره کالای ایرانی چقدر بین مردم متقاضی دارد؟ 
,
 
,
به اولین کتاب فروشی می رسم، صاحب کتابفروشی تازه چند مشتری را روانه میکند و آماده گفتگو میشود. از او پرسیدم چقدر نوشت افزار ایرانی می فروشد؟ 
,
 
,
مدیر کتابفروشی موعود با بیان اینکه عمده فروشان تمایلی به توزیع نوشت افزار ایرانی ندارند می گوید درصد بسیار کمی از کالاهایش را جنس ایرانی تشکیل داده و همین مقدار هم روی دستش مانده است. 
,
وی در عین حال تاکید می کند که به سبب تبلیغات تلویزیونی مردم بیشتر از سال های قبل به نوشت افزار ایرانی توجه دارند اما از آنجایی که در مقایسه با کالای مشابه دوام و کیفیت خوبی ندارند معمولا کمتر خریداری می شوند. 
,
 
,
مدیر کتابفروشی نیما که از قدیمی ترین کتابفروشی های نقده است حرف های مشابهی میزند و با بیان اینکه نوشت افزار ایرانی دوام و کیفیت خوب ندارد، اجناس درجه یک چینی، آلمانی و ژاپنی را پرطرفدارترین برندهای بازار عنوان می کند. 
,
از او می پرسم که معمولا به مشتریانش جنس ایرانی را پیشنهاد می دهد یا خارجی؟ وی می گوید اگر برای مشتری کیفیت مهم باشد جنس خارجی را پیشنهاد می دهد. 
,
 
,
با وجود اوضاع کم رمق بازار نوشت افزار، ورود ارزان فروشان به این صنف که حتی در کنار خیابان بساط پهن کرده اند هم معضل رکود در بازار نوشت افزار را دوچندان کرده است، همان هایی که در ایام عید هم بساط آجیل فروشان معتبر شهر را با عرضه آجیل های نامرغوب برهم می زنند. 
,
 
,
به کتابفروشی بعدی در خیابان دانشگاه می روم، اقای سید طاهری مدیر کتابفروشی و نوشت افزار ولایت که بیشتر از ۴۰ سال است در این صنف به فعالیت مشغول است، اعتقاد دارد عمده فروشان و تولید کنندگان ایرانی از ورود به بازار نوشت افزار واهمه دارند. 
,
وی می گوید: برخلاف شهرستان ها، نوشت افزار ایرانی سهم قابل قبولی در بازار تهران دارد در حالیکه در شهرستان های مرزی کالاهای خارجی در دسترس تر، با کیفیت تر و ارزانتر از نوع ایرانی است. 
,
 
,
 طاهری می گوید: ۵درصد نوشت افزار موجود در بازار ایرانی است که بخشی از آن هم تحت لیسانس برند برخی کشورهای اروپایی مثل کانادا تولید می شود و کاملا هم ایرانی نیستند. 
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه