اخبار داغ

یادداشت/

جریـان عدالــت خواهـی و پـرچــم دارانش

جریـان عدالــت خواهـی و پـرچــم دارانش
انقلابی گری، عدالتخواهی و مردم مداری، آنچنان بسیط، فرح بخش و هم افزاست که اهداف هر جریان مخالفی را از درون خنثی و مضمحل کرده و دریچه ی نیازی برای تشکیل جریان های موضوعیِ ناقص مشاهده نگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «زیتون» در یادداشتی به قلم کاوه صدق روحی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

بی شک یکی از مهمترین شعارها و آرمانهای انقلاب اسلامی، عدالتخواهی بوده و پرچم دار این شعار در اختیار ولی فقیه زمان است. اما صِرفِ قانع شدن بر پرچم داری جریان عدالتخواهی توسط رهبری، جفای تاریخی بر اولی ترین هدف انقلاب تلقی خواهد شد.

,

عدالتخواهی نیازمند هزاران پرچم دار ریز و درشت است که هرکدام ،نقش خاکریزِ پرچم دار اصلی را ایفا کند؛ در این میان اگر یک یا چند خاکریز مهم، فدای شعار همیشه سرزنده ی عدالتخواهی گشت، کل جریان معطل پیشقراولِ فرعی و سرخورده ی نقشه های جریان تزویر نخواهد بود.

,

برخلاف تصور بخشی از دوستداران انقلاب طی سالهای گذشته، نحوه ی مواجهه با جریان های استحاله شده و مخالف انقلاب، اتخاذ گارد موضوعی نیست؛ جریانی که در مقابل جریان اصلاح طلب برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی شکل گرفت، دقیقا این اشتباه راهبردی را متبادر می کند.

,

جریان اصولگرا در مقابل جریان باصطلاح اصلاح طلب شکل گرفت و سقف آرمان و هدف خود را در بیانِ موجودیت ها و بقای نظام عنوان کرد؛ سردمداران آن نیز در این وادی رحیل گشتند. این در حالی است که بقای نظام، صرفا کف خواسته ی انقلاب اسلامی بوده و سقف و سرعتی برای نیل به آرمان ها نمی توان متصور شد." سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ "

,

انقلابی گری، عدالتخواهی و مردم مداری، آنچنان بسیط، فرح بخش و هم افزاست که اهداف هر جریان مخالفی را از درون خنثی و مضمحل کرده و دریچه ی نیازی برای تشکیل جریان های موضوعیِ ناقص مشاهده نمی گردد؛ باشد که اصولگراییِ در برابر اصلاح طلبی، عدالتخواهی را به حاشیه می راند.

,

شوربختانه عده ای بازهم مسلک انقلابی گری و بیان آرمان های انقلاب را در حد منازعات سیاسی تنزل داده و در حال تکمیل پازل طراحی شده ی دشمنان هستند؛ انقلابیون در وهله ی اول نیازسنجان واقعی جامعه ی اسلامی بشمار می آیند.

,

جامعه ی امروزی ایران بشدت نیازمند عدالتخواهی از نوع مادی و معنوی است؛ به شرطی که قاطبه ی مردم در این وادی تعریف شوند نه یک عده ی خاص! تمام حرف جریان عدالتخواهی همین است: "همه چیز برای همه". بر این اساس هر جا و مکانی به پرچمداران و همراه کنندگان این شعار نیاز دارد.

,

هرچند که جماعتی همچنان در پوستین انقلابی گری به ارتجاع و صنعت اخباری گری خود می پردازند؛ لکن جای هیچ جای نگرانی نیست اگر عدالتخواهان و مردم مداران هر محله و روستا به پاخواسته و خود را فدای پرچمدار اصلی کنند.

,

فداشدن پرچمداران حق و حقیقت، به رسوایی تزویر و قبیله گرایی می انجامد؛ این قانون برای عمار یاسر یار دیرین پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) ثابت شد و شهادتش موجب رسوایی معاویه در میان هوادرانش گشت.

,

جریان عدالتخواهی، اینروزها در پیچ و خم بسیار حساس و سختی قرار دارد؛ مراعات چند موضوع برای این جریان مهم است:

,

1. هر لحظه باید از مرزهای قبیله گرایی دوری جست و به سمت نیازهای واقعی مردم گرایش پیدا کرد 2. عدالتخواهی نباید صرفا به واژه ی "عدالت" ختم شده و عدالتخواهان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید از کلی گویی فاصله بگیرند 3. جریان اشرافی گری و تزویر برای مردم تبیین گردد.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه