اخبار داغ

رمزگشایی از سخنان رئیس دولت یازدهم در پسابرجام؛

آسمان برجام همچنان ابری است

آسمان برجام همچنان ابری است
رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل سخنانی به میان آورد که از پیچیدگی ماجرای برجام حکایت دارد؛ موضوعی که به نوعی نشان از دقت نظر دولت به این سمت که طرف مقابل غیرقابل اعتماد است، دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛ موضوع از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شروع شد انجا که نامزدهای انتخابات برای تبیین اقدامات خود در صورت پیروزی در انتخابات وعده هایی را به مردم داده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

بعد از آن انتخابات "حسن روحانی"، بعنوان رئیس دولت یازدهم انتخاب و مردم براساس وعده های داده شده، وی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

,

روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده های فراوانی را به مردم داده بود که مهمرتین و شاخص ترین آن وعده ها وعده حل مشکلات اقتصادی در عرض 100 روز بود.

,

در حالی  که مردم منتظر تحقق وعده های دولت یازدهم بودند اما علیرغم گذشت 100 روز اما مرده هیچ تغییری در اقتصاد مشاهده نکردند و شاید آن وقت بود که رئیس دولت یازدهم تازه فهمیده بود که چه وعده های به مردم داده است.

,

موضوعی که باعث شد تا حتی با گذشت چندین و چندین ماه از زمان روی کار امدن دولت یازدهم اما وعده تحقق حل مشکلات اقتصادی در 100 روز به واقعیت دست پیدا نکند.

,

دولت نیز در این میان به بهانه های مختلف درصدد سرپوش گذاشتن به وعده های خود و عمده این بهانه را به تحریم و شرایط سخت آن بسط داد؛ موضوعی که کمااینکه در گذشته نیز شاهد آن بودیم و مشخص نبود روحانی با چه منطقی وعده حل مشکل 100 روزه را داده بود.

,

این شرایط تا آنجا پیش رفت که رئیس دولت یازدهم برای فرار از این وعده ها حتی سخنان عجیبی به میان اورد و حتی مشکل آب خوردن مردم را نیز به تحریم ها ربط داد.

,

این سخنان عجیب حکایت از این داشت که دولت در مهار مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی توان لازم را ندارد و برای همین بهترین راه ممکن را روی آوردن به خارج برای رفع مشکلات داخلی قلمداد کرد.

,

این در حالی است که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با این تحریم ها و با تکیه بر توان داخلی خود توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و حتی توجه نظام بین الملل را به خود جلب کند.

,

برای همین دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور اقدام به گفتگو با کشورهای غربی برای رفع مشکلات کرد و در این مدت که دیگر نمی توانست با مدیریت داخلی مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند دست به برنامه جامع اقدام مشترک با کشورهای غربی زد.

,

دولت و دولتمردان از وزیر و مسئولان ارشد دولت تا استانداران و فرمانداران در این مدت دو سه سال تا انجا که توانستند از برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک گفتند اینکه برجام برجام است، برجام مشکلات اقتصادی و سایر را به خوبی حل می کند.

,

در این مدت حتی تا آنجا تبلیعات بر نفع برجام پیش رفت که از ان بعنوان منجی نجات کشور یاد می کردند که می تواند نظام را از این وضعیت برون برد.

,

دولت در این میان علیرغم اینکه نظام استکبار به سرکردگی امریکا که در گذشته خیانت های خبیثی را علیه ملت به کار گرفته بودند را به کلی فراموش و به شیطان بزرگ و روباه و سایر همدستانشان برای بهبود فضای داخلی اعتماد کرد.

,

در حالی که انتظار می رفت بعد از برجام که حاصل گفتگوی های چند ساله بود دیگر خبری از تحریم ها نباشد اما بعد از برجام شاهد تحریم هایی بودیم که حتی قبل از برجام نیز صحبتی از انان به میان نبود که از جمله ان می توان به تحریم های موشکی و یا حتی FATF اشاره کرد.

,

در این مرحله کار در برهه کنونی در دولت یازدهم به جایی رسیده که در اثر اجرای fatf کشور و نظام دچار خودتحریمی می شود و دیگر دشمن برای تحریم نیازی نمی بیند تا خود را در جهان بر علیه ایران نشان دهد؛ در واقع خطر این فتنه امریکایی در پسابرجام به مراتب از خود تحریم های انان در قبل از برجام بیشتر است.

,

برجام,سازمان ملل,روحانی,استان ایلام,ایلام بیدار

, برجام,سازمان ملل,روحانی,استان ایلام,ایلام بیدار,

روحانی بعد از هشت ماه از اجرای برجام در امریکا به حرف منتقدان رسید

, روحانی بعد از هشت ماه از اجرای برجام در امریکا به حرف منتقدان رسید,

اما جدای از این موارد رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل سخنانی به میان آورد که از پیچیدگی ماجرای برجام حکایت دارد؛ موضوعی که به نوعی نشان از دقت نظر دولت به این سمت که طرف مقابل غیرقابل اعتماد است، دارد.

,

روحانی در سخنرانی خود در سازمان ملل 8 ماه پس از اجرای برجام از آمریکا به خاطر عمل نکردن به تعهداتش ممانعت از تجارت بین‌المللی با ایران، عدم شفافیت در مسأله بانک‌ها و مصادره اموال بانک مرکزی انتقاد کرد.

,

این در حالی بوده که رئیس جمهور در زمان اجرای برجام و پس از آن  در حمایت از برجام و ضمانت اجرایی آن، انتقادات و نگرانی‌های منتقدان را رد می‌کرد؛ وی در سخنرانی خود در سازمان ملل تأکید کرد: برجام یک توافقنامه بین‌المللی است و آمریکا باید به تعهداتش در این توافقنامه عمل کند.

,

جالبتر اینکه وی در پایان سفر خود و در حین بازگشت به ایران در جمع خبرنگاران گفته بود که امریکا قول داده تا روند خود را اصلاح کند؛ اما باید به رئیس جمهور گفت همانطور که خودش در سخنانی در سازمان ملل تأکید کرده بود امریکا در قالب برجام که یک توافقنامه بین‌المللی است باید به تعهداتش عمل کند و نکرده پس چگونه به صورت شفاهی می تواند بر قول خود پایبند باشند در حالی که نتوانسته در برجام که یک توافقنامه بین المللی است پایبند باشد؟

,

در واقع باید تأکید کرد که نگاه شیطان بزرگ به برنامه جامع اقدام مشترک نیز همچون سایر خیانت ها در قبال ایران بوده و این انتقادهای روحانی حکایت از فصل جدید بی اعتمادی ها نسبت به امریکا دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه