اخبار داغ

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم:

سعادت و سلامت جامعه نتیجه تضمین سلامت خانواده است/اهمیت آموزش‌های بعد از ازدواج در جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده

سعادت و سلامت جامعه نتیجه تضمین سلامت خانواده است/اهمیت آموزش‌های بعد از ازدواج در جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش‌های بعد از ازدواج در پیشگیری از تضعیف بنیان خانواده، گفت: سعادت و سلامت جامعه نتیجه تضمین سلامت خانواده می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معصومه ظهیری در گفتگو با زنان قم با اشاره به آیه 21 سوره روم ، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرمایند اسکان و آرامش در خانواده جز آثار ازدواج است و ابزار او مودت و رحمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زنان قم,

وی ادامه داد: زوجین باید یکدیگر را به‌صورت قلبی دوست بدارند و بروز این محبت قلبی یعنی ابراز این محبت در خانواده و لطف و مرحمت در فضای خانواده جز سفارش‌های هست که در خانواده شده است.

,

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به آفت‌های خانواده، ابراز داشت: مسائلی که خانواده را متلاشی و تهدید به عدم تعادل می‌کند این است که فضای خانواده جای حمایت، محبت و مشورت نباشد وجای خود را با درگیری ها و سوءظن‌ها عوض کند.

,

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که ما برای زوجین بخصوص در 5سال اول زندگی آموزش‌هایی را در خصوص چگونگی حُسن روابط در فضای خانواده را توصیه می کنم.

,

ظهیری در ادامه بیان داشت:باید سعی کنیم این نوع آموزش و آمادگی  به تربیت سال‌های قبل از ازدواج برگردد یعنی بسترسازی و آماده‌سازی پسران و دختران برای این حُسن روابط در فضای خانواده از قبل زمینه‌سازی شود و بیشتر آموزش بدهیم.

,

وی ضمن اشاره به اینکه با آموزش، امید برای داشتن یک خانواده متعادل  بر اساس محبت و رحمت و دوستی بیشتر می‌شود، گفت: نوع دیگر کار و اقداماتی که باید ایجاد شود مهارت است.

,

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم بیان داشت: هر چه افراد را آموزش دهیم اما نسب به آموزش‌ها تمرینی نداشته باشند به آن دست آورد و ثمره‌ای که باید حاصل شود به دست نمی‌آید لذا برای همه در طول سال‌های بعد از ازدواج باید کارگاه‌هایی تدارک دیده شود تا در آن کارگاه زوجین تمرین و تکرار آموزه‌های خود را به‌صورت عملیاتی داشته باشند.

,

وی در ادامه تأکید کرد: صداوسیما و متولیان فرهنگی ما باید زمینه‌سازی کنند در قالب‌های مختلف و شکل‌های مختلف این نوع  آموزش‌ها را برای زوجین برگزار کنند.

,

ظهیری با اشاره به سه مرحله آموزش زوجین ، خاطرنشان شد: مرحله قبل از ازدواج که آموزش‌هایی برای آمادگی زوجین می‌باشد مرحله در حین ازدواج ورود به زندگی آموزش و ایجاد آمادگی و مرحله پس از ازدواج تکریم و تعالی خانواده و مراقبت می باشد؛ مرحله آخر از لحاظ پیشگیری و جلوگیری از تزلزل خانواده بسیار دارای اهمیت و مهم می باشد.

,

وی ادامه داد: اگر سلامت خانواده را تأمین کنیم سعادت افراد و سلامت اجتماعی را نیز تضمین کرده‌ایم و همچنین برگه برنده هر جامعه موفقی درگرو خانواده سالم و آرام و محبت در میان اعضای خانواده می‌باشد.

,

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه تربیت نسل در فضای  آرام ممکن و محقق می‌شود ، تصریح کرد: سلامت کوکان ما درگرو این می‌باشد که ببینند و یاد بگیرند و شاهد ابراز محبت و لطف در فضای خانواده باشند تا هم محبت کردن را یاد بگیرند و هم مهر و محبت در فضای خانواده را دریافت کنند تا سیراب شوند.

,

وی در خاتمه خاطرنشان شد: خانواده یک جامعه برتر می‌باشد هرچقدر به این نهاد بیشتر اهمیت بدهیم در ایجاد فضای آرامش در جامعه نیز موفق‌تر می‌باشیم.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه