اخبار داغ

حوزه علمیه برادران سیرجان با هزینه ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد

حوزه علمیه برادران سیرجان با هزینه ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد
حوزه علمیه برادران سیرجان با زیربنای یک هزار مترمربع و هزینه ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از “سیرجان خبر” طی مراسمی حوزه علمیه برادران سیرجان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “سیرجان خبر” ,

حجت‌‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در این مراسم اظهار داشت: شهرستان سیرجان با دو حوزه علمیه بلندمدت برادران و خواهران و یک حوزه سفیران هدایت دارای بیش از ۲۰۰ طلبه است.

,

وی افزود: این حوزه‌های علمیه دارای مشکلات مکانی هستند که امروز حوزه علمیه مفیدیه برادران به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با کمک مسؤولان و خیران ساختمان سایر حوزه‌های علمیه نیز ساخته شوند.

,

حسینی عنوان کرد: این حوزه علمیه با زیربنای یک هزار مترمربع در دو طبقه و با هزینه ۱۸ میلیارد ریال در فاز اول به اتمام رسیده و برای تکمیل کامل آن ۱۶ میلیارد دیگر نیاز است که خیران و مسئولان در این رابطه ما را کمک کنند.

,

وی ابراز داشت: زمین این حوزه نیز از قبل توسط فردی خیر به مساحت یک هزار و ۴۴۰ مترمربع به حوزه علمیه اختصاص یافته و هزینه ساخت این مرکز علمی و مذهبی تاکنون توسط خیران شهرستان و مسؤولان پرداخت شده است.

,

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان نیز با عنوان ضرورت وجود حوزه‌های علمیه و تربیت جوانان متدین، عالم و متعهد گفت: از خیران، امام جمعه و مسؤولان شهرستان سیرجان قدردانی می‌شود که توانستند با همدلی و همراهی این امر خیر و صالح را داشته باشند، چون بر اساس آیات و روایات ساختن مراکز دینی و علمی از اعمال صالح است.

,

وی از وجود ۵ هزار طلبه مشغول به تحصیل در ۴۶ مدرسه علمیه در استان کرمان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۱۳ نفر برادر و ۲ هزار و ۵۲۷ نفر خواهر به عنوان طلاب در این مدارس تحصیل علمی و دینی دارند.

,

الله‌وردی از شهرستان سیرجان به عنوان یک شهر مذهبی یاد کرد که سابقه حوزه علمیه آن به ۷۰ سال می‌رسد و افزود: استان کرمان طی دو سال گذشته از لحاظ دارابودن حوزه‌های علمیه و تعداد طلاب رتبه برتر کشوری و بعد از تهران و قم را داشته است.

,

وی عنوان کرد: طلاب ما در پایه پنجم برای اقامه نماز جماعت مدارس اعزام می‌شوند که بر اساس تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سطح کشور و کمیته مشارکت حوزه و آموزش و پرورش در استان این برنامه‌ریزی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه