اخبار داغ

شورای شهر شفاف سازی کند؛

روند استیضاح شهردار بافت در هاله ای از ابهام

روند استیضاح شهردار بافت در هاله ای از ابهام
۱۱روز قبل جلسه ای حضور اعضای شورای شهر بافت، شهردار و جمعی از شهروندان تشکیل شد، ۷ عضور شورای شهر با طرح ایراداتی، پاسخهای شهردار را قانع کننده ندانسته و بلا استثنا همه اعضا به استیضاح شهردار رای دادند و هم اکنون اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ”اقطاع“،  ۱۱روز قبل جلسه ای در ساختمان شورای اسلامی شهر بافت با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از شهروندان تشکیل شد، ۷ عضور شورای شهر با طرح ایراداتی، پاسخهای شهردار را قانع کننده ندانسته و بلا استثنا همه اعضا به استیضاح شهردار رای دادند.(برای گزارش این جلسه کلیک کنید)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع, اقطاع, (برای گزارش این جلسه کلیک کنید), (برای گزارش این جلسه کلیک کنید), (برای گزارش این جلسه کلیک کنید),

طبق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی که می گوید:

, طبق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی که می گوید:,

“ماده ۷۳ـ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد.
چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

, “ماده ۷۳ـ, چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد, . ,
, چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. , چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت, استیضاح, که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. , فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد. , فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود., در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد, . , ,

با این حال اکنون ۱۱ روز از مهلت شورای شهر برای برگزاری جلسه دوم گذشته است اما اقدامی از سوی شورای شهر برای ادامه روند استیضاح انجام نگرفته است

,

شنیده ها حاکی از آن است که ظاهرا به بهانه جشنواره گردو این امر را به تعویق انداخته اند که این بی توجهی شورای شهر به اجرای قانون، قابل تامل بوده و موجب ایجاد شایعاتی بین مردم شده است مبنی بر اینکه در اتاق فکر شورای شهر چه می گذرد؟!

,

به نظر می رسد شورای شهر، با احترام به رای و اعتمادی که مردم به انها دارند، مسائل حاشیه ای را بر اجرای قانون ترجیح ندهد و هر چه سریعتر قبل از اینکه اعتماد مردم را از دست بدهند با تشکیل جلسه ای تصمیمات مقتضی را اتخاذ نماید تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه